Wat zijn jullie kwijt aan je dier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:49

Konijn per maand:

Voer: +- 6 euro
groenvoer: +- 20 euro
Bodembedekking: +- 15 euro
snoepjes/speeltjes enz.: +-5 euro
Nagels laten knippen: +- 3 euro
Inenting: 20 euro per jaar

Voor 1 konijn dus rond de 50 euro per maand.

Paard ga ik maar niet berekenen, laten we het er maar gewoon op houden dat dat een hoop geld kost..
:Y) :P

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:32

Ik zou 't echt niet weten. Mijn hond krijgt nu Rodi en dat is ongeveer 90 cent per pakje, daar doe ik twee dagen mee. En af en toe krijgt ze dan brokken. Dus qua voeding ben ik niet veel kwijt, maar die snoepjes en kluifmateriaal gaat altijd hard... Dat probeer ik wel altijd zo veel mogelijk in grote hoeveelheden te bestellen zodat het goedkoper is.
Qua ontworming, dat doe ik misschien één of twee keer per jaar. Ontvlooien doe ik alleen als ik een vlo zie. En dat is zelden.

Aan de konijnen en cavia's ben ik niet zo veel kwijt, misschien paar tientjes per maand. Dat is dan voor drie gerbils, twee hamsters, twee konijnen en drie cavia's.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:16

Onze kat -die nu al een aantal jaar overleden is- heeft in haar laatste jaar ons ongeveer €€1600 gekost, dan moet je er nog 15 jaar bij optellen kwa entingen, wormenkuur, enzovoorts.

Dan konijn 1, die heeft nu al zon €400 gekost. En binnenkort gaan waarschijnlijk zijn voortanden eruit, hoppa weer €150!
Konijn 2, die is nog relatief goedkoop, alleen sterilisatie a €75 geloof ik.
Voedsel voor hun valt nog mee. Ik koop alles groot in (grote baal vlas en 25kilo voer bijvoorbeeld, dat scheelt echt in kosten). Ik denk een euro of €10 per maand? Ik heb echt werkelijk geen idee :')
We gaan nu hun hok groter maken: gaas + paaltjes €45.-
Vogels vallen ook nog mee, de grootste uitgave was hun kamervolière van €60.