Hond achterin een Peugeot 107

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frieskee

Re: Hond achterin een Peugeot 107

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:48

ik zou hem daar niet inlaten , als het een volwassen labrador is.
ik zou hem dan op de achterbank zetten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:54

8nnemiek schreef:
Als je een brave hond hebt die meteen gaat liggen en in slaap valt dan lijkt het me geen probleem voor af en toe een stukje.. Ik ken de 107 niet echt goed, maar mijn hond gaat altijd achterin mijn fiat 500 en dat gaat ook prima (al doe ik de achterbank wel altijd even iets verder rechtop zetten zodat ie naar buiten kan kijken, maar meestal slaapt ie al nog voordat we de straat uit zijn)
Een bench is ook niet veel groter dan een kofferbak, toch?
Al lijkt het me voor een lange reis wel wat klein.

De koffer van de fiat 500 is wel echt 2 a 3x zo groot als een kofferbak van een 107. De 'vloer' in elk geval, hij loopt ook schuin naar boven dus ook hier zou ik geen hond in zetten.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:01

Je kunt toch zo zien als je hem er in zet dat hij niet past?!!
Dat hij niet kan bewegen?
Dat als je de klep dicht doet je dan zijn kop raakt!
Dat hij zich niet meer om kan draaien als de klep eenmaal dicht zit?

Echt, zo'n vraag begrijp ik totaal niet! :roll:

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 07:10

Simodi wij hebben de auto nog niet hoor!!
Ik ben me juist aan het oriënteren om een klein autootje erbij en mijn vriend wil een 107 erbij kopen. Ik heb niet iemand in de buurt waar ik het even kan proberen.
Dus misschien dat je het nu begrijpt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:01

sandra8 schreef:
Simodi wij hebben de auto nog niet hoor!!
Ik ben me juist aan het oriënteren om een klein autootje erbij en mijn vriend wil een 107 erbij kopen. Ik heb niet iemand in de buurt waar ik het even kan proberen.
Dus misschien dat je het nu begrijpt.

Aha! Kun je de hond niet meenemen als je gaat kijken voor een auto dan? Kun je gelijk 'passen'?! ;-)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:06

ik heb een vw up en een labrador van 27 kg.

Hij past (als de hoedenplank eruit is) in principe goed in de kofferbak, maar heb heb altijd in een tuigje op de achterbank zodat hij in de gordel geklikt kan worden.

De kofferbak van de vw up is trouwens aanzienlijk groter dan die van de 107. Ik zou het zelf niet doen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:27

Nsky86 schreef:
ik heb een vw up en een labrador van 27 kg.

Hij past (als de hoedenplank eruit is) in principe goed in de kofferbak, maar heb heb altijd in een tuigje op de achterbank zodat hij in de gordel geklikt kan worden.

De kofferbak van de vw up is trouwens aanzienlijk groter dan die van de 107. Ik zou het zelf niet doen..

En ik heb een Seat Mii waar mijn kleine Duitse herder teefje van 26 kilo ook in past, zonder hoedenplank. (nogal logisch, dezelfde auto ;) ) Alleen dat is maar zelden en voor korte afstanden. Anders zitten ze in een bench op de achterbank.

Ik zou dus geen 107 nemen als je jouw hond mee wilt nemen :n

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 10:30

Het is voornamelijk korte stukjes van ongeveer 10 min.
Maar we gaan eerst kijken hoor en anders wordt het autoruil met vriendlief :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:37

Nee, een labrador past echt niet in de kofferbak van een peugeot 107.
Ik zit wel eens met drie honden (1 groot, 2 middenmaatjes) op de achterbank van onze peugeot 107. Dat is pas gezellig :P Maar ik snap dat je dat met de kinderen niet wilt.

Of op zoek naar een andere auto, of inderdaad een autoruil :j

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:40

MyWishMax schreef:
En ik heb een Seat Mii waar mijn kleine Duitse herder teefje van 26 kilo ook in past, zonder hoedenplank. (nogal logisch, dezelfde auto ;) ) Alleen dat is maar zelden en voor korte afstanden. Anders zitten ze in een bench op de achterbank.

precies zo doe ik het ook, kleine stukjes in de kofferbak, langere stukken in een tuigje op de achterbank of als m'n man niet met de auto weg is pak ik zijn golf.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:42

Maar als je toch nog een autootje moet kopen waarom kijk je dan niet naar 1 die net ietsje groter is en waar de hond wel gewoon achter in kan?
Volgens mij is er genoeg keuze :j

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:56

Mijn ridgeback moet zich maar een beetje aanpassen. Die zit langere stukken op de achterbank (met hoes erom), maar als hij vies is dan gaat hij echt in de kofferbak. Dan moet hij zijn kop maar wat meer naar beneden doen. Hij ligt ook in onmogelijke posities in zijn bench te slapen, dus dan kan hij ook wel ff in de kofferbak. (formaat 1 kratje bier en als ik de klep dicht doe moet hij toch echt bukken, anders is het donk)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:04

Daantjuh88 schreef:
Mijn ridgeback moet zich maar een beetje aanpassen. Die zit langere stukken op de achterbank (met hoes erom), maar als hij vies is dan gaat hij echt in de kofferbak. Dan moet hij zijn kop maar wat meer naar beneden doen. Hij ligt ook in onmogelijke posities in zijn bench te slapen, dus dan kan hij ook wel ff in de kofferbak. (formaat 1 kratje bier en als ik de klep dicht doe moet hij toch echt bukken, anders is het donk)

Sneu, hoor. De vergelijking met de bench trekt natuurlijk op niets, daar is het eigen keus en in slaap, niet gedwongen en wakker.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:21

Voor je vriend een kleine auto voor het werk.En een station voor jou.Heb ik ook 1 van 10 jaar oud en prima auto.Ruimte voor 2 boodschappen tassen,2 kinderen en een hondje.Kan een grote fiets in en de klep kan dicht en toch ruimte boodschappen.En alle paarden spullen kunnen er ook in.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:27

Als je in de buurt mensen hebt met een aygo of citroen c1 dan zou je hun eens kunnen vragen om de kofferbak in het echt te zien.
Zelf rij ik een aygo en heb daar wekelijks een aantal keren onze boxer van 30kg in. Als ze gaat liggen, dan wel helemaal uitgebreid op een zij, dan bezet ze de hele achterbank. Ik zou er niet eens aan denken om haar in de kofferbak te doen.

Daarbij praktisch gedacht, hoe krijg je de hond dan in de kofferbak? Je zou de hond echt op moeten gaan tillen aangezien het best hoog is om erin te springen. Het raam is tevens ook het enige wat open kan om in de kofferbak te komen.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:46

In een 107 past echt geen hond, als je een hond in de kofferbak wil doen dan zou ik altijd gaan voor een open kofferbak gaan.
Zo iets :
Afbeelding