soesita schreef:Mij lijkt de juliette een prima optie voor vijf cavia's. Tenslotte is het, als ik het goed begrepen heb, enkel voor 's nachts en voor heel slecht weer, en krijgen ze voor de rest meer loopruimte (ren) ter beschikking. Dan denk ik dat je met de juliette wel goed zit.
Wij hebben zelf 4 caviadames en die zitten 's nachts en bij slecht weer in een hok van 70cm x 2,5m. Overdag als het droog is lopen ze vrij in de (omheinde) tuin rond. Cavia's kunnen inderdaad erg snel rennen en als ze de ruimte krijgen maken ze daar regelmatig en graag gebruik van.
Een schuilgelegenheid tegen regen en felle zon is altijd een must. Wat de kou betreft zijn ze robuuster dan je zou denken. Onze cavia's leven ook het hele jaar door buiten. Zonder warmtelamp maar wel inderdaad met plexiglas tegen koude wind en tocht.
Wat ik niet zo gunstig vind is de lange trap om naar de verdieping te gaan. Cavia's houden niet van hoogtes en zijn ook niet erg handig in die dingen. Ik zou er in elk geval voldoende latjes tegen het wegschuiven op zetten en ik denk dat ze zich met een "leuning" (latjes aan langs de zijkanten) veiliger zullen voelen.
Oke top!
we hebben nu een uitklapbare ren van ongeveer 3,5 meter.
En ik heb nog een aantal lossen schuilmogelijkheden.
Ze staan hier vrij veel in de zon, de late middag zon. Dus een schaduw is voor ons een pre,
En echt bij zeer slecht weer komen ze inderdaad binnen.
Nu nog opzoek naar de goedkoopste aanbieder van de Juliette.
haha!
En betreft het trapje! bedankt voor de tip