Hond in de hitte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:41

Mijn moeder, hondentrimster en kynologe, raad sterk af om met een boston terrier naar warme gebieden te gaan...

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 16:44

Drinken uit een flesje doen we ook, was eigenlijk een keer voor de grap gedaan, maar dat vind ie zoooo leuk. :)
Zwemmen zal er niet inzitten, maar hem nat sproeien moet nog wel lukken. :)

Dyan: Omdat het ook niet het beste is om te doen zoek ik zovele mogelijk tips. Hij doet het heel goed met hitte voor een Boston, maar we willen het zo aangenaam mogelijk voor hem maken. Vluchten van mijn zus, broer, en vriendin van mijn zus zijn al geboekt, en de camping zelf ook.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:59

Hmmm, met zo'n hond loop je een groot risico op oververhitting...
Waarom hebben jullie geen ander land gekozen of brengen jullie de hond niet naar een pension?

@chocobroodje
Las het net op internet inderdaad, op gebruiksaanwijzing staat iets anders. Even uitgeprobeerd en 2 minuten werkt ook prima.
Bedankt voor de tip :j

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:59

Maar hij kan niet hier in een pension dan ofzo?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 17:03

Omdat het eigenlijk een beetje ons 'vakantieland' is, als we met het hele gezin gaan. En ook omdat de hond is al een keer mee geweest en deed het toen héél goed, maar nu is 'ie wel wat ouder...

Pension zou niet ideaal zijn, op andere plekken eet hij moeilijk, en zonder ons eet hij gewoon bijna niet, hij komt altijd als een soort 'ratje' terug. Daarbij is hij nogal agressief tegenover andere honden die hij niet kent, wat in een hondenpension altijd lastiger is.

Kaus

Re: Hond in de hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:06

Voor de agressie heeft het pension natuurlijk wel een oplossing.
Ik denk dat je een beetje moet afwegen wat erger is, het eten of de warmte...

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:07

Tuurlijk kan een boston wel mee naar Spanje. Overdag lekker laten luieren en zorgen voor genoeg afkoeling. 'S avonds lekker gaan wandelen en spelen. Mijn ouders nemen ieder jaar hun Franse bulldog (niet het typetje benauwd/snurker hoor, deze Franse Bull kan normaal ademhalen) mee naar Spanje. Gaat perfect :)
Laatst bijgewerkt door Elevien op 10-06-14 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:07

Kaus schreef:
Voor de agressie heeft het pension natuurlijk wel een oplossing.
Ik denk dat je een beetje moet afwegen wat erger is, het eten of de warmte...

Dit dus...

Of bij famillie of vrienden dan?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:11

Ga vooral niet gezellig met je hondje op het strand zitten. Laat hem dan in het koele appartement. Overdag weinig doen en vooral in de schaduw blijven. Vooral met een boston terrier.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 17:13

Kijk, zo erg is het eten denk ik niet, maar het is ook niet echt een fijn idee. Je hond (voor ons precies een kindje) hier en wij in Spanje.
Omdat hij het dus 3 jaar geleden goed heeft gedaan, vraag ik me af of het nu heel anders zal zijn..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:15

Natuurlijk kán een hond wel mee naar Spanje. Desnoods neem je m mee naar de Sahara.
Vraag is of het voor de hond fijn is.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:17

Tsja.. neem je de hond mee voor jezelf of omdat de hond het zo "leuk" vind? Want je hond doe je er echt geen plezier mee hoor, in tegen deel...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:21

tsja mensen met honden willen nu eenmaal in de heetste periodes op het strand liggen in het buitenland, als je een hond hebt en die wil je meenemen op vakantie om wat voor reden dan ook, ga dan in het voorseizoen, in april/mei of in het naseizoen september/okt nov. is het nog heerlijk voor een nederlandse hond om daar te verblijven, in de paar uurtjes dat de zon daar op zijn heetst is heeft heel spanje zelf ook siesta en kan je toch weinig doen, savonds lekker banjeren langs de terrasjes en genieten van de koelere temp met je hond is ideaal.

ik ben zelfs in november met 2 labradors nog geweest was super, savonds moesten wij even een truitje er bij aan trekken maar overdag voor ons en de honden goed te doen zelfs.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 17:32

Tja, vakantie is nu al helemaal geboekt.

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:36

In de auto zorgen voor genoeg drinken.
En inderdaad koeldingen. Er bestaan ook koel kleden trouwens, waar hij dan op kan liggen.
Als je er toch naast zit kun je ook een koelelement uit de koelbox pakken voor hem.
En op de camping altijd zorgen voor schaduw, en vers water.
Honden hoeven om af te koelen trouwens niet helemaal nat, als ze met de pootjes in het water staan koelen ze al goed af. Je kunt dus een badje voor hem neerzetten. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:59

Is de vakantie in een tent, hotel of huisje?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:04

Misschien gooi ik nu m'n kont tegen de krib...Maar waarom een hond meenemen die last heeft van de warmte? (Althans dat leidt ik hier vanaf....Zo niet, no offence ;-) )

Mijn hond, herder 6 jaar, kan zeer slecht tegen de warmte. Hij is een fervent autorijder en ik noem hem gekscherend 'seabert' omdat hij meer in het water ligt dan op het droge en toch neem ik hem niet mee naar Hongarije omdat ik weet dat ik hem er geen plezier mee doe.

Weet niet hoe het verder met jouw hond zit, maar soms kan je je hond (moet wel kunnen natuurlijk) beter thuislaten
Overigens ben ik wel blij met de tip van de koelband, die kende ik nog niet

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 18:13

Badje is heel slim, dankje!

Het is in een caravan,w aar ik deze keer dus ook een ventilatording ga neerzetten, omdat dat voor iedereen fijner is.

Collie2008: Hij kan best goed tegen de hitte hoor, zeker voor zijn ras. Soms ligt ie superlang in de zon, zonder daar last van te hebben. Leg je hem dan in de schaduw gata ie weer terugliggen, en zet je hem binnen gaat ie aan het raam liggen. Natuurlijk, zijn ras is wat minder goed met hitte, maar eigenlijk hebben wij dat nooit zo fel gemerkt. We willen het zo aangenaam mogelijk voor hem maken als ie toch meemoet.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:29

Natsuki schreef:
Tja, vakantie is nu al helemaal geboekt.

Ja maar de hond kun je wel hier laten, bij familie, vrienden of pension...

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:29

_xDyan schreef:
Een koelhalsband heeft geen nut... een hond kan alleen zijn warmte kwijt onder zijn pootjes en vanuit zijn bek (drm hijgen dus..) dus dan is het veeel handiger een koude mat o.i.d. te hebben om hem op te laten liggen/staan, vooral staan dus. En misschien heel handig voor het geval dat: mocht hij over verhit raken: stop zijn hoofd in een vriezer (dan hijgt hij dus de koude lucht in) of iets heel kouds als dat mogelijk is op je vakantie.
Dat heeft wel nut. In de nek lopen slagaders dicht aan t oppervlak waar dus veel bloed langs stroomt. Gaat er niet om dat hij daar wartme verliest of niet, t gaat om koelem. Daarom is t ook nuttig om na t sporten je polsen onder koude kraan te houden, daar lopen slagaders ook dicht langs de huid. Of bij een paard zn hals en liezen... Wij raken warmte kwijt oa door zweten (doordat t zweet verdampt), maar het kan wel voor extra verkloeling zorgen om je polsen onder een koude kraan te houden. Stukje biologie..
Ik zou zeker wel zon band kopen, en verder worden er al veel goeie tips gegeven. :)