Vers vlees aan katten voeren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:47

safina schreef:
De universiteitskliniek voor gezelschapsdieren van de universiteit Utrecht raadt het af om vers vlees te voeren aan huisdieren. Er zijn gezondheidsrisico's aan verbonden voor mens en dier.

http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... 0vlees.pdf

Mijn katten eten overigens regelmatig vers vlees. Maar dat vangen ze zelf. Muizen. Meerdere per dag. Natuurlijker kan je niet hebben, denk ik. En dat is ook niet zonder risico. Denk aan worminfecties en parasieten als toxoplasmose. Ik zou, omwille van hun gezondheid en mijn eigen gezondheid, liever zien dat ze dat niet deden.

Ik kan uit dit stuk niet maken dat ze vers vlees afraden , er staat dat je er goed bij moet na denken maar voeren moe je altijd met je verstand doen

Anoniem

Re: Vers vlees aan katten voeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:57

Er staat dat de schrijver van het artikel geen voorstander is van het voeren van rauw vlees, omdat dit risico's voor de gezondheid van mens en dier met zich meebrengt. Komt voor mij op hetzelfde neer.

Anoniem

Re: Vers vlees aan katten voeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:08

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 10:47

safina schreef:
De universiteitskliniek voor gezelschapsdieren van de universiteit Utrecht raadt het af om vers vlees te voeren aan huisdieren. Er zijn gezondheidsrisico's aan verbonden voor mens en dier.

http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedi ... 0vlees.pdf

Mijn katten eten overigens regelmatig vers vlees. Maar dat vangen ze zelf. Muizen. Meerdere per dag. Natuurlijker kan je niet hebben, denk ik. En dat is ook niet zonder risico. Denk aan worminfecties en parasieten als toxoplasmose. Ik zou, omwille van hun gezondheid en mijn eigen gezondheid, liever zien dat ze dat niet deden.

Muizen zijn die van ons vies van. :+ Wel zebravinken, mag dat ook?

Overigens wel erg interessante stukken tekst. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:39

KimD schreef:
Muizen zijn die van ons vies van. :+ Wel zebravinken, mag dat ook?

Tuurlijk, zebravinken zijn hartstikke goed! Als het maar leeft, want het moet zo natuurlijk mogelijk. Ik snap niet dat mensen hun dieren dat dooie spul nog voorzetten. In de natuur krijgen katten ook geen eten dat eerst door mensen is gedood en dat daarna in de diepvries heeft gelegen.
Drie keer daags een levende muis, rat, hamster of cavia. En dat afwisselen met zo nu en dan een jonge kanariepiet of een zebravinkje. En gooi als tussendoortje af en toe een goudvis in de kom, daar zijn ze echt dol op. :D

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:48