Cavia dwangvoeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimfee

Re: Cavia dwangvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:59

Ik had een cavia die het wel lekker makkelijk vond dat ik hem eten gaf :+ Ik heb zelf toen groenten echt in ministukjes gesneden zodat hij zelf de stukjes kon oppakken en op kon eten. Eerst gaf ik zelf de kleine stukjes en als hij dat goed kon aanpakken, legde ik de hoop groenten voor z'n neus en mocht hij het zelf gaan doen. Brokjes heb ik aangelegd met water tot het pap werd (was van Science Selective voor cavia's) en gaf ik dan eens in de zo veel uur zodat hij in elk geval de benodigde voedingsstoffen binnen zou krijgen tot hij zelf weer kon eten. Dit ritueeltje duurde misschien 2-3 dagen. Ik dacht, als hij in elk geval groentes kan opeten, is het goed.

Je kunt iig hardere groenten geven zodat de kiezen goed slijten. Iets van wortel, selderij, uhhh.... verder weet ik even niet. Dat gaf ik iig aan mijn konijn die toen last had van d'r tanden en door juist hardere groenten te geven, konden haar voortanden goed slijten.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 20:59

Ik ben gestopt met dwangvoeden :) hij eet groente (ook harde groente zoals wortel) weer gewoon goed en hooi ook. Zag 'm ook uit 't drinkflesje drinken. Alleen brokjes heb ik 'm nog niet zien eten, voorlopig staan er ook geweekte brokjes in de kooi.

MiReRe

Re: Cavia dwangvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:30

Klinkt goed, fijn dat het beter met hem gaat!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 22:50

Dankje! Ben ik zelf ook heel erg blij mee, heb me zo'n zorgen gemaakt om hem. Nu goed in de gaten houden of het weer terugkomt maar ik ga er gewoon vanuit dat hij nog even mee kan.