Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sicayes schreef:Je hebt het over een koppeltje - dat is het enige wat ik zou afraden. Baardagamen leven in het wild solidair en zijn dus het liefst alleen. Dat 'op elkaar liggen' wat je 2 (of meer) baardagamen veel ziet doen is geen knuffelen maar een vorm van dominantie ; ze onderdrukken elkaar voor de beste zonneplek in de bak (en zon = groeien!)
Ook heb je dan kans dat de ene meer eet dan de andere.
_Ekenna schreef:Baardagamen kunnen heel goed samen. Als het maar niet meerdere mannetjes bij elkaar zijn. Meerdere vrouwtjes samen of bij 1 mannetje gaat heel goed, ze moeten wel ongeveer even groot zijn en genoeg ruimte hebben.

. Eenmaal tam zijn dat net honden
.
Nessah schreef:Bedankt voor de tips allemaal! Wij hebben gister bij Avontura alle spullen gekocht ( lampen,vitamine,voer,bak etc) en daarna naar een kweker gegaan en daar 2 vrouwtjes Baardagamen gekocht! Echt súper leuk! We hebben een oranje/rode gekocht en een standaard kleur. Het zijn jonkies van 11 weken oud en nog best klein dus. We hebben een grote bak op de "groei" gekocht zo dat ze niet over een half jaar weer een nieuwe bak nodig hebben. De bak is 150X50X50, dus ze hebben lekker de ruimte.
Mocht het op den duur toch niet goed gaan tussen de koppel dan konden we er één terug brenger, maar de kweker zelf zei dat hij echt geen problemen verwacht. Hij zelf hield de meeste dieren zelfs in trio's. Hij zei dat zodra er ruimte was en ze even oud/groot zijn dat het echt wel goed gaat.
Zondag gaan wij naar de beurs ook, wie weet voor leuke dingetjes nog in de bak. Ik blijf er naar de kijken de hele dag, ik vind het zo mooi!
Ben benieuwd bij wie je ze hebt gekocht mag ook per PB, ben gewoon nieuwsgierig of ik ze ken!
Trio's is ook logisch dat dat nog beter gaat; mochten ze even een keer bonje hebben dan kan de 3e even rust krijgen etc
onze kweker houd zijn dieren volgens mij met z'n..5en als ik het zo even uit mijn hoofd tel. Hij heeft echter wel een mega hok.
Hij kwam elk geval uit Alphen a/d Rijn. 
als ik dit zie wil ik er ook nog eentje bij. Maar dat ziet mijn vriend weer niet zitten 
Heel veel mensen schrikken inderdaad van de lampen en gaan er op bezuinigen terwijl dit juist zo belangrijk is.
Mocht ik op de beurs komen zondag dan schaf ik er ook weer eentje aan.
Kostte 20 euro dat ding, maar ben er zó blij mee hahaha!