Handen in het haar - kattenprobleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:13

Wat een verschrikkelijke mensen zeg.
Blijf toch af van andermans spullen, in dit geval kat. En maar lekkers voeren... Bah!

En de opmerking: kat kiest huis. Wat een onzin! Natuurlijk gaat de kat ergens heen waar alleen maar lekkers wordt gevoerd. Doen kinderen ook. Als ze bij de buren altijd snoep krijgen, gaan ze echt vaker naar de buren...

Zou ook een mooie zijn om een raskat te pikken. Dat beest als een gek verwennen. En dan heb je uiteindelijk mooi gratis een raskat. Waarschijnlijk nog gecastreerd en gechipt ook nog. Scheelt ff een paar 100 euries.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:17

Elke buitenkat heeft minstens drie extra huizen. Je ziet het nu gebeuren bij je buren maar als hij buiten komt heb je grote kans dat hij nog wel bij andere mensen aankomt lopen. Vaak zien eigenaren dit niet omdat het huisjes wat verder weg zijn en het ook vaak in de achtertuin van mensen gebeurd. Kan variëren van een extraatje geven, eten geven tot zelfs in huis halen.

Wil je niet dat anderen zich met je kat bemoeid [wat vaak bij diëten zo is] dan kun je hem het beste binnen houden en alleen in je eigen tuin buiten. Binnenhalen voor nu is prima of dit het gaat oplossen zal de toekomst uitwijzen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:49

fionaf09 schreef:
Overigens heb ik de kat gisteren binnen gehaald en heeft ze vanaf nu huisarrest voor een aantal weken. Ik kijk even aan hoe het gaat en aan de hand daarvan bepaal ik het aantal weken.
Op dit moment is ze nog ontzettend onrustig en gaat de hele tijd voor de deur staan, werkt dan weer op mijn schuldgevoel en dan voel ik me z'n dierenbeul.

Het lijkt heel zielig, maar dat valt heel erg mee hoor. Ik zou haar pas weer buiten laten als ze er niet meer echt om vraagt, en zich duidelijk weer helemaal happy voelt bij jou thuis. Kan een paar dagen zijn, kan een paar weken zijn.
Katten nemen gewoon snel de benen omdat ze zo onafhankelijk zijn. Ze trekken hun eigen plan, dus nou net dat ene weekje minder zorg (wat op deze manier geen ramp is maar wel vervelend) kan ervoor gezorgd hebben dat de kat besloot het bij de buren te gaan zoeken.
Dat ze onrustig bij de deur gaat staan is heel logisch. In haar hoofd zijn de buren nu de makkelijkste weg naar eten en aandacht. Simpele conditionering die je even moet aanpassen nu, door haar onder dwang (binnen houden) te leren dat jij die makkelijkste weg bent. Dat is al jaren zo, ze is alleen de associatie eventjes kwijt. Ik durf ook vrijwel zeker te zeggen dat ze eerst erger zal gaan protesteren. Eerder had het namelijk effect, dan mocht ze naar buiten. Nu gebeurd dat niet, dus dan moet ze eerst even wat harder zeuren, voordat ze het op zal gaan geven. Dit moet je dus ook niet zien als teken dat ze het bij jou niet leuk vind en bij de buren wel, het betekent niks meer dan dat ze dit heeft geleerd via conditionering. Even stug doorzetten dus! Je doet dit juist voor haar, aangezien de buren niks meer willen dan haar voeren.... En juist een oude kat heeft meer zorg dan dat nodig.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 13:10

Nessa: Ben ik helemaal met je eens :)

Thats_Me: Daar heb je helemaal gelijk in dat de kat in je eigen tuin moet blijven als je dit wil voorkomen. Echter heb ik het hier thuis helaas niet voor het zeggen wat dat soort dingen betreft dus moet ik roeien met de riemen die ik heb. Op dit moment is dat de kat binnen houden.

Zwerte: Dankjewel, dat had ik even nodig. Voelde me namelijk ontzettend schuldig maar jou berichtje verduidelijkt even dat dat niet nodig is. Hopelijk heeft ze het binnen een aantal dagen door en anders maar even door de zure appel heen bijten ( Voor beide).

Magrathea

Re: Handen in het haar - kattenprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:40

Soms zou je toch willen dat je kon praten met ze hè ;) Dan kon je het hem uitleggen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:50

Magrathea schreef:
Soms zou je toch willen dat je kon praten met ze hè ;) Dan kon je het hem uitleggen!

Dan zou de kat zeggen:

*kinderzeurstem aan* Nee, dat wil ik niet uitleggen. Je moet het maar gewoon zo snappen.

Blijven katten he :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:58

:') :') Ja, okee.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:18

Ik zou met een rekening aan de deur gaan van je kat die bij de DA geweest is en wat deze wel niet allemaal mankeerde met de vraag of jullie dat kunnen delen gezien jullie de kat ook delen ;)

Geen idee hoe je aan zo'n rekening kan komen.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:25

dierenfan schreef:
Ik zou met een rekening aan de deur gaan van je kat die bij de DA geweest is en wat deze wel niet allemaal mankeerde met de vraag of jullie dat kunnen delen gezien jullie de kat ook delen ;)

Geen idee hoe je aan zo'n rekening kan komen.

www.google.nl en anders een oproepje of facebook of iemand nog wat heeft! }:) }:) }:)
Ik ga deze zeker bewaren als het binnen houden niet helpt. Al was poeslief vanmiddag vrij rustig en is hem net even naar buiten gesmeerd, gelukkig had ik het op tijd door en kon ze zo weer naar binnen :D