Hoe 'vervelend' zijn kittens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:28

Wij hebben 1 stoel die door de vorige katten al was aangetats, ter beschikking gezet. ze weten precies wat wel en niet mag (ook die oude katten). Als er maar iets is waar ze wel ana mogen komen. Tuurlijk hebben we ze wel eens uit de gordijnen geplukt, maar dat was nog geen handvol. Planten zijn wel de klos geworden, daarom mochten ze ook niet in de huiskamer als we er niet waren (snachts ook niet).
Wij haddne in d eslaapkamer een logeermatras tegen de muur staan, hebben werkelijk in een deuk gelegen als ze daar tikkertje op gingen spelen. Ben wel van mening dat 2 beter is dan 1 (ook voor je spullen). Maar al met al viel het me mee (1 gesneuvelde vaas) en vind het jammer dat ze niet meer zo zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:28

Ik gooide ze lekker naar buiten tegen de tijd dat ze teveel energie kregen. Dat leefden ze dan lekker buiten uit op de blaadjes en vogels en als ze lekker moe waren kwamen ze vanzelf wel weer binnen :-)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 12:29

Ja, ik wil sowieso een hele hoge krabpaal. Ook omdat ik een kleine man rond heb lopen en ik vind dat katlief ook een escape moet hebben. ;) Ondanks dat kleine man zeer voorzichtig met dieren is. Ik vind het er gewoon bijhoren.

De leren bank is niet duur hoor. :P Maar een andere aanschaffen is sowieso weer gedoe.

Als ik kittens zou nemen zou ik er sowieso 2 nemen, als het een oudere kat is dan hangt het even van het karakter af. Naar buiten mogen ze / mag hij sowieso op den duur.

branka16

Re: Hoe 'vervelend' zijn kittens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:32

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:32

De kat van mijn broer komt ook uit het asiel, die heeft de neiging om als het beddengoed net gewassen is(en de geur er dus uit is) er op te plassen. Ik denk dat het aantal keer dat ze op hun bed, midden in de nacht, heeft geplast al lang niet meer te tellen is op twee handen :+

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:33

Die van mij hebben beide niet in de gordijnen gehangen of aan de bank gekrabt.
En ze hebben alles netjes op de bak gedaan ;)
Dus met die van mij geen narigheid gehad.
Zodra ze met hun poten aan de bank gingen heb ik ze opgepakt en met de poten aan de krabpaal gedaan.
Zodra ze gingen krabben heb ik ze beloond.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:33

Onze leren bank zag er niet meer uit, want dat glijd zo lekker. Ze rende van voor naar achteren en je zag ze glijden. Kittens zijn leuk maar soms druk en ondeugend.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:36

Wij hebben op t moment een nest kittens thuis van 12 weken, Brits Korthaar. Zijn super lief, maar kittens zijn net kleine kinderen, naar mate ze ouder worden worden ze vanzelf wel rustiger.. Bij ons gaan de gordijnen er ook iets aan, maar niet extreem, gewoon zorgen voor voldoende speelgoed en een krappaal, dat scheelt al de helft! :-)

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:40

Op het moment heb ik 10 kittens in huis en het huis leeft nog.
Eigenlijk slopen die van mij nooit wat.
Bulten speelgoed en krabpalen en ze vermaken zich prima.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:41

Onze kat was heel lief als baby, lekker kroelen en spelen met de speeltjes die voor heb besteed waren haha. Behalve de ene keer dat meneertje in de top van de kerstboom sprong :'). Maar voor de rest een voorbeeldige kitten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:56

Oscar terroriseert het huis hier. Het is verschrikkelijk, zoveel energie en hij blijft maar op mijn bord springen of op het aanrecht klimmen. Maar hij kan ook uren in je nek liggen, dan vergeet ik hoe irritant hij soms is :=

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:00

lieveli schreef:
Oscar terroriseert het huis hier. Het is verschrikkelijk, zoveel energie en hij blijft maar op mijn bord springen of op het aanrecht klimmen. Maar hij kan ook uren in je nek liggen, dan vergeet ik hoe irritant hij soms is :=

Bij mij en mijn ouders is nog nooit geen enkele kat op het idee gekomen op het aanrecht te springen..
En ook niet op tafel zolang wij aan het eten zijn.
Proberen ze dit wel, worden ze onmiddelijk afgestraft door een flinke duw er af en correctie met stemverheffing.

Kun jij hem dit niet zo aanleren?
Of mag het gewoon?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:14

Als je erg aan je spullen gehecht bent en niet tegen krassen in je leren bank kan, dan moet je vooral geen kittens nemen. Kittens zijn over het algemeen erg ondernemend en willen alles onderzoeken, ook met nageltjes en tandjes. Wat veel mensen zich niet beseffen, is dat katten ook heel graag op hogere plekken zitten, daarom springen ze ook op tafels en aanrechten. Als ze wat hoge plekken hebben, voldoende krabgelegenheid (en 1 paal in de hoek voldoet niet!) en hun energie kwijt kunnen, dan kunnen sommige kittens heel braaf je spullen heel houden. Maar er zitten ook genoeg belhamels tussen die toch op een onbewaakt moment even die gordijnen of die bank gaat testen....en die vlijmscherpe nageltjes gaan overal zo doorheen!
Kortom: afhankelijk van het kitten en de mogelijkheden die jij voor ze hebt. Wil je meer zekerheid, dan kan je idd beter een volwassene uit het asiel halen met een kalm karakter. Een jaar of drie is sociaal gezien nog steeds vrij jong, ik zou dan al snel voor ouder dan 5 gaan, dan zijn ze iig echt volwassen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:18

Als je nog kittens van binnenkatten zoekt heb ik er nog 5 in de aanbieding :+
Ze klimmen alleen in je been als je op een stoel zit en je hebt even geen zin om ze beet te pakken en kruipen onder de dekens waardoor je amper nog rustig kunt slapen omdat je bang bent om ze te pletten maar verder niets te klagen :P

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:22

Het enige dat hier gesneuveld is zijn tig kabels.. Vooral van koptelefoons, oordopjes enz xd
Banken zijn heel gebleven maarja we hebben een fatsoendelijke krabpaal dus dat is ook niet nodig.
Gordijnen hebben we niet dus dat scheelt haha

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:22

Mijn kat was heel lief als kitten! Ze hebben veel energie die ze kwijt moeten, dus wanneer je een kitten neemt, neem dan ook veel tijd. Vooral het eerste half jaar hebben we veel aandacht besteed aan entertainment (zorgen dat hij zelf speelt, of met hem spelen). We hebben ook nog een hond, dus die twee houden zich ook leuk bezig samen. Zodra mijn kat rottigheid uithaalde, werd dat ook meteen bestraft (eerste keer is nee en hem weg zetten, tweede keer duidelijker nee en weghalen en derde keer een tik of schrik moment en hier echt heel consequent in blijven). Hij is nu 3 jaar en heeft in al die jaren pas 1 of 2 keer iets kapot gemaakt en zelden iets stouts gedaan na dat eerste half jaar. Ik kon hem ook vanaf 1 jaar al makkelijk eens een dag alleen thuis laten zonder dat het huis verbouwd werd.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:26

Mijn kat was ook lief als kitten (maar nu is hij niet meer lief) :Y)
Hij was/is heel speels, dus toen gewoon vaak met hem gespeeld.
Hij heeft nooit wat kapot gemaakt. Je moet alleen wel duidelijk maken aan ze waar de kattenbak is :+

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:28

Met 2 kittens totaal geen last gehad, speelden enkel met wat voor hen bedoeld was. Met onze laatste kat was dat een heel ander verhaal (Maine Coon), die hing nog tot haar 3de in de gordijnen := . Hebben echt nieuwe moeten kopen ivm giga gaten. Ook de kerstboom was een slachtoffer..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:30

branka16 schreef:
lieveli schreef:

Bij mij en mijn ouders is nog nooit geen enkele kat op het idee gekomen op het aanrecht te springen..
En ook niet op tafel zolang wij aan het eten zijn.
Proberen ze dit wel, worden ze onmiddelijk afgestraft door een flinke duw er af en correctie met stemverheffing.

Kun jij hem dit niet zo aanleren?
Of mag het gewoon?

Nee natuurlijk mag het niet :') Maar Oscar is niet onder de indruk van afstraffingen :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:35

Ik hoef geen kitten weer wat dat betreft :')

Gordijnen naar de kl*te, regelmatig iets stuk (stom... Die leuke plant hoort ook helemaal niet in de vensterbank natuurlijk :+ ), ik werd beklommen (scherpe nageltjes, au!), meubels werden beklommen en neeeee mijn teen is GEEN speelgoed :') kerstboom? Oooo wacht, die groene boom waarbij we alleen ballen en slingers van top tot halverwege de boom konden hangen.... Zooo gezellig :')

Ongelukje gebeurde natuurlijk ook af en toe nog :) maar dat was nog op te ruimen gelukkig

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:37

Mijn kitten was tien weken toen ik hem kreeg. ik had al een andere kat.
Hij was heel ondernemend, vanaf moment 1 zindelijk - hij spuugde zelfs op de bak - en heeft nooit iets gesloopt. Was heel weinig werk. Al ging hij wel al na twee weken naar buiten, omdat ik die andere niet meer binnen kon houden. Ook dat ging meteen goed. Even leren om naar beneden te klimmen in een boom en voila. Perfecte kitten geweest, perfecte kat geworden.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:46

Toen mijn kat een kitten was spookte ze echt vanalles uit! Ze heeft in de gordijnen gehangen, gekrabt aan het behang (mooie krullen gemaakt!), in het behang geklommen... :')
Maar ze denkt denk ik dat ze nog steeds dat kittentje is, af en toe probeert zo nog wel eens zoiets. Gelukkig zijn het nu meestal de rieten manden waar ze aan krabt.
Ook kunnen we geen vazen meer op tafel zetten, ze speelt met de bloemetjes tot de vaas valt -O- Ze loopt ook regelmatig op het aanrecht de laatste tijd, ze weet dat het niet mag, als we eraan komen gaat ze snel weg.
Bakjes vla en bekers chocolademelk moet ik ook vasthouden, ze trekt ze met haar pootjes naar zich toe!
Toen deze kat ook nog 6 kittens kreeg werd het huis helemaal geterorriseerd :')

De kat heeft een SUUUUUPER goede opvoeding gehad. not

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:47

Bij ons viel het heel erg mee. Wij hadden twee kittens (ondertussen allang volwassen) maar die deden bijna geen kwaad. Eentje krabte een keer aan de muur omdat hij de krabpaal niet kon vinden (dat was de eerste dag dat ze er waren). Maar we hadden veel speeltjes en een krabpaal en ik denk dat dat we heeft geholpen zodatze niet aan de bank/gordijnen gingen zitten. (Natuurlijk verschilt dit wel per kat) :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:48

Elke kitten is verschillend, maar er zal altijd iets kapot gaan. ''Semi-bewust'' of onbewust.
Semi-bewust, nagels scherpen aan de bank of de stoelen. Of een drolletje in de plantenbak. (ze doen het niet expres, het is natuur)
Onbewust, omstoten van een vaas bijvoorbeeld.
Maak je kitten gek van valeriaan of beter bekend als cat-nip.
Het zit in diverse speeltjes verwerkt maar ook in krabmatjes.
Ook kun je het vloeibaar krijgen en het zelf aanbrengen op plekken waar je de kat wel wil hebben.
Dus op de krabpaal of zijn mandje.

Mijn zusje haar kittens zijn helemaal wezeloos van dit speeltje met cat-nip en ritsel.
http://www.petsplace.nl/kat/spelen-fun/ ... m~M-940218

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:52

Die van ons waren heel makkelijk. Wel eerste tijd de plantenspuit erbij gehad om een en ander af te leren, en de leenbank had wat schrammen, maar de gordijnen hebben ze niet naar gekeken.

Oooh ik wou dat ik een jaartje terug kon, naar hun kittentijd.. :+: