waarom poept hond in huis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:20

Je kunt een deur open zetten, 3 weken wachten tot het dier de deur uit loopt en dan belonen maar je kunt ook een deur open zetten en een zetje geven.
Maak het één onaangenaam of het ander aangenaam, maar nahja, buiten schijten aangenaam maken? Doei.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:26

Dat is dan een verschil tussen jou en mij. Ik vind dat ze gewoon rond mogen lopen in huis als er niemand is en dan verwacht ik dat ze er niets neerlggen.

Ik bedoel vanaf het begin hetzelfde alleen zo noemen wij dat hier.'Gewoon de kop er door halen'. Ik dacht dat elke idioot dat wel snapt.

Als hij buiten is geweest is alles ook weer koek en ei. En het werkt, inderdaad. Ik vind het absoluut niet onvriendelijk, ja als je ruw bent. Maardat moet je met geen enkel dier zijn. Een bench, dat is pas dieronvriendelijk.
Maar goed dat past dan weer niet in het topic.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:28

Poiuytrewq schreef:
Dat is dan een verschil tussen jou en mij. Ik vind dat ze gewoon rond mogen lopen in huis als er niemand is en dan verwacht ik dat ze er niets neerlggen.

Een bench, dat is pas dieronvriendelijk.

_/-\o_

tamaramt

Re: waarom poept hond in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:32

pfff.... wat een onzin tips worden hier weer gegeven zeg.
Toppunt van ondeskundigheid en van het leven in het jaar 0 waarin men niet beter wist en het is idd ook nog eens zeer dieronvriendelijk.
Elke hondentrainer, dierenarts etc. zou dergelijke methodes afraden.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:35

(reacties niet gelezen)

Laten je ouders de hond wel (lang genoeg, vaak genoeg) uit? Anders zal het probleem misschien wel heel snel opgelost worden. Voor de rest zou ik het niet heel snel weten.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:57

Is je hondje erg op jou gericht of ook op je ouders? Ik herken het gedrag bij mijn teefje, zij is een herplaatser en trok zeker in het begin heel erg naar mij toe. Als ik op 's avonds van huis moest, plaste ze ook wel eens in huis terwijl mijn vriend dan wel gewoon thuis was. Buiten in het donker vind/vond ze erg spannend en dan was vrouwtje ook nog van huis... Bij haar kwam het puur uit onzekerheid over de situatie. Inmiddels is het probleem helemaal opgelost, ze heeft vertrouwen dat ik altijd weer terug kom en bovendien heeft mijn vriend geleerd om bij onrust hier op in te spelen en weer rust in haar koppie te brengen met een kong of lekkere kluif, werkt super ontspannend.

Kan uit jouw verhaal niet opmaken of dit gedrag voortkomt uit onzekerheid maar het is wel iets om rekening mee te houden. Ik zou eens met je ouders overleggen over de routine die ze aanhouden, gaat ze wel vaak genoeg naar buiten, en doet/durft ze buiten ook haar behoefte te doen? Verder proberen de ongelukjes voor te zijn, dus zien je ouders dat hij aanstalten maakt, naar buiten leiden zonder wat te zeggen en even een rondje lopen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:47

Poiuytrewq schreef:

Ik bedoel vanaf het begin hetzelfde alleen zo noemen wij dat hier.'Gewoon de kop er door halen'. Ik dacht dat elke idioot dat wel snapt.

Als hij buiten is geweest is alles ook weer koek en ei. En het werkt, inderdaad. Ik vind het absoluut niet onvriendelijk, ja als je ruw bent. Maardat moet je met geen enkel dier zijn. Een bench, dat is pas dieronvriendelijk.

De hond van TS is zindelijk, maar sinds de verhuizing heeft hij blijkbaar last van verlatingsangst.
Hij doet het nl alleen als TS niet thuis is.

Dan heeft die methode sowieso absoluut geen zin, omdat de hond al veel stress ervaart.
Daarmee maak je het dan alleen maar erger.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:58

Meningen kunnen verschillen.
Maar vertel er dan er ook gelijk bij hoe het wėl moet in jou ogen. Dan heeft ze er misschien nog wat aan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:01

Poiuytrewq schreef:

Los van of het dieronvriendelijk is, is het gewoon achterhaald en stom want je leert je hond niets, behalve dat jij onbetrouwbaar en niet te begrijpen bent. Waarom zou je niet even de moeite doen om je hond te leren wat er van hem verwacht wordt ipv te denken dat hij dat als een soort robotje vanzelf wel weet?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:14

:')
Ik ga er zo niet eens meer op reageren.
Net zo leuk als achter een balletje aanrennen is het niet maar het werkt voor mij en alle andere honden die ik ken die op deze manier zindelijk zijn gemaakt, en ik heb nog nooit een gezien die er zo'n last van heeft. Als hij het niet begrijpt, als het zo ston en ondoordacht is, waarom is het probleem dan gelijk over? Nee met een aai over de bol kom je er!
Overdrijven is ook een vak zeg sjezus mina :') :').

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:26

Gewoon constant zijn. Vaste tijden hebben voor het uitlaten.
vooral voordat je te bed gaat. Honden hebben ook een routine.

Het is trouwens wetenschappelijk bewezen dat, als je je hond door zijn/haar ontlasting duwt, dat de hond er niks van snapt.
Goed op de houding van de hond letten, meestal geeft een hond het goed aan.
Je mag ze alleen straffen als je ze op heterdaad betrapt, alleen met de stem en buiten zetten.
hierin hardhandig zijn heeft geen enkele zin. Geduld en constant is meestal het beste, een hond heeft ook routine

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:33

Poiuytrewq schreef:
:')
Ik ga er zo niet eens meer op reageren.
Net zo leuk als achter een balletje aanrennen is het niet maar het werkt voor mij en alle andere honden die ik ken die op deze manier zindelijk zijn gemaakt, en ik heb nog nooit een gezien die er zo'n last van heeft. Als hij het niet begrijpt, als het zo ston en ondoordacht is, waarom is het probleem dan gelijk over? Nee met een aai over de bol kom je er!
Overdrijven is ook een vak zeg sjezus mina :') :').

Mijn honden en veel andere honden die ik ken zijn op een positieve manier zindelijk gemaakt, en ik heb ook nog nooit een gezien waarbij het niet is gelukt.

Maa los van het feit dat ik het een vreselijke en zinloze methode vind om toe te passen, moet je je ook beseffen dat het in dit topic gaat over een volwassen en en principe zindelijke hond. Niet een pup die nog moet leren wat de juiste plek is om te plassen en poepen. Achter het gedrag schuilt een reden dat verder gaat als gewoon nog niet de controle hebben of weten waar het moet. Lekker dan om de hond hiervoor te straffen :n

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:44

Hmm ik zal maar niet teveel ingaan op sommige adviesen hier...brr wat een onbegrip van honden....Echt een advies kan ik ook niet geven, maar ik zie het wel vanuit de hond en eigenlijk laat hij heel natuurlijk gedrag zien....dus zou je tegen het natuurlijk gedrag in moeten gaan...In de natuur ( wolven, familie van ) maken ze van hun hol hun huis door ontlasting erin te doen...het hol krijgt zijn geur en daar voelen ze zich veilig in, het is tevens een signaal naar anderen dat dit hol bezet is...Jullie zijn net verhuist.. ( heb erover heen gelezen hoelang al... ) en je hond begint met dit gedrag...mogelijk het is een manier om te wennen aan de nieuwe situatie....ze voelt zich als ze alleen is nog niet veilig genoeg in het nieuwe huis/hol en door de ontlasting binnen te doen heeft het weer een beetje een bekende geur...wanneer gewend is aan de nieuwe thuis zal dit gedrag ook minderen en stoppen...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:37

Toen wij onze volwassen hond uit het asiel haalden plaste ze ook in huis. Dat was sowieso niet zo raar want ze was in beslag genomen wegens verwaarlozing. Dus waar ze zat werd ze niet uitgelaten en moest ze wel in huis haar behoefte doen.
Als je je hond gewoon de tijd geeft en structuur biedt en de ongelukjes zonder er aandacht aan te besteden opruimt, zal je zien hoe snel je hond het ritme oppakt en het "probleem" opgelost is.

Ik ben zelf overigens ook niet zo gecharmeerd van een bench en heb die nooit gebruikt voor mijn honden.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:54

xSlvna schreef:
Poiuytrewq schreef:

Een bench, dat is pas dieronvriendelijk.

_/-\o_

Als je een bench zo aanleert als jullie andere methode kan ik me dat goed voorstellen. Mijn hond heeft het goed aangeleerd dus ligt er heerlijk languit in de slapen, met de deur open...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:11

Hond eerst gewoon goed uit laten. En dan toch in een bench.
Als een bench goed word gebruikt is het absoluut niet zielig voor een hond.

Straffen heeft weinig zin...of je moet haar op heterdaad betrappen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:54

En zelfs op heterdaad betrapt moet straf voldoen aan bepaalde voorwaarden wil het werken. Heel vaak lukt dat niet. Waarom denk je dat veel criminelen na hun gevangenis straf direct weer de fout in gaan?

Een dier hard aanpakken voor iets waar hij niets aan kan doen is gewoon misbruik maken van je machtspositie. Vervolgens denken "ja maar hij weet heel goed dat hij fout zit" is dat machtsmisbruik van jezelf vergoeilijken.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:57

Honden qua straffen met mensen vergelijken :? Kan er bij mij echt niet in...

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:01

Poiuytrewq schreef:
Met zijn neus door de stront en plas halen, en gelijk in de tuin zetten. Dan zijn ze het zo afgeleerd.
Doen je ouders dat niet?

Sjezus; wat een slecht klote advies. Het beschadigd alleen maar t vertrouwen in de mens!

Jouw hond ziet jouw duidelijk als een baas(hogere) hij mist dan de stabiele factor! het kan zijn dat jij meer stabiliteit geeft dan je ouders in de omgang. Denk dat t probleem ligt in de hirarchie in t gezin. Ik kan je geen oplossig geven daar ik niet de exacte situatie weet en de gemoedstand van je hond is.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:02

Nikass schreef:
En zelfs op heterdaad betrapt moet straf voldoen aan bepaalde voorwaarden wil het werken. Heel vaak lukt dat niet. Waarom denk je dat veel criminelen na hun gevangenis straf direct weer de fout in gaan?

Een dier hard aanpakken voor iets waar hij niets aan kan doen is gewoon misbruik maken van je machtspositie. Vervolgens denken "ja maar hij weet heel goed dat hij fout zit" is dat machtsmisbruik van jezelf vergoeilijken.

dus we moeten moordenaar een aai geven en zeggen dat t niet meer mag :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:01

ThreeFingers schreef:

Het principe van straf werkt bij mensen hetzelfde als bij dieren hoor.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:03

spotterick schreef:
Nikass schreef:

dus we moeten moordenaar een aai geven en zeggen dat t niet meer mag :')

Ik weet niet waar je mij dat hoort zeggen?
In geval van een moord is straf nodig als genoegdoening voor de slachtoffers en om de dader een tijdje uit de maatschappij te houden en te laten weten dat we zijn gedrag niet accepteren. Het voorkomt echter over het algemeen niet dat mensen opnieuw delicten plegen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:07

De reacties hier zijn echt tenenkrullend. Neus erin duwen? Daar bereik je alleen maar angst mee, en dan moet je ze al op heterdaad kunnen betrappen, anders zal de hond het verband nooit snappen. Sommige mensen zouden beter een gewoon goudvis als huisdier nemen _-:(

@TS ik heb er geen advies op, misschien iets met verlatingsangst te maken?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:16

Nikass schreef:
ThreeFingers schreef:

Het principe van straf werkt bij mensen hetzelfde als bij dieren hoor.

Absoluut niet!

Met een mens kun je praten en uitleggen. Een mens kan nadenken over de consequenties.
Voorbeeld een mens steelt. Word opgepakt. Straf gevangenis.
Hond steelt (hond is zich van geen kwaad bewust).
Moet voor straf in de schuur.
Hond snapt dat volgens jou?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:42

Nee hond snapt dat niet. Mens snapt dat wel en pleegt toch als hij vrijkomt weer een diefstal. Straf heeft niet gewerkt. Daar heb ik het over. Het principe van straf...