LisanneElena schreef:onze katten lopen meestal op het erf hoor dus ik snap niet hoe jullie daar bij komen..
triest nieuws, de laatste is ook overleden
Sneu dat de kittens zijn overleden, maar zoiets kan worden voorkomen in de toekomst.
Je geeft aan dat jullie katten meestal op het erf lopen. Maar hoeveel tijd van de dag ben jij op het erf? Waar zijn de katten 'snachts? Of die momenten waarop jullie ze niet zien lopen?
Ongeholpen katten (katers en poezen) volgen hun instinct en natuur en zorgen voor veel (onnodige) nestjes. Zoiets moet je niet te licht nemen. Ik snap ook wel dat jij niet verantwoordelijk bent voor de katten op jullie erf, maar kun je er niet een keer met je ouders over praten?
Want er zitten zóveel katten in het asiel, en elk voorjaar/zomer komen er zoveel kittens binnen die door gastgezinnen opgevangen worden tot ze oud genoeg zijn voor een nieuw huisje. En dat kan simpel voorkomen worden, door de eigenaren hun verantwoording te laten nemen en hun kat te laten castreren. Ja ook de poezen te laten castreren, want dat is wat er in feite gebeurt bij de dierenarts.
Daarnaast lijkt het mij niet gezond voor de poezen om constant nesten te krijgen

vraag ik het al helemaal niet, gewoon ombeschoft, al zou hij de eerste zijn die er mee naar de dierenarts zou gaan..sorry maar ik weet ook niet wat ik verder kan doen