Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
) 
Mijn buitenkat had echt nooit vlooien.
MalaQ schreef:Stronghold is niet werkzaam tegen teken.

anneliesdj schreef:Hm ja vind het dubbel, je zou denken dat als het strak genoeg zit ze onmogelijk ergens achter kunnen blijven haken. Maarja, het zijn wel katten...
Bij een x-aantal kracht op de band (dus bij ophangen) breekt hij!
youngster schreef:MalaQ schreef:Stronghold is niet werkzaam tegen teken.
Als ik mij goed herinner is stronghold in andere landen wel geregistreerd tegen teken. Maar dat kan ook advocate zijn.
Tigress schreef:Ik zou qua teken gewoon dagelijks controleren.
De middelen die beweren tegen teken te werken, werken maar een klein aantal dagen (hooguit!). Hetgeen was wel écht werkt tegen de teken is juist weer giftig voor de kat.
Ik gebruik voor mijn binnenkatjes ook gewoon ontvlooiing. Voorkomen is beter dan genezen! Je zal maar iemand op bezoek krijgen (of naar iemand gaan) waar diegene wel vlooien heeft...en er reist eentje mee. Vlooienplaag is zo over je vloer (ik spreek helaas uit ervaring)
Ik gebruik een middel van de dierenarts, Advantage
[ Afbeelding ]
Hier krijgen we dan een spuitje bij en de aangegeven dosis voor katten van de dierenarts. Zo zijn we met bovenstaande pipetten een paar maanden zoet voor onze katten (4 pipetten voor €24.95, per pipet kan ik met gemak mijn 4 katten ontvlooien en ook nog eens wat overhouden per keer. Reken maar uit...wij zijn nu in ieder geval veel goedkoper uit dankzij onze behulpzame dierenarts)
Werkt perfect, vlooien overleven het geen 24 uur meer op de katten en blijft ook een mooie tijd werken
Heb hem nagevraagd of er ook iets voor katten tegen teken was. Ja zei 'ie...een tekentang, waarna hij mij dus bovenstaande heeft uitgelegd (qua tekenmiddelen in de verkoop)