anneliesdj schreef:Kaus schreef:Misschien eens vragen of je bij een manege in de binnenbak de hond los mag laten?
Niet optimaal, maar dan weet je wel of hij weg rent of niet.
@Anneliesdj, en als ie niet terug komt? Wat dan...?
Dan is het terrein overzichtelijk en kun je hem achterna met de auto.
Maar als hij al enige tijd bij ts in huis woont en er zijn meer honden bij die niet weglopen, lijkt het me niet aannemelijk dat hij er echt vandoor gaat.
Haha
geen ervaring met Husky's of wel? Geboren weglopers. Die gaan gewoon, wie er ook bij loopt. En niet omdat ze een hekel aan de baas hebben maar omdat de wijde wereld roept.
Overigens zijn er natuurlijk uitzonderingen, maar het is een zelfstandige hond die jaagt op zicht én reuk. Volgen alleen een commando op als ze er zelf nut van in zien, en dat ene konijn opsporen heeft véél meer nut dan een muf koekje krijgen bij de baas.
Ik ken je probleem TS, gelukkig heb je wat plekjes gevonden. Gewoon volhouden en vooral positief blijven, ook in de training, dan gaat het uiteindelijk echt een stuk beter.
Bij mijn hond heb ik van alles geprobeerd en het enige wat het voor ons doet is een gelukkige baas zijn. Als hij komt is hij zo blij dat ik blij ben. Ik steek wel eens stukjes kaas in mijn zak en voor het afleiden gaat dat prima, maar om hem terug te krijgen? Neh-eh.
Ik oefen nog steeds op omheinde gebieden en inmiddels kan ik hem ook op overzichtelijke stukken loslaten en komt hij betrouwbaar terug. Ogen op stokjes wel.
Gewoon laten gaan en achtervolgen met de auto vind ik veel te gevaarlijk.
Sowieso voor het verkeer, maar de mijne heeft bijvoorbeeld ook wel eens in een kippenhok gezeten en een ree bij de keel gegrepen. Geloof me, dat wil je niet. En je kunt roepen wat je wil maar als die hond dat eenmaal in het zicht heeft of op het spoor zit is er echt niets wat hem tegen houdt. Je moet het voor zijn.
Terwijl ik in volle paniek al snikkend mijn hond op de website voor vermiste honden aan het plaatsen was.