En anders zelfs omgevingspray gebruiken tegen vlooien!
Nimfee
Geplaatst: 31-05-14 18:13
Ik gebruik altijd Bogena Birdspray, daarmee kun je de naden insprayen en vogels (ik denk ook kippen dan). Heb zelf geen kippen maar wel kleine knaagdieren die het ook kunnen krijgen, dus in het voorjaar wordt hier alles behandeld met die spray.
As ze er zitten moet je wel elke week spuiten, vooral met warm weer. Ze vermeerderen zich in zo hoog tempo...
_Nicky
Geplaatst: 31-05-14 19:10
Wij hebben ze ook elk jaar weer. Gelukkig nu nog niet, maar ik krijg nu al jeuk als ik er aan denk. Wij sprayen met spul dat je in de dierenwinkel kunt kopen. Verder de planken vegen etc. Soms loopt er zo'n mijt over je arm als je uit het hok komt, wat een jeuk veroorzaakt zo'n klein beestje zeg.
BaileyMix
Geplaatst: 31-05-14 22:23
Ja brr, heb ooit een keer echt volledig onder gezeten na het grondig reinigen van het hok... Ze zaten echt, maar dan ook écht overal. Heb nog nooit zo lang gedoucht, zoooooo smerig + jeuk!!
Werd vannacht wakker met het idee dat ze ook overal in bed zaten... Brrr... Ben niet bang voor die beesten, maar deze zijn zó klein en vies dat je het bijna zou worden .
Wij hadden een pluimveebedrijf. In de zomer zaten de eieren er soms helemaal onder. En die.noest ik dan pakken om.in te pakken... Snap je gekriebel helemaal, juk.
Die moest je er dan uit halen? Is dat normaal op een bedrijf? Als hobbykip kan ik het me nog voorstellen, maar dit lijkt me niet bevordelijk voor de gezondheid van de kippen (en de gezondheid van de eieren....).