Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
essiesilly schreef:inowa schreef:Zoals ik hierboven schreef dat hebben ze gedaan en dat beheerst ze ook.
kent ze en doet ze zolang ze aan de riem is.
op goede dagen ook stukken los wat ze perfect doet.
Het zijn echt de momenten dat ze er tussenuit glipt dat ze alles spontaan vergeet en niet meer luisterd.
Nee dat kent ze dus nieteen hond denkt niet goh laat ik vandaag eens eigenwijs zijn en lekker niet luisteren. Een hond leert van elke situatie, waarschijnlijk heeft ie in deze situatie al zo vaak succes gehad en dat bevalt haar zo goed dat je wel heeeeeel veel moeite moet doen om haar te overtuigen dat het bij jou/jullie leuker is. En dat als ze komt dus niet meteen "gevangen" word want blijkbaar vind ze dat niet leuk, ze weet aan de toon van je stem wat er komen gaat.. Nare situatie = niet meer komen in het vervolg
Binnen ook al oefenen komen, steeds sneller als ze op een gegeven moment niet snel genoeg komt laat de beloning (en dan iets heeeeel lekkers als knakworst ofzo) op zich wachten, doet ze echt haar best om heel snel te komen krijgt ze dat super lekkers.
Als ze dat beter dan je denkt onder de knie heeft probeer je dat in een prikkel arme afgesloten omgeving buiten. Zo breidt je het steeds uit, maar let op! Is ze in de situatie waar ze vaak niet luisterd ga dan ook je woord "hier" niet verkrachten! Elke keer dat jij hier zegt en ze komt niet ben je het woord aan het verkrachten en zal ze minder vaak gaan luisteren
Dus mocht je denken op deze plekken luisterd ze vaak niet, lange lijn er aan, 1x roepen en anders binnen halen. Komt ze wel heeeel blij en ruig spelen of iets heeel lekkers
JPS schreef:Volgens mij verveelt de hond zich en zijn de hier-oefeningen niet bevestigd. Ik zou gaan trainen bij een club waar ze jou en de hond op positieve wijze kunnen helpen en waar ze naast gehoorzaamheidsoefeningen ook mag speuren om haar jachtdriften en haar koppie te kunnen gebruiken. Je kunt wel met haar gaan fietsen maar dat werkt niet, simpelweg omdat daar mentaal geen uitdaging in zit. Je zult enkel haar uithoudingsvermogen trainen. Stroomband zou ik niet aan beginnen. Martelwerktuigen in de handen van een leek en in dit geval al helemaal niet nodig. Er zijn positieve manieren om je hond aan het luisteren te krijgen maar dat vraagt wel inzicht en inzet! Zoek eerst eens professionele hulp bij een goede vereniging. Liefst een waar ze ervaring hebben met het ras. Het hondje doet niks fout!
. Die van mij is zich inderdaad ook beter gaan gedragen na zijn 2e jaar, maar als ik hem ergens los heb waar het kan en hij ziet een konijn, dan kan ik hemr achtervolgen tot ze er geen zin meer in heeft
. yeye schreef:Van zodra hij een poging deed om te ontsnappen riepen we hem terug. Toen hij ons weer volledig negeerde en ging lopen hebben we even op het knopje gedrukt en kreeg hij dus een schokje. Meneer schrok zo hard van die correctie dat hij meteen terug draaide en bij ons kwam zitten. Toen hebben we hem meteen beloont en een koekje gegeven en hij is nooit meer zonder ons buiten geweest.![]()
Ik ben echt tegen zulke middelen maar van zodra er levens op het spel staan moet je moeilijke beslissingen maken...

Brainless schreef:yeye schreef:Van zodra hij een poging deed om te ontsnappen riepen we hem terug. Toen hij ons weer volledig negeerde en ging lopen hebben we even op het knopje gedrukt en kreeg hij dus een schokje. Meneer schrok zo hard van die correctie dat hij meteen terug draaide en bij ons kwam zitten. Toen hebben we hem meteen beloont en een koekje gegeven en hij is nooit meer zonder ons buiten geweest.![]()
Ik ben echt tegen zulke middelen maar van zodra er levens op het spel staan moet je moeilijke beslissingen maken...
Ik ken een hond de daardoor zo in paniek ging wegrennen dat ze heel veel moeite hebben moeten doen om de hond terug te krijgen.