Franse Bulldog moeilijk te vinden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:23

Ladyloe schreef:
Ja als ik het voor het kiezen heb ga ik ook liever naar een erkende fokker en koop ik daar een pup.

Alleen denk ik dat het met mijn leefsituatie lastig is om een pup te nemen. Ik werk namelijk in de avond uren in een hotel. Nu zou ik 'm best mee kunnen nemen hoor. Maar dat gaat inhouden dat ik het beestje over al mee naar toe moet nemen. Naar m'n paard en naar m'n werk. Ik weet niet of een pup dat zo leuk vind, plus dan leert hij/zij ook niet om alleen te kunnen zijn. Of heb ik het nu helemaal mis?

Onze pup gaat ook mee naar stal, naar het werk etc.
Maar we zijn van jongs af aan (hij is nu 14 weken) ook het alleen zijn aan het opbouwen. Dat begon uiteraard met de nachten in de huiskamer, even naar de supermarkt, even naar de stad. Inmiddels kunnen we m 3 uur alleen laten in de bench, dan gaan wij lekker uit eten bijv.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:24

Is die Appie niks, die op dierenasiels onder dogachtigen staat?

Ladyloe

Re: Franse Bulldog moeilijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 17:30

Is dat op ikzoekbaas.nl?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:30

mika11 schreef:
De Franse bulletjes zijn hartstikke leuke hondjes.

Alleen herken je de slechte hondjes ertussen meteen: zo'n ingedrukte neus dat ze hoogstens 3 of 4 x per dag uitgelaten kunnen worden naar een boompje in de straat. (vaak komen die uit Oost Europa ons land binnen)

En de goed gefokte zijn sowieso beter van bouw, hebben niet zo'n extreme neus en zijn sportieve en leuke hondjes die ook een goed uithoudingsvermogen kunnen hebben!

Dus ook al ga je voor een herplaatser, kijk uit dat je een goed en gezond bulletje treft.

Dat is eerder andersom. De fokkers wereld fokt de franse bullen kapot vanwege het uiterlijk: snuit moet zo kort mogelijk en de bouw zo bizar mogelijk, want dat is 'mooi'. Terwijl er bij de honden uit de broodfok niet kijken naar uiterlijk, daar zul je eerder bullen tegen komen die geen kortere snuit hebben een betere bouw hebben. Maar goed, afgezien van de andere gezondheidskwalen die zich opdoen vanwege slechte omstandigheden dan hè.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:18

mika11 schreef:
De Franse bulletjes zijn hartstikke leuke hondjes.

Alleen herken je de slechte hondjes ertussen meteen: zo'n ingedrukte neus dat ze hoogstens 3 of 4 x per dag uitgelaten kunnen worden naar een boompje in de straat. (vaak komen die uit Oost Europa ons land binnen)

En de goed gefokte zijn sowieso beter van bouw, hebben niet zo'n extreme neus en zijn sportieve en leuke hondjes die ook een goed uithoudingsvermogen kunnen hebben!

Dus ook al ga je voor een herplaatser, kijk uit dat je een goed en gezond bulletje treft.

Dat is eerder andersom. De fokkers wereld fokt de franse bullen kapot vanwege het uiterlijk: snuit moet zo kort mogelijk en de bouw zo bizar mogelijk, want dat is 'mooi'. Terwijl er bij de honden uit de broodfok niet kijken naar uiterlijk, daar zul je eerder bullen tegen komen die geen kortere snuit hebben een betere bouw hebben. Maar goed, afgezien van de andere gezondheidskwalen die zich opdoen vanwege slechte omstandigheden dan hè.[/quote]

Niet alle fokkers zijn zo hoor. Er zijn er genoeg die liever gezonde, sportieve honden fokken dan nog kortere snuiten etc. Echter moet je wel de moeite doen daarnaar te zoeken en geduld te hebben tot het moment dat ze een nestje hebben.

TS, ik zou toch gaan voor een pup, als je er ook het geld voor over hebt. Of je zoekt natuurlijk een ander hond, er zitten genoeg leuke honden in het asiel :)

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:31

Hoi TS,

Wat is de reden dat je een Franse Bulldog wil? Het klopt namelijk wel wat mijn voorgangers zeggen; het ras wordt geplaagd door gezondheidsklachten.

Een overzicht daarvan staat hier: http://rashondenwijzer.nl/rashond/Franse_Bulldog/42

Ik kan (en ga) je niet tegenhouden om een Franse Bulldog te kopen maar wees dan in ieder geval verstandig en lees goed door wat er aan ziektes voorkomt. Dan ben je in ieder geval voorbereid.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 01:49

dierenfan schreef:
Je hoort veel van hernia's bij dit ras.

Valt best mee hoor, overigens ontstaat een hernia zelden 'zomaar ineens' zonder reden. Wel zijn er veel mensen die hun hond steeds menen te moeten optillen, laten traplopen en veel/hoog laten springen. Dat is vaak niet goed en kan bijdragen aan het ontwikkelen van een hernia.

ZoZenn schreef:
Beetje cru, maar de gemiddelde leeftijd van de Franse Bulldog is tegenwoordig ongeveer 5... Daarom zul je ze waarschijnlijk niet snel te koop zien staan als ouder dan pup, het ras is er gewoon te ongezond voor.

Dit is roepen zonder enige gefundeerde onderbouwing. Ik hoor heel erg graag waar je dit vandaan hebt. Het is nl. klinklare b*llsh*t van de bovenste plank.

@ TS: ik zal hier later nog wat uitgebreider reageren. Wij hebben ruim 40 jaar ervaring met dit ras, ook qua tentoonstellingen en het op kleine schaal af en toe een netstje fokken van Franse Bullen (binnen de rasvereniging) en enkele jaren geleden hebben wij als enorme uitzondering een herplaatser in huis genomen via volgens mij de website ikzoekeenbaas(je).nl.
Dit hondje zat een heel verhaal aan vast, was getraumatiseerd, uitgemergeld en had bovendien énorm ernstige gezondheidsproblemen die niets te maken hadden met 'het ras'. Hele slechte huid, van kleins af aan héle zware medicijnen gekregen waardoor er van binnen ook van alles 'kapot' was en ze iedere keer flinke blaasontstekingen had, ze was allergisch, noem het maar op. Geen mooi hondje om te zien ook. En daar is toen helaas ook nog eens een aantal keer mee gefokt -:(-

Wij hebben altijd gezegd dat wij niet zomaar 'andermans probleem' in huis zouden halen, hoe cru gezegd ook, dat hebben we nu wel gedaan en ja, het is héel vies tegen gevallen. Ook is de oude eigenaresse lang niet overal eerlijk over geweest.

Besef je wel dat heel veel herplaatsers, met name (dure) rashonden als bijv. de bulldog, heel vaak wat mankeren, lichamelijk of geestelijk, of beiden.

vwb de rasdisussie; dat wordt tegenwoordig zó enorm overtrokken door met name eerdere media-aandacht, velen roepen er over (en hier in dit topic net zo!) maar hebben er zelf weinig ervaring mee. Wij hebben in 40 jaar dit ras nog nóoit een hond met ademhalingsproblemen gehad, of andere zogenaamde 'ras-gerelateerde klachten/aandoeningen'. één hond hebben we uiteindelijk moeten laten inslapen met een hernia, dit betrof een hondje die door een onbekende werd opgetild (dat wordt bij ons absolúút niet getolereerd!), begon tegen te stribbelen en vervolgens een flinke smak van hoog op harde plavuizen op haar rug heeft gemaakt....

Hoe vaak wij ook niet op straat te horen krijgen 'goh wat zielig zeg, die oren en staart zo gecoupeerd!'.
|o

Dat de ras/fokvereniging (HBC in dit geval) zou bijdragen aan met name de 'ademhalingsproblemen' vanwege de korte neus is ook grote onzin. Een hond met ademhalingsproblemen of zelfs maar de schijn daartoe, wordt niet eens toegelaten bij opname, laat staan dat zo'n hond allerlei premies en kwalificaties zal gaan winnen.
Wat velen niet weten is dat van oudsher die neus juist heel plat werd gefokt om ademhalingsproblemen te voorkomen......
Het zijn juist de broodfokkers/ 'hobby-fokkers' die ondoordacht met ongekeurde, stamboomloze hondjes (die vaak zo krom als een banaan zijn) gaan fokken en dan even € 700,= per pup vragen; ze worden steeds populairder (helaas!) dus men denkt dat dat mooi gevangen is, want voor een goede pup uit goede en gezonde lijnen bij een goede fokker die aan is gesloten bij de fokvereniging betaal je al gauw € 1500,= of meer, en dat is niet voor niets. Als je het goed doet, hou je als fokker echt weinig over aan het fokken van een nestje, dat is absoluut geen vetpot.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 09:29

Ik had zulke reacties wel verwacht over dit ras. En helaas zijn er nog zo veel meer rassen die doorgefokt zijn.

Ik heb mezelf ook aangesloten bij platte neuzen zoeken baasje.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:33

Hallo!

Wij hebben zelf 2 franse bulldogs, mijn moeder heeft connecties betreft herplaatsers etc. ik stuur je even een prive berichtje.

Groetjes.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 09:34

Super!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:24

Ik zou beginnen met te zeggen: je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar probeer(en ik zie dat je dat doet!) in ieder geval een weloverwogen keuze te maken! Alles wat ik nu zeg bedoel ik alles behalve gemeen of aanvallend, maar ik zie enorm veel eenzame en/of ongelukkige/gefrustreerde hondjes in mijn omgeving. Dus ik voel me altijd verplicht om mijn visie te delen. Maar zoals ik al zei: het is natuurlijk jouw keuze he!

Allereerst is het belangrijkste wat een hond nodig heeft: aandacht en tijd. Je zegt dat je alleen 's avonds werkt: het lijkt me dat je hiermee niet enorm veel geld verdiend(sorry als ik het fout heb!) en het lijkt me ook dat je dit niet de rest van je leven gaat doen. Ik snap dat je je eenzaam voelt, ik herken het gevoel 100%! Ik woon ook sinds enkele maanden op mezelf en heb de komende 4 jaar ook tijd voor een hond, maar daarna kan ik het gewoon niet zeker weten! Daarom ben ik voor een kat gegaan.

Je moet beseffen dat een hond toch vrij oud kan worden. Een gezonde Franse Bulldog wordt 10 tot 14 jaar. Daarom vind ik het je plicht om zover redelijk na te gaan of je de komende 10 tot 14 jaar nog tijd zal hebben voor hem! Ik heb het er niet over dat je onverwacht ontslagen wordt, of dat het bedrijf failliet gaat. Dat zijn dingen die niemand kan voorspellen. Maar als je van jezelf weet dat je dit niet altijd wilt blijven doen, is de kans groot dat je binnen een paar jaar nieuw werk zal gaan zoeken. Wie weet past dat dan niet bij het hebben van een hond. Ga dat vooraf voor jezelf na. Als je zoiets hebt van: ik vind het prima wat ik nu doe, ik zal dit (zover realistisch) 'altijd' blijven doen. Of: in mijn sector is het makkelijk een bijpassende baan te vinden. Dan zou ik zeggen: ga ervoor! Als je toch, ook al is het maar klein, twijfel hebt over de baan, de werktijden, de sector/opleiding of het geld wat je ervoor krijgt, dan vind ik dat je realistisch even bij jezelf moet nagaan of dit echt is wat je wilt blijven doen voor de komende 10 tot 14 jaar. Het is oneerlijk om een hond langer dan 6 uur per dag alleen te laten. Hou ook rekening met wat je naast je werk zou doen, een dagje weg gaan wordt al snel moeilijker. Hou je wel genoeg tijd over?

Als je denkt dat je er genoeg tijd voor hebt, moet je beseffen dat je een hond 3 tot 4 keer per dag moet uitlaten, en dat je een(low-energy) hond toch wel zo'n 1.5 uur per dag in totaal moet uitlaten. Mijn witte herder was pas tevreden met 3.5 uur per dag uitgelaten te worden, en dat was ook écht een actieve wandeling met opdrachten(zowel mentaal als fysiek). Je bent opgegroeid met honden lees ik, dus je kan van jezelf weten of je dat leuk lijkt, en of dat leuk blijft!

Als je aan die twee 'eisen' (zover het eisen zijn natuurlijk, het is je vrije keuze) voldoet, dan vind ik dat je zeker een hond kan aanschaffen! Wat veel mensen doen is een hond aanschaffen omdat ze alleen zijn, maar uiteindelijk blijft een hond niet alleen maar leuk. Er hangen ook plichten aan vast, en als die niet samen gaan met werk, of een sociaal leven, dan wekt de hond alleen maar meer irritaties op, dan waar hij eigenlijk voor bedoeld was. Maar jij bent de enige die dat allemaal kan inschatten! Wees eerlijk tegenover jezelf, en tegenover een (toekomstige) hond.

Als je twijfelt, zou ik voor een kat gaan. Ik ben voor een siamees gegaan, de 'hond onder de katten'. Dat betekend niet gelijk dat je een kat maar altijd alleen kan laten natuurlijk, maar ze zullen beter tegen een dagje minder aandacht kunnen. Met mijn siamees kan ik ook aan een riempje buiten lopen(ook los). Maar het is geen verplichting om dat iedere dag te doen.

Als je alleen maar zekerder bent geworden, dan zou ik me inlezen over hondengedrag. Ondanks dat je zelf moet weten wat je doet, is het -vind ik- je plicht om je in te lezen over nieuwe methodes en nieuwe ontwikkelingen. Het kan goed zijn dat je dat al bent hoor! Maar dat kan ik natuurlijk niet weten. Zo is de roedelmethode achterhaalt(De hond is de 'onderdanige', jij bent de 'leider') en wordt er tegenwoordig veel uitgelegd aan de hand van kalmerende signalen en lichaamstaal. Verder wordt er veel gewerkt met de clickermethode, wat niks met het opvoeden van een hond te maken heeft, maar wel met het leren van een gedraging door middel van een positieve prikkel aan eender welk organisme. Dit is hoe de natuur overal werkt, dus je kan het niet echt fout doen. Het kan ook niet achterhaald worden. Je kan op Youtube zoeken op Kikopup, zij plaatst tutorials over hoe je iets kan aanpakken met clicker training. Daarnaast kan je misschien kijken naar hoogwaardige brokken zonder granen, of eventueel vers vlees als je daar iets voor voelt.

Het hondenras moet je natuurlijk zelf weten, maar houdt rekening met de gezondheid! Zoek bij voorkeur een herplaatser, er zijn al genoeg pups! Als je een pup wilt: ga voor eentje uit een geteste combi! Sommige rassen(waaronder de Franse Bull) zijn 'chronisch' ongezond, zoals ik het graag noem. Ze hebben bepaalde ziektes of symptomen die veroorzaakt worden door hun voorkomen. Hun platte neus. Je hebt hier natuurlijk mindere mate van, maar wees je bewust van de keuze die je maakt. Je kan niet ontkennen dat de hond hier geen last van ondervind, en als je hier een pup van koopt ondersteun je de praktijken van de fokkers. Want zij zorgen voor het extreme uiterlijk. Verdiep je ook in andere rassen, misschien kom je nog een ras tegen wat je zelfs nog meer aanspreekt! Succes met je keuze!
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 02-06-14 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:30

JoyCiej007 schreef:
dierenfan schreef:
Je hoort veel van hernia's bij dit ras.

Valt best mee hoor, overigens ontstaat een hernia zelden 'zomaar ineens' zonder reden. Wel zijn er veel mensen die hun hond steeds menen te moeten optillen, laten traplopen en veel/hoog laten springen. Dat is vaak niet goed en kan bijdragen aan het ontwikkelen van een hernia.

ZoZenn schreef:
Beetje cru, maar de gemiddelde leeftijd van de Franse Bulldog is tegenwoordig ongeveer 5... Daarom zul je ze waarschijnlijk niet snel te koop zien staan als ouder dan pup, het ras is er gewoon te ongezond voor.

Dit is roepen zonder enige gefundeerde onderbouwing. Ik hoor heel erg graag waar je dit vandaan hebt. Het is nl. klinklare b*llsh*t van de bovenste plank.

@ TS: ik zal hier later nog wat uitgebreider reageren. Wij hebben ruim 40 jaar ervaring met dit ras, ook qua tentoonstellingen en het op kleine schaal af en toe een netstje fokken van Franse Bullen (binnen de rasvereniging) en enkele jaren geleden hebben wij als enorme uitzondering een herplaatser in huis genomen via volgens mij de website ikzoekeenbaas(je).nl.
Dit hondje zat een heel verhaal aan vast, was getraumatiseerd, uitgemergeld en had bovendien énorm ernstige gezondheidsproblemen die niets te maken hadden met 'het ras'. Hele slechte huid, van kleins af aan héle zware medicijnen gekregen waardoor er van binnen ook van alles 'kapot' was en ze iedere keer flinke blaasontstekingen had, ze was allergisch, noem het maar op. Geen mooi hondje om te zien ook. En daar is toen helaas ook nog eens een aantal keer mee gefokt -:(-

Wij hebben altijd gezegd dat wij niet zomaar 'andermans probleem' in huis zouden halen, hoe cru gezegd ook, dat hebben we nu wel gedaan en ja, het is héel vies tegen gevallen. Ook is de oude eigenaresse lang niet overal eerlijk over geweest.

Besef je wel dat heel veel herplaatsers, met name (dure) rashonden als bijv. de bulldog, heel vaak wat mankeren, lichamelijk of geestelijk, of beiden.

vwb de rasdisussie; dat wordt tegenwoordig zó enorm overtrokken door met name eerdere media-aandacht, velen roepen er over (en hier in dit topic net zo!) maar hebben er zelf weinig ervaring mee. Wij hebben in 40 jaar dit ras nog nóoit een hond met ademhalingsproblemen gehad, of andere zogenaamde 'ras-gerelateerde klachten/aandoeningen'. één hond hebben we uiteindelijk moeten laten inslapen met een hernia, dit betrof een hondje die door een onbekende werd opgetild (dat wordt bij ons absolúút niet getolereerd!), begon tegen te stribbelen en vervolgens een flinke smak van hoog op harde plavuizen op haar rug heeft gemaakt....

Hoe vaak wij ook niet op straat te horen krijgen 'goh wat zielig zeg, die oren en staart zo gecoupeerd!'.
|o

Dat de ras/fokvereniging (HBC in dit geval) zou bijdragen aan met name de 'ademhalingsproblemen' vanwege de korte neus is ook grote onzin. Een hond met ademhalingsproblemen of zelfs maar de schijn daartoe, wordt niet eens toegelaten bij opname, laat staan dat zo'n hond allerlei premies en kwalificaties zal gaan winnen.
Wat velen niet weten is dat van oudsher die neus juist heel plat werd gefokt om ademhalingsproblemen te voorkomen......
Het zijn juist de broodfokkers/ 'hobby-fokkers' die ondoordacht met ongekeurde, stamboomloze hondjes (die vaak zo krom als een banaan zijn) gaan fokken en dan even € 700,= per pup vragen; ze worden steeds populairder (helaas!) dus men denkt dat dat mooi gevangen is, want voor een goede pup uit goede en gezonde lijnen bij een goede fokker die aan is gesloten bij de fokvereniging betaal je al gauw € 1500,= of meer, en dat is niet voor niets. Als je het goed doet, hou je als fokker echt weinig over aan het fokken van een nestje, dat is absoluut geen vetpot.

Ladyloe schreef:
Ik had zulke reacties wel verwacht over dit ras. En helaas zijn er nog zo veel meer rassen die doorgefokt zijn.

Ik heb mezelf ook aangesloten bij platte neuzen zoeken baasje.

En toch JoyCiej007 zien wij in de dierenartsenpraktijk waar ik werk alleen maar Franse Bulldogs met gezondheidsproblemen. En juist bij fokkers! Het niet erkennen dat er gezondheidsproblemen zijn binnen een ras is een groot probleem, immers, zonder erkenning kan je ook niet zoeken naar oplossingen.

Dat (goede) fokkers er niet bij betrokken zijn is onzin. Die hebben immers het ras tot op heden in stand gehouden en hebben het zover laten komen. Dat klinkt cru maar het is wel de realiteit. Juist het alleen gebruiken van 'gezonde'/gekeurde/mooie honden is niet goed, dat leidt tot een groot inteeltgehalte. Die inteelt leidt weer tot nieuwe ziektes. Er zijn gelukkig verschillende projecten bezig om rashonden met problemen weer gezonder te krijgen, maar daarvoor is wel de erkenning van fokkers nodig!

Wat betreft je argument dat er alleen Franse Bulldogs zonder ademhalingsproblemen worden gebruikt: dat is niet helemaal waar. Honden met echt aanwezige ademhalingsproblemen worden uiteraard uitgesloten, maar er zijn genoeg honden die met een stridor die wellicht niet heel aanwezig is, vooralsnog worden gebruikt in de fokkerij.

Natuurlijk zijn er fokkers die het welzijn van hun ras wel hoog in het vaandel hebben staan, want mijn reactie klinkt tot zover erg negatief. Het zijn leuke hondjes en ik snap dat je zo'n hond zou willen hebben. Nieuwe eigenaren wuiven echter de problemen snel weg. Ik zeg niet dat je geen rashond moet nemen (hoewel ik natuurlijk liever een gezonde bastaard zie, ook al heb je daarbij ook geen garanties!), ik waarschuw alleen. Op die manier kunnen toekomstige eigenaren (eventueel met de dierenarts) goed kijken of de hond al dergelijke bekende problemen vertoond en hou je de 'probleemfokkerij' dus niet meer in stand. Het zal je namelijk verbazen hoeveel eigenaren niets weten van de gezondheidsproblemen binnen de rashondenfokkerij. Het lijkt mij dat men, wanneer je voorbereid bent, toch een stuk beter op kan letten bij de aanschaf van een hond.

Feitelijk hoop ik dat de gezondheidsproblemen snel worden opgelost, met medewerking van de rasvereniging en de fokkerij. Al met al hoop ik voor nu vooral dat je een gezonde hond kan vinden Ladyloe, succes!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 11:03

Cyella, bedankt voor de tips. Al eerste werk ik gewoon 40 uur al 6 jaar bij dezelfde baas. Ik werk in een hotel vandaar de avond uren.

Verder ben ik bekend met het hebben van een hond. Wij hebben thuis altijd honden gehad en daar moesten wij ook gewoon voor zorgen.

Maar toch bedankt.

Ik ga morgen naar een dierenasiel in België.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:20

ZoZenn schreef:

??? Zou je een link neer willen zetten waar dit onderzoek staat over de gemiddelde leeftijd van de FB, is mij helemaal niet bekend.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:32

Heb je inmiddels een bulletje?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 20:54

Nee nog niet.

Ben wel voor een Engelse bull wezen kijken in een asiel in België. Maar dat was allemaal vaag geregeld. Moest hem of meteen mee nemen of de volgende dag ophalen. En dat vond ik allemaal een beetje snel gaan.

Ik heb het zoeken naar een hond even op een laag pitje gezet. Wel heb ik mij aangemeld bij the english bulldog resort. Super organisatie!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:48

Zeker geen overhaaste dingen doen. Hond aanschaffen en over een paar weken weer weg doen, zal de bedoeling niet zijn.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:37

JoyCiej007 schreef:

Dat mag je me uitleggen, want ik zie er 1 geen logica in en 2 geen voorbeelden van.

Citaat:

Zo een fokker ben ik dus :) . Het heeft me 2 jaar gekost om een reu met FCI stamboom te vinden die aan míjn standaard voldeed: dus iets hoger op de poten, een iets langere snuit en gezonde voorouders. Zeg maar het sportieve type. Hij lijkt een beetje op deze foto's:
Afbeelding

Mijn teefjes zijn allebei kerngezond en supersociaal en hebben alle gezondheidstests gehad, dat is heus niet goedkoper als je een hond zonder stamboom hebt. De mensen die bij ons pups kopen kopen een hond van wie de ouders gezond zijn, van wie ze de dierenartsachtergrond mogen inzien en die opgevoed zijn in huis en tuin door een supermama én superpapa. Dat laatste zie je niet veel terwijl onze reu toch echt veel doet met de pups, met ze speelt en knuffelt.
*edit: dit was de laatste pup die werd opgehaald uit ons eerste nestje met zijn paps en zijn grote halfzus. Mama lag op dat moment op de bank met baasje.*

Mijn eerste reu was er ook een met stamboom, maar had epilepsie, een patella luxate en is uiteindelijk gestorven toen hij drie was. Ik zoek dus niet meer naar mooi papier maar naar een hond met ouders waar ik aan kan zien dat ze er goed uitzien. En wat ik goed vind is iets anders dan wat een jury goed vind (overigens heb ik nooit showambities gehad en blijf ik door verhalen van kennissen in de bulletjes wereld verre van de club).

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:20

Wat goed sallandval :) ik houd je in gedachten voor mocht er ooit nog een bulletje bij ons komen!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:33

VogeltjeM schreef:
Wat goed sallandval :) ik houd je in gedachten voor mocht er ooit nog een bulletje bij ons komen!

Nou dat was niet de insteek van mijn bericht hoor maar ik vind het een beetje onzin dat mensen die zonder papieren fokken per definitie niet weten wat ze doen of slecht voor hun dieren zijn >;) .

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:13

sallandval schreef:
Nou dat was niet de insteek van mijn bericht hoor

Weet ik, maar de herplaatser van mijn ouders komt uit net zo'n nestje als die jij beschrijft, en dat is echt de meest fitte, gezonde, actieve bul die ik ooit gezien heb. Heb echt spijt als haren op mijn hoofd dat niet ik, maar mijn ouders hem mee naar huis hebben genomen :') Ziet eruit als op en top bul, maar dan zonder alle issues. Komt uit de buurt van Noordwijk, ben jij niet toevallig? :P

Afbeelding
Afbeelding
Hier ongeveer anderhalf, is nu nog wat verder uitgezwaard. Hij is zo onwijs geweldig <3

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:53

In Gent zoekt momenteel iemand een baasje voor een 4-jarige Franse Bulldog. Kan met alle dieren overweg en iedereen, behalve niet met andere honden.
Hij staat op facebook. Als je wil kan ik je de naam doorgeven via pb :).

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:56

@VogeltjeM Dit lijkt Joep wel, zou nu een jaar of drie moeten zijn.

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:02

dagmach schreef:
@VogeltjeM Dit lijkt Joep wel, zou nu een jaar of drie moeten zijn.

Ik bedoel Joost !

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:37

:wow: zo heette hij idd bij de vorige eigenaar!