Orpington kippen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:12

En Share, heb je je Orpies al ?

Anoniem

Re: Orpington kippen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:06

Jaaa ze zijn er! Nuggets, boobs ( dikke boobies haha) en bibs (klein kippenkontje)
Super gezellig! Heb er echt schik van!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:04

Ah, leuk, foto's ?! Mijn Orpjes groeien ook als kool, de meeste zijn afgelopen weekend opgehaald door hun nieuwe papa's en mama's :+ , maar heb ook een mooie blauwe haan en twee parelgrijze hennen zelf gehouden. Ben zo benieuwd hoe ze zullen uitgroeien !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:37

Wat leuk!! Heb jij ook fotos? Parelgrijs is ook wel heel mooi hoor <3

Ik zal morgen als het weer het toestaat, wat nieuwe fotos trekken en anders zal ik op de computer even wat fotos van van de week uploaden.

Onze Boobs is nogal een pittige tante. Krijst veel en hard en stookt de boel een btje op om uit de buurt te blijven. We hadden ze eerst nog even binnen om ze handtam te maken maar inmiddels zitten ze al buiten. Ze eten wel uit onze handen maar echt tam zijn ze niet. En zoals ik al zei, Boobs....
Denk je dat Boobs, nog een btje bijtrekt? Want op dit moment heb ik de buren al horen klagen, dat dat beest "dr kop" is moest houden :oo
Nuggets en Bibs zijn gewoon rustige diertjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:13

We hebben zowel de grote variant als de kriel gehad. De dames van de grote variant: prima. Maar de hanen gewoon agressief. Dan denk je van ach het is misschien die ene haan. Maar we hebben er 2 gehad die allebei zo waren. We hebben ze zelf uitgebroed in de broedmachine en zijn altijd veel in de handen geweest. Toen was er iemand die wel een hanen kuiken van ons wilde, die geloofde ons niet. Maar die ging later met een sneeuwschuiver het hok in. Niet leuk dus. De krielvariant dames zijn alleen maar broeds bij ons en zijn dus ook niet heel leuk. Maar als kuikentjes zijn ze allemaal leuk :+
We hebben bij de krieltjes nog een ander ras zitten (weet zo uit m'n hoofd niet welke) maar die vind ik dus veel leuker

Veel plezier met je kipjes! :D

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:00

Léuk, Share ! Jouw kipjes zijn ongeveer even oud als de mijne nu, denk ik. Ik zou het even aankijken met Boobs, misschien damt ze nog wat in ;-). Tenzij je buren écht gaan klagen natuurlijk, maar voor hen is het misschien ook even wennen om kippenburen te hebben ?
Zal nog even foto's maken van m'n parelgrijsjes ;-).

Emmaudb, vervelend dat de hanen zo agressief waren, heb dat hier gelukkig nog niet zo ervaren.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:03

ik heb alle bestaande kleuren gehad van de grote Orpington... maar in 1 keer alles weggegeven ! altijd broeds :(

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:07

heee orpingtons! hier ook een fan!

ik had krieltjes uitgebroed, daar heb ik er nu nog twee hennetjes van, een blauwe en een zwarte. En daar had ik een grote soort kuiken bij gekocht later: Bettie Boop. Bets was echt mn lievelings! En heeeeel tam. Ze ging altijd voor me zitten zeg maar als ik in de buurt kwam. Helaas spanden de blauwe kriel en Betty samen tegen de zwarte kriel tot op het punt dat het echt zielig was. Heb ik Bets op marktplaats gezet, en ze was binnen een uur 'verkocht'. Een reacties dat ik kreeg, niet normaal.

Toen had ik nog de twee krieltjes. Het begon weer te kriebelen en twee grote uitgebroed. Een witte en een zwarte.

Helaas ga ik de krieltjes weg doen, de blauwe krijst ontzettend, en ook erg vroeg. De buuf begint te klagen... (dus wie interesse heeft om ze te komen vangen ;) )
de grote zijn nog niet aan het leggen dus die zijn nog rustig. Hopelijk blijft dat zo...

De grote zijn wel heel anders dan Bets, de zwarte is behoorlijk fel, ze bijt zelfs in mn arm. De witte maakt nu al wat herrie hier en daar dus of ze kunnen blijven... maar dat merk ik wel als ze eitjes zijn gaan leggen. Mijn ervaring is dat kippen vaak na het eerste eitje een stuk relaxter (zachter) worden.

De krieltjes zijn bij mij 1x flink broeds geweest maar dat kwam toen wel goed uit dus een paar weken laten zitten. Toen het nest afgesloten en met een dag was het klaar. Bets is nooit broeds geweest en de witte en zwarte grote zijn er nog niet aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:34

Leuk al die verschillende ervaringen.
Die van mij zijn nu 8 weken.

Die van ons komen wel uit onze handen eten maar als we ze dan aanraken of aaien ist "prrrrrrt" en stuiven ze weg maar komen wel gelijk terug. Ze snappen nog niet helemaal dat als we voer neergooien dat dat dan voor hun is. Pas als ik erbij ga zitten en ga hurken, komen ze hihi.

Pff valse kippen en happende kippen. Dat lijkt me niet gezellig.

Ik vind zelf die gebaarde zijdehoenders ook heel leuk. Misschien komt er daar nog 1 of 2 van bij als blijkt, dat we genoeg ruimte hebben. Kippen zijn vrij makkelijk te koppelen toch?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:10

volgens mij wel. wij hadden ook voor een dag de kippen van de buren er bij ons in zitten. we wisten niet dat die van de buren waren en onze hond had die gevangen. we hebben ook wel een kip erbij gehad die gewoon aan is komen lopen. nooit geen problemen gehad dat ze elkaar niet accepteerden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:16

Tja of de zwarte echt vals is weet ik eigenlijk niet, ze bijt in mn arm maar kan ook heel relaxt op schoot zitten te slapen. Het is niet lelijk bedoeld denk ik.

Ik moet maar even zien hoe het gaat als de krieltjes weg zijn.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:46

Mijn parelgrijze dame (en een vuilwitte, en een zwarte haan ;-) ) :

Afbeelding

Buff heer :

Afbeelding

Parelgrijze heer :

Afbeelding

Wat een léven, he .....

Afbeelding

Nog een Orpjes-dame

Afbeelding

En zo loopt alles dan achter me aan te rennen als ik foto's probeer te maken ....

Afbeelding

Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:47

Keva hoe oud zijn die van jou?

(ik begin met jouw foto's namelijk ernstig te twijfelen aan het hennenschap van die twee grote van mij) :=

Ik ga een paar foto's uploaden, wil je eens beoordelen? Ze zijn vandaag 16 weken
(sorry TS dat ik je topic even 'leen'!)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amaris op 28-08-14 18:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:53

De Orpingtons zijn allemaal op 31 mei uit het ei gekropen. 3 maanden oud nu dus. Zien je hennen er opeens "hanig" uit dan ? :=
Ik moet zeggen dat ik bij de andere ras (met name de Wyandotjes) nog wel 'ns twijfel over het haan-/henschap, maar bij de Orpies vind ik het vrij duidelijk.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:05

wat denk je?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:14

Ik vréés allebei hanen ..... maar ben geen expert, hoor ! Het valt me op dat je het bij de buff kleur heel duidelijk ziet, daar zag je al vroeg welke de hanen/hennen waren. Blauw en parelgrijs is veel lastiger te zien. En die van jou zijn natuurlijk een maandje ouder dan die van mij .... maar als ik moest gokken, zou ik op twee hanen gokken. Alhoewel ze ook nauwelijks lellen hebben ... moeilijk, moeilijk. Ik hoop voor jou dat het hennen zijn !

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:17

oh dear... ja gelukkig zijn er erg weinig lellen, het zou wel verklaren dat de zwarte zo vinnig is, als het een haan zou zijn. Toch heb ik foto's vergeleken met Bettie op bepaalde leeftijden en ik dacht dat het hennen waren omdat ze zo op Bettie leken qua ontwikkeling. Ik ga eens zien of ik foto's van Bettie heb op 16 weken...

Sjeeee de krieltjes gaan ook de deur al uit, dadelijk hou ik geen kip meer over!

EDIT duh in mn profiel staat Bettie... suf ben ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:43

Ik ben niet zo hebberig hoor dus, excuses zijn niet nodig voor gebruik voor 't topic hahaha!

Wauwwww wat een prachtige orpjes en wat een ruimte heb je! Fantastisch. *oooit* haha!! :D
Die van jou hebben ook zown mooi bol kontje. Die van mij hebben een btje een puntstaartje. Behalve Nuggets die heeft een wat boller staartje.
Die van mij zijn 8 weken. Ze zijn gesekst maar ik twijfel ook een beetje over Nuggets... of het toch een haantje zou kunnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:51