Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MightyMike schreef:Zonder vrouwtje is er toch helemaal geen opwinding Britta31? Ook sproeien ze niet ofzo wanneer er wel een vrouwtje in de buurt is, ik heb die ervaring niet. 2 mannen samen kunnen juist zo leuk zijn, de meeste mensen hebben het idee dat 2 zeugjes beter gaat. Wanneer je een volwassen man en een jong diertje uit het nest of 2 uit een nestje neemt, kan dat prima (uitzonderingen altijd daar gelaten). Ik heb er een persoonlijke voorkeur voor, ze zijn vaak veel rustiger en knuffeliger dan de dametjes.
Toen ik jong was kochten mijn ouders 2 hamsters onwetend, deze hebben elkaar echt doodgevochten, vreselijk, was zo met een dag gebeurd, zou meerdere hamsters dan ook niet aanraden. De hele kleine Roborovski's hoor ik idd ook van dat deze wel samen zouden kunnen.

MightyMike schreef:Zonder vrouwtje is er toch helemaal geen opwinding Britta31? Ook sproeien ze niet ofzo wanneer er wel een vrouwtje in de buurt is, ik heb die ervaring niet. 2 mannen samen kunnen juist zo leuk zijn, de meeste mensen hebben het idee dat 2 zeugjes beter gaat. Wanneer je een volwassen man en een jong diertje uit het nest of 2 uit een nestje neemt, kan dat prima (uitzonderingen altijd daar gelaten). Ik heb er een persoonlijke voorkeur voor, ze zijn vaak veel rustiger en knuffeliger dan de dametjes.
Toen ik jong was kochten mijn ouders 2 hamsters onwetend, deze hebben elkaar echt doodgevochten, vreselijk, was zo met een dag gebeurd, zou meerdere hamsters dan ook niet aanraden. De hele kleine Roborovski's hoor ik idd ook van dat deze wel samen zouden kunnen.
Vroeger had ik zowel vrouwtjes als mannetjes gewoon als knuffel dieren maar als ze elkaar roken zat ik dus elke keer onder 'spul'. Maar ik neem aan dat ze dit wel echt alleen zullen doen wanneer er vrouwtjes in de buurt zijn..
Eentje heeft op het dak de uitkijk ziet ze iets slaat ze aan en dan gaan de andere meedoen en dan steeds harder
Cavia's worden idd niet zinnelijk, al schijnt het wel te kunnen maar hier is het nog nooit gelukt..
En mijn mannen deden het allebei, maar aangezien ik niet fok heb ik daarna gewoon alleen nog maar vrouwtjes gehad en die plassen wel eens maar dat is een stuk minder ranzig 
En veel los laten lopen, het hok zelf is sowieso al leuk om te doen: lekker ruim en heel veel speeltjes. mavantos schreef:Een hamster kan niet met z'n tweeën. Ze slapen overdag dus dan zijn ze niet gezellig.
)
Maartje1990 schreef:Overigens TS, mijn hamsters vonden het altijd leuk om te klauteren, dus ik zou gaan voor een kooi waarin ze dat ook kunnen doen. Ik liet ook regelmatig mijn hamster loslopen in een hamsterveilige ruimte. Dus niet in een bal, zo'n bal schijnt ook niet zo fijn te zijn voor ze? Maar pin me daar niet op vast.

Dont hate me.