Konijnen vergeten eten te geven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalx249

Re: Konijnen vergeten eten te geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 19:42

Alles is gelukkig goed afgelopen mijn konijnen hadden van de 320 ml nog 200 ml over en hadden meer dan de helft nog hooi :)

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:46

helemaal druk gemaakt om niets ;-)
gelukkig en dan weet je dat voor een volgende keer :D

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 19:54

Haha jaa :D

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:13

Helemaal super! Hoop dat je nog wel van je weekendje hebt kunnen genieten, en volgende keer gewoon een vriendin de sleutel geven om op ze te passen.... ;)

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 20:19

pinto_1 schreef:
Helemaal super! Hoop dat je nog wel van je weekendje hebt kunnen genieten, en volgende keer gewoon een vriendin de sleutel geven om op ze te passen.... ;)

Ja was leuk :D ja zal ik doen :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:34

Ja of je belt een vriendin o.i.d. en vraagt of ze een zakje voer kopen ;) Dan kunnen ze alsnog voeren en hoeven ze niet het huis in.
Geld kun je dan later terug geven.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:59

Onze konijnen hebben een zeer ruime ren, daar kan je zelf in lopen, ook kunnen ze zelf naar het binnengedeelte dat in 1 van de garages zit en ook daar kan je zelf in lopen.
Zelf vind ik bijna alle hokken die je zo kan kopen te klein.
Ook hebben ze een drinkbak buiten staan en een drink fles binnen hangen.
Als je maar 1 drinkgelegenheid hebt voor je konijnen en daar gebeurd iets mee en je bent ook nog zo lang weg is dat gevaarlijk.
Wat ook nog zo is, als je zo lang weg bent en niemand verzorgd je dieren, kan je ze ook niet op bijv. ziekte of wonden controleren.

Maar in dit alles zit natuurlijk ook een stuk verantwoording van de ouders.
Laatst bijgewerkt door R.X. op 26-05-14 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:02

als ik weg ga hang ik altijd een extra flesje op van 500 ml, doe het hooiruif tot de nok toe vol, geef ze een schoon hok en een iets meer gevuld bakje dan normaal. Moet het makkelijk kunnen. Wel als het even kan komt er iemand hoor.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 12:25

Nsky86 schreef:
als ik weg ga hang ik altijd een extra flesje op van 500 ml, doe het hooiruif tot de nok toe vol, geef ze een schoon hok en een iets meer gevuld bakje dan normaal. Moet het makkelijk kunnen. Wel als het even kan komt er iemand hoor.

Zo doe ik het meestal ook alleen geen extra fles van 500 ml.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:46

Geeft niemand van jullie zijn konijn groenvoer? Mijn konijntjes kregen elke dag (2x) verse andijvie of broccoli stronkjes oid, als ik een weekendje weg ging zorgde ik dus altijd voor een oppas. Bovendien zijn ze gewend elke dag los door de tuin te lopen, ze maken er geen drama van een weekendje in het hok te blijven maar ik vind dat zielig ;) (2 verdiepingen hok, zelf gemaakt dus groter dan de hokken uit dierenwinkels).

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 12:49

DarkShines schreef:
Geeft niemand van jullie zijn konijn groenvoer? Mijn konijntjes kregen elke dag (2x) verse andijvie of broccoli stronkjes oid, als ik een weekendje weg ging zorgde ik dus altijd voor een oppas. Bovendien zijn ze gewend elke dag los door de tuin te lopen, ze maken er geen drama van een weekendje in het hok te blijven maar ik vind dat zielig ;) (2 verdiepingen hok, zelf gemaakt dus groter dan de hokken uit dierenwinkels).

Volgens mij is dat te veel groen voer, ze mogen niet elke dag groen voer.
Dat is mij verteld

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:51

Gras is toch ook groen voer? Mijn konijnen hadden een hok met aansluitend een ren die op het gras stond. beide ruim 8 jaar geworden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:51

Ik gaf wel groenvoer, maar zeker niet iedere dag. Voornamelijk hooi, beetje brokjes voor de zekerheid dat ze alle mineralen en vitaminen binnen kreeg en dan om de zoveel tijd eens wat peterselie, witloof, paardenbloem,...

Edit: ow ja en op het gras natuurlijk, dat was iedere dag ja.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:52

DarkShines schreef:

Dit vroeg ik mij ook al af. Die van mij krijgen ook 2x per dag groenvoer :)

Konijnen worden ook nooit in hun hok opgesloten en ik ga echt geen dagen weg zonder dat er iemand komt kijken.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:00

Gelukkig is alles goed gegaan.
Mijn konijnen had het er niet mee gered :P
Die eten elke dag een balletje hooi op en die staat ook nog op gras.
Hij drinkt maar een kopje per dag (fles snapt hij niet haha)
Hier ook veel groenvoer er naast.
Konijnen moeten circa 200 gram aan groenvoer toch? Nu loopt hij dagelijk op vers gras dus krijgt hij minder groenvoer. Vandaag heeft hij radijsjes + blad gehad :)

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 13:01

Mijn konijnen lopen ook altijd buiten in de tuin, we sluiten de tuin helemaal af zodat ze los kunnen lopen door de tuin.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:50

Konijnen mogen zeker wel 2x per dag groenvoer. Alleen moet je zowel de hoeveelheid als de frequentie rustig opbouwen. Sla is echter minder verstandig en ui-achtigen mogen ook niet.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:51

Volgens mij is het beter om regelmatig groenvoer te geven dan af en toe eens, dan wennen ze er helemaal niet aan. Er wordt soms ook ten onrechte gedacht dat konijntjes knaagdieren zijn terwijl het grazers zijn. Wij gebruikten het trouwens ook om ze 's avonds weer in hun hok te lokken als het donker werd.

@Selka, nee hier ook absoluut niet maar ben dan ook een overbezorgde muts als het om mijn dieren gaat.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:54

Ja precies! Heel herkenbaar. Zal je altijd zien dat er dan net iets gebeurd..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:24

Ach, mijn konijn heeft een zeer mooie leeftijd mogen halen met enkel het laatste halfjaar wat gezondheidsproblemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:30

Doanique schreef:
Chantalx249 schreef:
Ik was het niet HUN niet vergeten maar ik moets nog heel veel doen enzo en toen was ik vergeten om meer voor te geven dan normaal

Ben je het nou vergeten of niet. -O-
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen of zo maar eten is heel erg belangrijk voor een konijn. Mijn konijn doet een dag met een drinkflesje dus ik vraag me af hoe groot jouw drinkflesje is.

Mijn konijnen kunnen een week doen met hun drinkfles, dat is zo een rechthoekige fles met klepje aan de bovenkant. Konijnen hebben inderdaad de ruimte nodig maar als je een weekendje weg bent en ze zitten in een ruim hok gaan ze daar echt niet dood aan! Ik ben ook wel eens 2 dagen weg zonder dat er iemand komt kijken naar de dieren, dan hebben ze dag 1 de ochtend vroeg eten aandacht etc, en de dag erna in de avond laat weer eten aandacht etc. Je doet net of je overal je dieren mee naartoe moet nemen als je even weg bent. beetje flexibel mag wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:39

Helmoni schreef:
Mijn konijnen kunnen een week doen met hun drinkfles, dat is zo een rechthoekige fles met klepje aan de bovenkant. Konijnen hebben inderdaad de ruimte nodig maar als je een weekendje weg bent en ze zitten in een ruim hok gaan ze daar echt niet dood aan! Ik ben ook wel eens 2 dagen weg zonder dat er iemand komt kijken naar de dieren, dan hebben ze dag 1 de ochtend vroeg eten aandacht etc, en de dag erna in de avond laat weer eten aandacht etc. Je doet net of je overal je dieren mee naartoe moet nemen als je even weg bent. beetje flexibel mag wel ;)

Het gaat mij er niet om dat ze alleen zitten, maar als de beestjes toch niet genoeg eten hadden had het anders af kunnen lopen. Als ze dat niet had vergeten was er niks aan de hand geweest maar ik maak me net als TS zorgen omdat ze het dus WEL vergeten was.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:42

Ze was het niet vergeten. De beestjes hadden wel eten en drinken alleen niet extra.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 14:43

Ik had ze wel eten gegeven maar tot zaterdag ochtend, en meestal geef ik zaterdag ochtend weer voer.
Maar dat ging automatisch dus daarom was ik vergeten om eten te geven tot zondag.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 14:44

Hooi en water hadden ze genoeg daar hoefde ik me geen zorgen over de maken maar de brokken.