Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joolien schreef:De oorzaak lijkt me te weinig voer, als je de brokken weg doet terwijl ze nog niet genoeg op heeft, zal ze wel behoefte hebben...
Dus op zoek gaan naar goed voer en verder corrigeren en duidelijk zijn. Niet in de buurt laten komen van je eten en alles verbergen.
Voer wat er gegeven wordt is goed voer, één van de betere merken brok in ieder geval. fourseasons schreef:Hoezo zal het niet af te leren zijn? Wij hebben het sinds pup af aan al aangeleerd en ze denken er niet aan om eten te pakken ook al zitten wij buiten of zo. Ze kijken er wel naar maar no way dat ze van mijn bord eten gaan halen. Gewoon heel erg consequent zijn.
MyWishMax schreef:fourseasons schreef:Hoezo zal het niet af te leren zijn? Wij hebben het sinds pup af aan al aangeleerd en ze denken er niet aan om eten te pakken ook al zitten wij buiten of zo. Ze kijken er wel naar maar no way dat ze van mijn bord eten gaan halen. Gewoon heel erg consequent zijn.
En geluk hebben met de hond. Je kan niet zomaar zeggen dat het elke hond af te leren is. Die van jullie toevallig wel.
fourseasons schreef:Hoezo zal het niet af te leren zijn? Wij hebben het sinds pup af aan al aangeleerd en ze denken er niet aan om eten te pakken ook al zitten wij buiten of zo. Ze kijken er wel naar maar no way dat ze van mijn bord eten gaan halen. Gewoon heel erg consequent zijn.
Joolien schreef:De oorzaak lijkt me te weinig voer, als je de brokken weg doet terwijl ze nog niet genoeg op heeft, zal ze wel behoefte hebben...
Dus op zoek gaan naar goed voer en verder corrigeren en duidelijk zijn. Niet in de buurt laten komen van je eten en alles verbergen.
en ik zit niet op een te dikke labrador te wachten. Millanka schreef:Allemaal zijn het jatters. Ik zou er niet mee kunnen levenhet haalde het bloed al onder mn nagels vandaan toen ik er een week op pastte.
Millanka schreef:Tja, dat de chocola aan de achterkant van het aanrecht niet veilig was wist niemand, beestje wist namelijk meteen dat het 'echte' baasje weg was en hij zn slag kon slaan.
Ik gebruik het woord jatters omdat het ook zo herhaaldelijk in dit topic word gezegd.
katten zijn ook opportunisten maar ik kan dingen nu rustig op de tafel zetten en het is niet weg als ik even de deur voor iemand open doe. Honden zijn daar gewoon wat meer geslikt in, meer voedsel gericht misschien?
love_western schreef:Ik heb die van mij geleerd dat hij alleen mag eten op commando. Dus ook al zet ik een 3 gangen menu voor hem neer. Hij komt er niet aan.
Alleen eten op commando, en ook bedelend kijken naar mijn eten wordt niet gedoogt, dan stuur ik haar direct naar haar plaats.
marleen_usar schreef:Een bord met daarop een boterham met dik sambal er op, 1 keer jatten daar na nooit meer.
blijft hij doorgaan.

Yessy schreef:Hier drie katten en daarmee uiteraard hetzelfde probleem. Het is gewoon iets waarin je even moet omschakelen, gewoon nooit eten onbewaakt neerzetten, even naar de wc en weg is het. Zakken voer staan in de trapkast, anders krabben ze die kapot, eten in de (koel)kast of op een plek waar ze echt niet komen (voor zo lang dat duurt..). Hier hebben we een spuitbus met perslucht met bewegingssensor op het aanrecht staan, dan hebben ze minder behoefte om er 20 keer per dag overheen te lopen (eten of geen eten, ik hoef geen katten op m'n aanrecht).