Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Als hij zijn potje voer voor het raam ziet komt hij er al aan zwemmen.

Moonlight17 schreef:Mij is verteld dat hoe groter hun leefomgeving is en hoe meer je ze voert hoe groter ze worden.
Dus als je de bak niet had vergroot en niet bakken met eten had gegeven worden ze niet zo groot.
Tenzij ik hier een paar niet kloppende waterschildpadden heb zitten

) dan gaan ze duiken van het plateau of gaan het trappetje gebruiken als glijbaan... liefst nog midden in de nacht 
Moonlight17 schreef:We wonen in een appartement op 1ste verdieping zonder tuin, dus zo'n mooie vijver als jij hebt kunnen we helaas niet voor ze maken. Leeftijd zou ik mijn vriend moeten vragen, die is helaas nog aan het werk. Als ze naar een leuk huisje kunnen vindt ik ook een stuk beter voor ze, maar het blijft uiteindelijk m'n vriends keuze ze zijn van hem.
love_western schreef:Moonlight17 schreef:We wonen in een appartement op 1ste verdieping zonder tuin, dus zo'n mooie vijver als jij hebt kunnen we helaas niet voor ze maken. Leeftijd zou ik mijn vriend moeten vragen, die is helaas nog aan het werk. Als ze naar een leuk huisje kunnen vindt ik ook een stuk beter voor ze, maar het blijft uiteindelijk m'n vriends keuze ze zijn van hem.
Zeg ook nergens dat ze in een vijver moeten. Maar een grote bak met zand eiland en goede pomp is ook voldoende.
Daarnaast geef ik mijn schildpadden geen voer uit dierenwinkel. Hier zit niet genoeg voedingsstoffen in. Geef ze gevarieerd vlees en groente/waterplanten.
Moonlight17 schreef:Zal het doorgeven, heb mezelf nooit in de schildpadden verdiept en me daarom er ook nooit mee bemoeit.
Waarom moeten ze eigenlijk perse een stuk droog lang hebben? Ik heb gehoord dat ze dan gaan paren als ze man en vrouw zijn. Pomp vindt ik hier goed werken gebaseerd opdat het hier nooit stinkt.
Gydja schreef:Moonlight17 schreef:Zal het doorgeven, heb mezelf nooit in de schildpadden verdiept en me daarom er ook nooit mee bemoeit.
Waarom moeten ze eigenlijk perse een stuk droog lang hebben? Ik heb gehoord dat ze dan gaan paren als ze man en vrouw zijn. Pomp vindt ik hier goed werken gebaseerd opdat het hier nooit stinkt.
Je wilt toch niet dat de schildpadjes verdrinken of hun kop boven water moeten houden en nooit eens kunnen uitrusten? Het droge vinden ze ook wel lekker. Ze vinden het heerlijk om onder de warmte lamp of in de zon te liggen. Die van mij paren ook niet. Ze paren pas als ze DE perfecte omgeving hebben en het juiste zand enzo heel veel gedoe schijnt het te zijn om baby's te krijgen. Het hoeft ook niet perse te stinken maar het water kan wel wat troebel worden en het alg komt sneller.
als het water troebel wordt, wordt er hier sowieso schoongemaakt. Moonlight17 schreef:Rusten doen ze hier op de bodem van de bak in het zand. Kopjes houden ze wel is boven water.
Weer wat dingen geleerd vandaagals het water troebel wordt, wordt er hier sowieso schoongemaakt.
Weet ik ook niet x'D Maar hebben ''jou'n'' schildpadden geen eiland dan? Moonlight17 schreef:Mij is verteld dat hoe groter hun leefomgeving is en hoe meer je ze voert hoe groter ze worden.
Dus als je de bak niet had vergroot en niet bakken met eten had gegeven worden ze niet zo groot.
Tenzij ik hier een paar niet kloppende waterschildpadden heb zitten
SophieFT schreef:Dankjewel iedereen! Die vijvers zijn wel heeel gaaf, zoiets wil ik later ook!
Ik ga denk ik voor een/twee muskusschildpadje(s), die vind ik toch wel het leukste! Had ook nog nooit van een schildpad opvang gehoor, zal ik ook eens naar gaan kijken!