Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Letitia1991 schreef:Wat een gemene antwoorden hier zeg... een kat volgt zijn instinct, als jouw paard een instinctieve vluchtreactie vertoont, ga je hem dan ook keihard afstraffen daarvoor? Of als hij een keer uitbreekt en een keer bij andere mensen in de voortuin of achtertuin staat, waar hij de bloemen vertrappelt, mogen ze hem dan ook afschieten? Of zou je zelfs maar willen dat anderen hem eens flink bang maken zodat ie het nooit meer doet?
Als je een volière hebt, tja, dan is het toch echt jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de vogels veilig zijn. Er zijn namelijk nog meer roofdieren dan katten. Verder zijn er ook nog katten zonder eigenaar.
Kijk, ik vind ook dat mensen hun kat best binnen of in een afgesloten tuin houden, voor de veiligheid van de kat dan. Maar een kat die nu eenmaal al gewend is om buiten te komen, die kun je niet ineens binnen houden. En een kattenren maken of je tuin afzetten is, jammer maar waar, onbetaalbaar voor veel mensen (mijn moeder heeft ook járen moeten sparen voor een kattenren, en veel tuinen kun je gewoon niet afzetten, dus kom je op een dure ren uit).
Maar dit is niet de kat zijn schuld, daar kan hij ook niks aan doen. Denk je echt dat een kat kan denken "nou, hier is een willekeurige grens met een andere tuin van andere mensen, en die vinden het niet prettig als ik hierover ga"?
Maak je volière veilig en roofdier-proof en er is geen probleem meer. Succes met je vogeltjes!
tamary schreef:secricible schreef:Ik zou eerst het gesprek aan gaan. Daarna zou ik de kat opvangen en naar het asiel brengen. Mijn dieren hieven niet te lijden onder de kat van een ander. Eerst de kans geven aan de buren er iets aan te doen en daarna zelf actie ondernemen. Ik ga toch zeker niet mijn tuin verbouwen vanwege een beest dat de buren niet bij zich houden.
Bah, ik blijf zo'n hekel houden aan katten sie bij iedereen in de tuin mogen banjeren...
Als eigenaar ben je verantwoordelijk voor je dieren. Niet alleen de buurkat heeft interesse in je volière. Er zijn ook roofdieren zonder eigenaar die wel een vogeltje lusten. Buurkat verwijderen maakt niet automatisch dat je vogels veilig zijn, volière beveiligen dus.
Letitia1991 schreef:een kat volgt zijn instinct, als jouw paard een instinctieve vluchtreactie vertoont, ga je hem dan ook keihard afstraffen daarvoor? Of als hij een keer uitbreekt en een keer bij andere mensen in de voortuin of achtertuin staat, waar hij de bloemen vertrappelt, mogen ze hem dan ook afschieten?

Gini schreef:Het is niet omdat je geen kat in je eigen tuin wilt, dat je meteen een kattenhater bent.
ThreeFingers schreef:Letitia1991 schreef:Wat een gemene antwoorden hier zeg... een kat volgt zijn instinct, als jouw paard een instinctieve vluchtreactie vertoont, ga je hem dan ook keihard afstraffen daarvoor? Of als hij een keer uitbreekt en een keer bij andere mensen in de voortuin of achtertuin staat, waar hij de bloemen vertrappelt, mogen ze hem dan ook afschieten? Of zou je zelfs maar willen dat anderen hem eens flink bang maken zodat ie het nooit meer doet?
Als je een volière hebt, tja, dan is het toch echt jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de vogels veilig zijn. Er zijn namelijk nog meer roofdieren dan katten. Verder zijn er ook nog katten zonder eigenaar.
Kijk, ik vind ook dat mensen hun kat best binnen of in een afgesloten tuin houden, voor de veiligheid van de kat dan. Maar een kat die nu eenmaal al gewend is om buiten te komen, die kun je niet ineens binnen houden. En een kattenren maken of je tuin afzetten is, jammer maar waar, onbetaalbaar voor veel mensen (mijn moeder heeft ook járen moeten sparen voor een kattenren, en veel tuinen kun je gewoon niet afzetten, dus kom je op een dure ren uit).
Maar dit is niet de kat zijn schuld, daar kan hij ook niks aan doen. Denk je echt dat een kat kan denken "nou, hier is een willekeurige grens met een andere tuin van andere mensen, en die vinden het niet prettig als ik hierover ga"?
Maak je volière veilig en roofdier-proof en er is geen probleem meer. Succes met je vogeltjes!
Wat staat er bij jou om de wei dan?

) en met wat geluk leert ie er wat van. Als ie niet onder de indruk is van de tuinslang vrees ik dat een waterpistooltje ook niet zal helpen.
joyce_90 schreef:Het kost de buren geld om hun kat terug te krijgen uit het asiel,
Amandavd schreef:Je zou eens even beter moeten lezen.. want dit staat er nergens hier in dit topicDus omdat er wilde katten en roofdieren zijn, hoeven de katten eigenaren ook geen verantwoordelijkheid te nemen, want ja, er zullen altijd wel dieren zijn die de vogels lastig vallen? Echt de omgekeerde wereld.
Cowgirl schreef:Gini schreef:Het is niet omdat je geen kat in je eigen tuin wilt, dat je meteen een kattenhater bent.
Als je begint met luchtbuksen, genieten van een kat onder stroom etc etc ben je gewoon een kattenhater.
Een praatje maken met de buren is er tegenwoordig niet meer bij....nee we gaan gelijk onschuldige beesten iets aandoen.
Daar ben je nog strafbaar voor ook en een kat vangen en wegbrengen valt geloof ik ook nog onder diefstal en neem maar van mij aan dat een dierenambulance of dierenasiel daar echt niet mee akkoord gaat om zo'n beest op te halen.
Dat probleem zul je echt zelf moeten zien op te lossen al dan niet met de wijkagent.
Maar ja dat is bokt, iedereen kan hier lekker zijn gal spuwen en ik betwijfel of de mensen van de buks daadwerkelijk de trekker zullen overhalen.
Letitia1991 schreef:Wat een gemene antwoorden hier zeg... een kat volgt zijn instinct, als jouw paard een instinctieve vluchtreactie vertoont, ga je hem dan ook keihard afstraffen daarvoor? Of als hij een keer uitbreekt en een keer bij andere mensen in de voortuin of achtertuin staat, waar hij de bloemen vertrappelt, mogen ze hem dan ook afschieten? Of zou je zelfs maar willen dat anderen hem eens flink bang maken zodat ie het nooit meer doet?
8nnemiek schreef:Aan de kattenhaters hier; jullie hebben dus geen problemen met een muizenplaag?
Zeker bij een volière voelen die muizen zich goed thuis. En de beste manier om de muizenpopulatie in toom te houden is met kleine roofdieren als katten, hermelijnen, roofvogels enz.. Stel je voor dat iedereen elkaars katten maar zou gaan afschieten.. dan liepen de muizen nu bij jullie over de tafel

ardo_iggy schreef:Afhankelijk van de redenen dat je liever geen kat in de tuin wil zijn er ook zeker 'goedkopere' oplossingen dan een dergelijk hekwerk. Maar dan dwalen we wel erg af, aangezien het hier om een specifieke vraag van ts gaat.Maar andere mensen die geen katten in de tuin willen mogen van jou dus wel die onbetaalbare omheining kopen om de katten buiten te houden.
ThreeFingers schreef:Een kat vangen of water overheen gooien lukt vaak niet. Kat is al weg voordat jij buiten bent...
Catapult kun je vanuit bv slaapkamer raam schieten.
Idee met stroom zal ook zeker werken. Vraag me wel af wat dat gaat kosten.