Ik heb meer moeite met kinderen die lawaai maken en los rondrennen..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rox_en_wilvy schreef:Ik werk als controleur in het openbaar vervoer (NS) en als het "dier" op schoot kan of in een reismandje is het gratis mee te nemen, een grote hond moet een kaartje hebben! Ik zelf vind dat een hond eigelijk niet op de bank hoort, maar voeten van reizigers helemaal niet en ook niet met een krantje eronder!!!! Doe mij dan maar een trein vol honden op de banken die je vriendelijk begroeten in plaats van de chagrijnige reiziger die zich als een beest gedraagt
kimberly1995 schreef:Ik vind eigenlijk dat een huisdier helemaal niet in het OV thuis hoort.. Dieren ten behoeve als hulpdier voor beperkte mensen vind ik anders en wel toegestaan.
Maar als ze dan per se meemoeten, op de grond of op schoot. Katten in een tas/koffer: oke.
kimberly1995 schreef:Ik vind eigenlijk dat een huisdier helemaal niet in het OV thuis hoort.. Dieren ten behoeve als hulpdier voor beperkte mensen vind ik anders en wel toegestaan.
Maar als ze dan per se meemoeten, op de grond of op schoot. Katten in een tas/koffer: oke.
kimberly1995 schreef:Ik vind dat mensen al vaak zat misbruik maken van situaties om hun dieren maar overal mee naartoe te sleuren. Zo onder andere in winkelcentra. Ik zie het nut er niet van in om mijn dier overal mee naar toe te sleuren, behalve de plaatsen waar het voor het dier ook fijn is en zowel dier als mens geen last van elkaar hebben.
Ik ga niemand verbieden hun dier mee te nemen in het OV, maar voor mij is dat onnodig. Mijn honden spelen in de tuin, worden uitgelaten. Gaan met de auto naar de dierenarts, het strand, bos en dergelijke.
Qua dierenartsbezoek kan ik het me voorstellen. Maar gewoon voor de leuk? Nee..
kimberly1995 schreef:Ik vind dat mensen al vaak zat misbruik maken van situaties om hun dieren maar overal mee naartoe te sleuren. Zo onder andere in winkelcentra. Ik zie het nut er niet van in om mijn dier overal mee naar toe te sleuren, behalve de plaatsen waar het voor het dier ook fijn is en zowel dier als mens geen last van elkaar hebben.
Ik ga niemand verbieden hun dier mee te nemen in het OV, maar voor mij is dat onnodig. Mijn honden spelen in de tuin, worden uitgelaten. Gaan met de auto naar de dierenarts, het strand, bos en dergelijke.
ElineS schreef:kimberly1995 schreef:Ik vind dat mensen al vaak zat misbruik maken van situaties om hun dieren maar overal mee naartoe te sleuren. Zo onder andere in winkelcentra. Ik zie het nut er niet van in om mijn dier overal mee naar toe te sleuren, behalve de plaatsen waar het voor het dier ook fijn is en zowel dier als mens geen last van elkaar hebben.
Ik reis tussen Assen en Groningen, mijn ouderlijk huis en mijn studentenhuis. In het weekend ben ik bij mijn vader. De hond gaat met me mee. Ik ben student en heb geen auto. Dus ik ga met het OV. Moet ik dan maar niet in het weekend naar mijn vader gaan? Of de hond een heel weekend achterlaten thuis? Omdat er een paar mensen zijn zoals jij die vinden dat het niet kan. Als de hond naast de stoel ligt of op de stoel met een kleedje (mits er ruimte is) wat heb je dan te klagen? Heb jij last van de hond, als dat gewoon een goed gedragen hond is die stil ligt op de grond of het kleedje? Lijkt me niet.
Ben je allergisch en je wandelt een trein in waar een hond zit, dan loop je een stukje verder. Is ook niet het einde van de wereld. Ben je bang voor honden, heel vervelend.. Maar dat is toch echt je eigen probleem, waar je beter maar aan kunt werken, want overal zijn honden en niet iedereen kan rekening met je houden.
Een beetje rekening met elkaar, natuurlijk. Absoluut. Maar dat moet van beide kanten komen. Zowel de reiziger/persoon zonder de hond en degene met de hond.
. Ik snap alleen niet waarom je vind dat dieren niet in het OV thuis horen En ik snap ook niet de overlast die andere mensen daarvan zouden moeten hebben. Wat is er vervelend aan een hond die ergens zit of ligt? Bizzybijtje schreef:Ik heb vorige week anderhalf uur op het trapje midden in de bus moeten zitten omdat de bus vol was op 1 plek na, maar daar zat een oud dametje met haar Fifi die teveel waard was om op de grond te zitten geloof ik. Dieren mee in het OV vind ik prima maar dat vond ik persoonlijk niet zo netjes (en vele medepassagiers met mij).