3 kittens, nu nog 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:05

LisanneElena schreef:
onze katten lopen meestal op het erf hoor dus ik snap niet hoe jullie daar bij komen..

triest nieuws, de laatste is ook overleden :(

Sneu dat de kittens zijn overleden, maar zoiets kan worden voorkomen in de toekomst.

Je geeft aan dat jullie katten meestal op het erf lopen. Maar hoeveel tijd van de dag ben jij op het erf? Waar zijn de katten 'snachts? Of die momenten waarop jullie ze niet zien lopen?

Ongeholpen katten (katers en poezen) volgen hun instinct en natuur en zorgen voor veel (onnodige) nestjes. Zoiets moet je niet te licht nemen. Ik snap ook wel dat jij niet verantwoordelijk bent voor de katten op jullie erf, maar kun je er niet een keer met je ouders over praten?

Want er zitten zóveel katten in het asiel, en elk voorjaar/zomer komen er zoveel kittens binnen die door gastgezinnen opgevangen worden tot ze oud genoeg zijn voor een nieuw huisje. En dat kan simpel voorkomen worden, door de eigenaren hun verantwoording te laten nemen en hun kat te laten castreren. Ja ook de poezen te laten castreren, want dat is wat er in feite gebeurt bij de dierenarts.

Daarnaast lijkt het mij niet gezond voor de poezen om constant nesten te krijgen :(:)

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:08

De katten die bij jullie op het erf/terrein rondlopen zijn niet geholpen mannetjes en vrouwtjes en die gaan dan weer jongen maken. Een poes kan zeker twee nesten per jaar groot brengen. Als ieder nest 4 kittens heeft betekend dit 8 katjes per jaar erbij per moeder poes.Als er bij jullie 3 poezen rondlopen betekend dit dus 24 katjes per jaar. En dat kan nooit allemaal bij jullie op het erf blijven, die gaan weg en gaan zwerfen. het zou kunnen dat de katten dus allemaal familie van elkaar zijn en daar krijg je hele rare afwijkingen van. Dus gewoon laten helpen zowel de katers als de poezen en die goed verzorgen of ze nu binnen of buiten lopen.

nee123

Re: 3 kittens, nu nog 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 16:48

Volgens mij begrijpen jullie het verkeerd...
Wij kregen dus ooit een kitten van iemand, en die is opgegroeid tot een oude kat. Daardoor was er in de tussen tijd een hele kattenfamilie ontstaan.

Het zijn geen zwerfkatten, ze worden door mijn oma gevoerd en ze zitten vaak voor het raam.
Het zijn gewoon katten van ons, die er zelf een familie van maken. Maar ik zou niet weten waarom ze gecastreerd/gesteriliseerd moeten worden.
Omdat ze veel op avontuur gaan, kan er altijd wat misgaan waardoor ze overlijden. En natuurlijk gaan ze weleens van het erf af, maar dat doet een kat toch ook die je in huis hebt?

En als ze gecastreerd/gesteriliseerd worden, hebben we over een paar jaar geen kat meer over. En dat wil niemand. En bovendien:

- wie betaalt het?
- wie vervoert ze (ze komen echt niet in onze auto)
- wie vangt ze (ze rennen weg)

enzovoort..

Even voor de duidelijkheid:

HET ZIJN GEEN ZWERFKATTEN!!!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:29

Jij begrijpt ons niet denk ik....doordat jullie poes keer op keer jongen krijgt.....maakt ze zwerfkatten.
Wat moeten jullie met bv 8 katten erbij per jaar?
En de dochters van jullie kat krijgt ook weer jongen...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:37

Het voelt voor je alsof je ze hebt gered? Voor mij niet. Er was geen moeder te bekennen, maar het enige wat jij met ze deed was spelen. De ene viel van 3 meter hoog, liep mank maar daar werd ook niets aan gedaan.

Lijkt mij beter als je de katten laat sterriliseren of castreren...

Hoezo zou je over een paar jaar geen kat meer over hebben? Alsof je katten het niet langer uit houden dan 5 jaar, erg apart.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:45

LisanneElena schreef:
Volgens mij begrijpen jullie het verkeerd...
Wij kregen dus ooit een kitten van iemand, en die is opgegroeid tot een oude kat. Daardoor was er in de tussen tijd een hele kattenfamilie ontstaan.

Het zijn geen zwerfkatten, ze worden door mijn oma gevoerd en ze zitten vaak voor het raam.
Het zijn gewoon katten van ons, die er zelf een familie van maken. Maar ik zou niet weten waarom ze gecastreerd/gesteriliseerd moeten worden.
Omdat ze veel op avontuur gaan, kan er altijd wat misgaan waardoor ze overlijden. En natuurlijk gaan ze weleens van het erf af, maar dat doet een kat toch ook die je in huis hebt?

En als ze gecastreerd/gesteriliseerd worden, hebben we over een paar jaar geen kat meer over. En dat wil niemand. En bovendien:

- wie betaalt het?
- wie vervoert ze (ze komen echt niet in onze auto)
- wie vangt ze (ze rennen weg)

enzovoort..

Even voor de duidelijkheid:

HET ZIJN GEEN ZWERFKATTEN!!!

Maar wel jullie verantwoordelijkheid. Dus zijn de kosten ook voor jullie.

Lekker als die katers andere katten gaan dekken, van de buren bijvoorbeeld die daar niet op zitten te wachten. Of dat jullie poezen telkens weer gedekt gaat worden telkens weer nestjes krijgt. En de kittens van die katten ook weer kittens krijgen. Fokt behoorlijk door hoor. Ze kunnen wel aantal nestjes per jaar krijgen. Behoorlijk veel katten worden het dan. En als ze allemaal half wild zijn en niet gepakt kunnen worden, wat heb je er dan aan?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:58

Natuurlijk heb je over een paar jaar nog steeds katten als je alle katten laat helpen TS. Maar wat je niet hebt, is een hoop katten die ofwel door allerlei reden veel te jong gaan sterven of die er op gaan uittrekken en zwerven om op plaatsen waar jij het niet kan zien gewoon verder nesten te krijgen of maken die geen kansen krijgen.

Kijk, het probleem met een dier als een kat is nu eenmaal dat een kat meerdere nesten per jaar kan krijgen, en ook nog eens meerdere kittens per jaar.

Als jij een merrie gewoon bij een hengst laat lopen, dan krijgt die merrie maximum een keer per jaar een veulen, omdat een merrie elf maanden draagt en ook maar één veulen krijgt. Als het veulen een merrie is, dan duurt het ook weer normaal gezien minstens twee jaar voordat de hengst haar drachtig zal maken. Al bij al duurt het dus jaren voordat er meerdere paarden voortkomen.

Bij katten ligt dat anders. Katten kunnen gemakkelijk vijf à zes kittens, soms zelfs meer tegelijk hebben. Twee keer per jaar. En bij hun duurt het geen twee jaar voordat ze zelf ook nesten kunnen krijgen.

Dus wat krijg je? Een heleboel katten op een hele korte tijd. Want elk nest kan natuurlijk zelf ook weer nesten maken. En dan gaan er katten weg en dood en zwerven. Wat allemaal voorkomen kan worden als de katten gewoon geholpen worden.

Heb je daarom geen katten meer over? Nee hoor. Als je minder katten hebt, zal je beter voor de overgebleven katten kunnen zorgen. Een normale kat wordt toch wat ouder dan 10 jaar.

En als in het ergste geval er iets met de weinige katten die je nog hebt gebeurd en je hebt er geen meer? Ga dan eens een kijken in het asiel. Kan je ze voor weinig zo meenemen, en dan doe je nog een goede daad ook. Daar zitten de katten die uit dat soort nesten komen zoals bij jouw thuis nu met hopen en hopen en hopen, allemaal wachtend om een warme thuis die hun maar niet geschonken wordt omdat mensen thuis het maar niet nodig vinden om katten te laten helpen en zelf wel de nestjes bijkweken.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 18:45

Geryon schreef:
Het voelt voor je alsof je ze hebt gered? Voor mij niet. Er was geen moeder te bekennen, maar het enige wat jij met ze deed was spelen. De ene viel van 3 meter hoog, liep mank maar daar werd ook niets aan gedaan.

Hoezo zou je over een paar jaar geen kat meer over hebben? Alsof je katten het niet langer uit houden dan 5 jaar, erg apart.

Ja, omdat hun moeder er niet meer kwam is het redden ja. Als ik er niet was geweest waren ze de volgende dag al dood geweest. Nu hebben we gedaan wat we konden. En het zijn niet alleen mijn katten, ik ben 12, ff dat iedereen het weet -__-
Mijn ouders gaan daar echt niets voor betalen, en zoals ik al zei, ik wil het niet. En waarom gaat het hier nu over? Het topic ging toch echt over de kittens, niet over of ik ze wel of niet moet laten castreren en welke problemen er allemaal wel niet zijn als ik dat niet doe.

Bedankt voor de mensen met tips voor de kittens, maar ze zijn nu toch dood. En de rest van de reacties: als ik daar hulp om zou willen hebben, zou ik wel een ander topic openen, toch? Dus graag niet zo off-topic.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:48

LisanneElena schreef:
Geryon schreef:

Ja, omdat hun moeder er niet meer kwam is het redden ja. Als ik er niet was geweest waren ze de volgende dag al dood geweest. Nu hebben we gedaan wat we konden. En het zijn niet alleen mijn katten, ik ben 12, ff dat iedereen het weet -__-
Mijn ouders gaan daar echt niets voor betalen, en zoals ik al zei, ik wil het niet. En waarom gaat het hier nu over? Het topic ging toch echt over de kittens, niet over of ik ze wel of niet moet laten castreren en welke problemen er allemaal wel niet zijn als ik dat niet doe.

Bedankt voor de mensen met tips voor de kittens, maar ze zijn nu toch dood. En de rest van de reacties: als ik daar hulp om zou willen hebben, zou ik wel een ander topic openen, toch? Dus graag niet zo off-topic.

Nu wordt het toch echt te gek! Jouw ouders zijn strafbaar als ze niet zorgen voor medische hulp voor hun dieren!

Jammer dat jij te jong bent om de verantwoordelijkheid te nemen die je ouders blijkbaar dus echt niet hebben..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:50

Oke duidelijk je bent 12 jaar! Dan ben jij absoluut niet verantwoordelijk.
Hopelijk ben je hier door wel wat wijzer geworden.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 18:51

Geryon schreef:
Geryon schreef:

Nu wordt het toch echt te gek! Jouw ouders zijn strafbaar als ze niet zorgen voor medische hulp voor hun dieren!

Jammer dat jij te jong bent om de verantwoordelijkheid te nemen die je ouders blijkbaar dus echt niet hebben..[/quote]

Inderdaad het word echt te gek! Ga lekker over vreemden zeggen dat ze geen verantwoordelijkheid hebben!

En wie zegt dat die katten van mijn ouders zijn?

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 18:52

ThreeFingers schreef:
Oke duidelijk je bent 12 jaar! Dan ben jij absoluut niet verantwoordelijk.
Hopelijk ben je hier door wel wat wijzer geworden.

waar slaat dat nou weer op?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:52

LisanneElena schreef:

Hun moeder kwam misschienn iet meer omdat jij ze al had aangeraakt en verplaatst? Daar houden ze niet zo van.
Jammer dat je ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Ook jammer dat jij niet ziet (of niet wil zien) wat het "probleem" hierin is...

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 18:53

leuk, ga lekker mij de schuld geven wat er is gebeurd! Denk ik om hulp te vragen omdat ik voor die kittens wou zorgen, en wat krijg ik ervoor terug? Wat is Bokt weer bemoeierig zeg, precies hoe ik het altijd ken. Ook al ben ik "pas 12 jaar", dat zegt niet dat ik dan meteen niks kan ofzo (zo komt het tot me over)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:55

Dat je ervan geleerd hebt...

Als jij 12 bent, snap ik jou handelen en dat je probeerde de poesjes te redden..
Achteraf gezien is het niet zo'n goed plan geweest.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:57

Uh JIJ: ''Het zijn gewoon katten van ons'''

Je staat achter je ouders, en dat begrijp ik want je wordt doorhun opgevoed. Maar echt, het is niet oké wat ze doen.. Heel onverantwoordelijk om katten maar te laten doorfokken, met als gevolg veel (misschien incest!) katten, waar ze geen geld aan uit willen geven. Ik hoop echt dat je dat gaat beseffen en er niet dezelfde denkwijze op na houdt als je ouders :n

Volgende keer als je twee kittens hebt die pijn hebben, vermoord ze dan. Beter dat, dan ze pijn laten houden omdat je ouders er geen geld aan uit willen geven.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 19:01

Geryon schreef:
Uh JIJ: ''Het zijn gewoon katten van ons'''

Je staat achter je ouders, en dat begrijp ik want je wordt doorhun opgevoed. Maar echt, het is niet oké wat ze doen.. Heel onverantwoordelijk om katten maar te laten doorfokken, met als gevolg veel (misschien incest!) katten, waar ze geen geld aan uit willen geven. Ik hoop echt dat je dat gaat beseffen en er niet dezelfde denkwijze op na houdt als je ouders :n

Volgende keer als je twee kittens hebt die pijn hebben, vermoord ze dan. Beter dat, dan ze pijn laten houden omdat je ouders er geen geld aan uit willen geven.

Ja, en hoe weet je dan wie "ons" zijn??

Toevallig hebben mijn ouders echt verstand van dieren, vooral mijn vader. Maar die katten hebben niets met mijn ouders te maken, het boeit ze niets. We wonen er niet. Ik en mijn zus vinden ze heel leuk, en de mensen die daar wonen ook, dus ze zijn eigenlijk meer van mijn oma (die daar dus wel woont).

En hoezo pijn? En hoezo willen mijn ouders er geen geld aan uitgeven? Ik snap echt niemand hier meer, waar jullie die info vandaan halen (ik weet het zelf niet eens)...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:04

Hoezo pijn 8)7

Waarom loopt het poesje mank?

Als jij valt....zo erg dat je bijna niet meer op je been kunt lopen? Waarom loop je dan mank?

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 19:07

ThreeFingers schreef:
Hoezo pijn 8)7

Waarom loopt het poesje mank?

Als jij valt....zo erg dat je bijna niet meer op je been kunt lopen? Waarom loop je dan mank?

dat kan tijdelijk pijn doen. Als ik val, en mijn enkel doet pijn, is het vervelend om erop te leunen. Maar na een paar dagen lopen is het over. Dat kan best.

En ze liepen achter me aan, dus zo erg was het niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:09

Dieren die mank zijn doen dat omdat ze pijn hebben.

En je hebt zelf gezegd dat je ouders er geen geld aan uit willen geven.

Misschien kun je eens gaan praten met je oma? Ik snap dat jij het heel leuk vind dat er katten zijn, die kittens krijgen. Maar je mag niet alleen maar egoïstisch zijn.

Het is ook niet goed voor katten om door en door nestjes te krijgen. En zoals je zelf zegt maken ze een eigen familie. Daar komen ook katjes van die niet helemaal goed zijn, door de incest. Hoe meer katten, hoe meer medische hulp verleent moet worden natuurlijk. Door ongelukken, wonden, of gewoon omdat de katjes niet helemaal 100% zijn en daardoor lichamelijke problemen hebben. Wie gaat ermee naar de dierenarts?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:10

Wie weet hadden ze wel een inwendige bloeding door die val waardoor ze overleden zijn. Buiten dat ze mank liepen, wat op zich dus al reden nummer 1 is om naar een dierenarts te gaan (omdat ze pijn hebben dan en je niet weet of er misschien wel een pootje gebroken is), kan er binnen in het kattenlichaampje nog wel veel meer beschadigd zijn door die val van 3 meter. Who knows.
Maar goed. Maakt ook niet meer uit, het kwaad is al geschied.

Lees Geryon haar post. Duidelijk en netjes. Ben het er helemaal mee eens.
Laatst bijgewerkt door itsmi op 29-05-14 19:12, in het totaal 2 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:11

Het is jammer dat je er erg weinig van lijkt te leren.

Tip
Lees over een paar jaar dit topic nog eens door.

Verder praten en uitleggen heeft nu weinig zin.
De poesjes zijn allemaal dood.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 19:14

ThreeFingers schreef:
Het is jammer dat je er erg weinig van lijkt te leren.

Tip
Lees over een paar jaar dit topic nog eens door.

Verder praten en uitleggen heeft nu weinig zin.
De poesjes zijn allemaal dood.

Het zijn niet mijn katten + niet mijn verantwoordelijkheid dus vind ik het nogal vreemd dat jullie allemaal dingen op mij afvuren. Natuurlijk was het niet slim om die dieren te pakken, maar als ik ze niet had gepakt was die moeder waarschijnlijk nog niet gekomen.

En ja, wat ik al eerder zei, is blijkbaar niet gelezen, want het wordt weer eens herhaald...ze zijn allemaal dood en het topic gaat over de kittens, dus slaat dit nergens meer op.

En dat is dus 1 van de redenen dat ik me nooit echt welkom voel op bokt: elke keer weer wordt er gezegd dat ik nergens wat van leer, blablabla, nou en, dat boeit me toevallig helemaal niets. Ik wil later ook geen katten, dus fijn.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:19

ts ik snap niet zo goed dat je het probleem niet ziet... ook al ben je ''nog maar 12''.
volgens mij geef jij heel veel om dieren en wil je alleen het allerbeste en dat is geweldig!
maar je moet leren begrijpen dat het niet goed is als een kattenfamilie steeds maar opnieuw kittens krijgt. het is al vaker gezegd maar dan krijgen ze zieke en misvormde jongen en daarnaast komen er gewoon véél te veel. Voor de moeder is het ook een hele geruststelling wanneer ze gesteriliseerd zou worden, het is namelijk ook voor haar heel vermoeiend als ze steeds opnieuw een nestje moet werpen en opvoeden.
je zegt de ene keer dat het niet jouw katten zijn en de andere keer dat het ''GEEN ZWERFKATTEN'' zijn...wat zijn het dan wel? als ze van je oma zijn, haal haar dan alsjeblieft over om de verantwoordelijkheid te nemen..

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 19:27

aeckker03 schreef:
ts ik snap niet zo goed dat je het probleem niet ziet... ook al ben je ''nog maar 12''.
volgens mij geef jij heel veel om dieren en wil je alleen het allerbeste en dat is geweldig!
maar je moet leren begrijpen dat het niet goed is als een kattenfamilie steeds maar opnieuw kittens krijgt. het is al vaker gezegd maar dan krijgen ze zieke en misvormde jongen en daarnaast komen er gewoon véél te veel. Voor de moeder is het ook een hele geruststelling wanneer ze gesteriliseerd zou worden, het is namelijk ook voor haar heel vermoeiend als ze steeds opnieuw een nestje moet werpen en opvoeden.
je zegt de ene keer dat het niet jouw katten zijn en de andere keer dat het ''GEEN ZWERFKATTEN'' zijn...wat zijn het dan wel? als ze van je oma zijn, haal haar dan alsjeblieft over om de verantwoordelijkheid te nemen..

ik snap het wel, maar ik weet gewoon dat niemand het zou doen, hoe vaak ik het ook zeg. Ze zouden de kater die er is nog eerder doodschieten..
en mijn oma van 85 zie ik het al helemaal niet doen. en aan "de man" in dit topic :') vraag ik het al helemaal niet, gewoon ombeschoft, al zou hij de eerste zijn die er mee naar de dierenarts zou gaan..sorry maar ik weet ook niet wat ik verder kan doen