hond verzekeren?? zin of onzin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: hond verzekeren?? zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:39

Onzin wat mij betreft. Heb zeker onkosten aan mijn honden gehad. De grootste waren wel MRI scan en LPC operatie en buikecho. Echter deze 3 bij elkaar opgeteld kosten nog niet zoveel als de totale maandelijkse premie die ik voor hun zou moeten betalen om deze dingen verzekerd te krijgen.

Verzekerd krijg je je hond echt niet hoor als hij nu al zoveel geld gekost heeft. Die verzekeraars gaan na wat de hond aan medisch verleden heeft voordat hij aangenomen wordt.

Misschien dat ik ooit een volgende hond wel verzeker maar dan voor de eerst 1.5 á 2 jaar. In die tijd laat ik hem volledig rontgenen en is alles in orde dan gooi ik hem uit de verzekering. Is het foute boel dan operatie en daarna uit de verzekering. Echter 2 jaar verzekering met botwerk verzekerd is ongeveer 50 euro per maand voor mijn ras. 600 euro per maand 1200 euro in 2 jaar. Gehele LPC (ED) operatie kostte 1000 euro. Tja sommige operaties zijn duurder dat weet ik maar om daar van te voren vanuit te gaan? Ik verwacht eigenlijk uiteindelijk weer niet te verzekeren.

Ik hou wel geld opzij en voer ze wel goed en let goed op de beweging die ik geef en als het fout zit en ik kan het betalen dan wordt het betaald en behandeld en gelukkig krijg ik ook hulp van familie mocht het nodig zijn (nog niet nodig geweest). Maar mocht de behandeling wel gedaan kunnen worden en de kans is klein op volledig herstel dan zou ik een hond sowieso niet laten opereren. Geen denken aan om een hond een zware operatie te laten ondergaan en uiteindelijk alsnog met pijnstilling te moeten laten leven en met beperkingen dat zou ik een hond niet gunnen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:59

japielover schreef:
Nogmaals.

Het gaat er niet om dat we het geld niet hebben.
Het gaat er om dat hij nu een jaar oud is en ik denk dat we al ongv 700a800 euro weg gebracht hebben..

En dan in de afgelopen 2 maanden was dat 500 dat vind ik erg veel..
Volgende week weer een afspraak dus weer minimaal 60euro.

Daarom wilde ik weten of het rieel is om hem dan te verzekeren.

Zoals ik al eerder zei, waarschijnlijk wordt alles waar je aan hebt laten behandelen uitgesloten. Verder ga ik mee met dierenfan.