Ik zou het gewoon zo laten en hem gewoon eten geven. Mijn lab x flatcoat heeft een tijdje terug 12 pure chocolade cakejes op, met bovenop ook nog chocolade glazuur, ze heeft er totaal geen last van gehad.
Zeker bij zo'n klein beetje is het vast geen probleem. Denk dat de dierenarts wat dat betreft gewoon erg voorzichtig is.
felicity
Geplaatst: 06-06-14 21:22
Het werd bevestigd dat het door de chocola is gekomen door de dierenarts. Door de chocola breekt de hond zijn eigen bloedlichaampjes af hij vergiftigd zich zelf dus. Dit proces gaat zo langzaam dat je het niet direct merkt. Maar pas merkt als het al bijna kantje boord is. Het is inmiddels al weer jaren geleden. Weet dus niet meer precies hoelang er tussen gezeten heeft. Maar weet nog wel dat het niet dezelfde of de volgende dag merkbaar was.
Met de hond gaat het goed ik heb hem gewoon zijn brokken gegeven en uitgelaten. Dus voor nu niks aan de hand gelukkig was het niet veel wat hij op had.
Was het gewone chocolade? Want daar zit niet zo veel cacao in als in pure chocolade natuurlijk.
Zazoutjee
Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-14 22:13
Nimfee schreef:
Was het gewone chocolade? Want daar zit niet zo veel cacao in als in pure chocolade natuurlijk.
Ja het was melk. Maar hij pakt echt alles! Hij eet ook bierdopjes en steentjes :/ en dan slikt hij ze ook door.
miekel92
Geplaatst: 10-06-14 10:09
Ik zou inderdaad altijd even de dierenarts bellen, zoals je hebt gedaan Het klopt dat zij die berekening van die site ook wel gebruiken maar vaak kunnen zij het toch iets beter inschatten. Volgens mij was het wel zo dat die stof die giftig is voor honden zich 'opstapelt' in de lever omdat ze het niet af kunnen breken.. Dit zou dus betekenen dat als je hond de komende jaren veel chocola te pakken krijgt het alsnog mis kan gaan.. (als dit niet klopt hoor ik het graag hoor, zo heb ik het op school geleerd)
het is ook afhankelijk van hoe groot de hond zelf is en hoeveel chocolade. Mijn hond heeft ook wel eens chocolade gegeten, is goed afgelopen maar wrs als hij kleiner was geweest was het een iets ander verhaal geworden. Even bellen als je je druk maakt kan geen kwaad hoor