XLeandrosX schreef:Ik heb een tijdje een koppel dwerg oor uiltjes gehad (otus scops). Wij hadden een grote volière van 400m2 die op het hoogste punt 4,5 meter was en op het laagste punt zo'n 3,5 meter was. De uiltjes konden bij ons dus vrij rondvliegen en hun eigen gang gaan. Ze hadden her en daar wat holle boomstammen als nestkast maar zaten ook vaak achter in de cederboom. Wij wisten waar ze zaten en konden ze dan ook altijd wel bekijken en vinden. Ze waren redelijk tam en kregen van ons ook uit de hand te eten. We gaven ze moriowormen, meelwormen, muisjes (al wel dood) en stukken ééndagskuikens. Omdat wij ook ijsvogels hadden en we die spiering voerden aten ze dat dus ook.
Het was eigenlijk de hobby van m'n man maar jeetje wat was ik gek op die beesies. Zou ze best wel weer willen hebben, maar hier vliegen ze in t wild en we zijn inmiddels al zo druk met onze boerderij zodat we nu te weinig tijd hebben.
wauw 400m2!! Dat mag je dan eens komen vertellen aan de mensen hier die roofvogels houden, die zitten in een voilère, misschien 10 vierkante meter?
Ik snap sowieso niet waarom mensen roofvogels willen houden, je kunt ze nooit hun dingen laten doen waar ze voor gemaakt zijn (vliegen dus). Wat voor leven heeft zo'n vogel nou in een voilère.
(in positieve zin!)