Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja89 schreef:Ik vind het echt ontzettend bruut om een hond die gek wordt van de jeuk iets om te doen zodat hij niet meer kan krabben... Kun je je voorstellen dat je zelf zo veel jeuk hebt en dat je handen dan vastgebonden worden, zodat je niets kunt? Dan liever een lage dosis prednison inderdaad, lijkt me een veel betere keuze!
sunshine schreef:Mag ik vragen wat jij er nog meer aan doet om zo min mogelijk prikkels te geven?
Wat ik dus nu doe:
* Dagelijks stofzuigen + dweilen ( soms vervang ik het stofzuigen door er met de swiffer door te gaan)
* Beneden verdieping zo goed als stofvrij houden, zover dat gaat natuurlijk
* Speciaal anti huisstofmijt kussen
* Heb geen vloerbedekking
* En voor zijn voedselallergie natuurlijk rauw voeding

eponine schreef:Herstel, kennisje heeft zojuist geannuleerd, het blijkt dat dit middel een verhoogde kans op kanker geeft, en dat dit ook door de fabrikant bevestigd is.
MalaQ schreef:Lastig probleem. Een muilkorf lijkt mij toch ook niet te beste oplossing.. En een zwemband ipv kap? Dan worden ze stukken minder belemmerd, maar hij kan zichzelf niet bijten.
[ Afbeelding ]
Krijgt hij met een lage dosering pred ook last van bijwerkingen? Atopica kan overigens ook erg goed helpen. Dit is geen cortico en daardoor ook niet van die bijwerkingen.
Slieke schreef:Even een klein tipje: bij de Lidl schijnen tabletjes te koop te zijn tegen allergieën, die je voor je hond kunt gebruiken. Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar heb al verschillende goede berichten daarover gehoord. Het kost weinig en is misschien het proberen waard. Veel succes en sterkte met je hond!