Ik wou net ook een mooncollar of een zwemband opperen. Ik geloof zelfs dat ze niet meer zo gek duur zijn. Alleen voor de achterpoten doen ze onvoldoende.
-Namiro-
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-14 13:39
Mocht het rompertje het niet overleven dan ga ik daar zeker voor Matasja! Goede tip!
Ze heeft het vlees binnen gehouden, dus dat is alweer positief!
Mooncollar rond de 45 euro en die andere 15, maar ligt uiteraard aan de maat. Voordeel is wel dat je het maar 1 keer aan hoeft te schaffen, dus bij ieder kwaaltje bij deze of een evt andere hond kun je ze gebruiken. Scheelt een hoop geld aan rompers en kappen (met alle schade die ze daarmee maken :p ) Evt kun je trouwens een oversized t shirt ook prima gebruiken met kleine aanpassing, die medical pet shirts zijn nog best prijzig voor een grote hond
-Namiro-
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-14 19:26
Met sky gaat het prima! Gisteren was ze nog zielig en wilde ze nix, maar vandaag is ze weer in haar element.
Rompertje is ook nog heel, dus tot zover geen klagen. Rompertje koste overigens 16 euro voor een maatje L. Viel me nog wel mee. Het is fijn stof.
Nu alleen steeds nieuwe dingen verzinnen om haar tabletten naar binnen te krijgen. Mevrouw vist ze overal uit..
Mooi dat ze het heel laat!, qua tabletten deed ik ze altijd in 2 stukken breken en dan in een brokje natvoer duwen, eerste happen zorgen dat er niks in zit zodat ze het vertrouwd en dan slobbert ze het waarschijnlijk zo naar binnen, of is het een moeilijke eter?
-Namiro-
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-14 20:28
Dat heb ik nu ook gedaan Matasja. Eerste tablet at ze op en tweede tablet legde ze keurig voor mijn voeten neer! Haha
Verstopt in kaas was ook geen succes.. Morgenvroeg ga ik het proberen met paté..
Ik stop tabletten altijd achter in de keel. Dan slikken ze.
-Namiro-
Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-14 20:56
Paté werkte vanmorgen als een tierelier! Pillen gingen er zonder moeite in. Hopen dat ze er vanavond ook nog intrapt!
Rompertje is ook nog heel. Nu nog een week volhouden en dan mogen de hechtingen er uit. Moesten jullie honden ook 10 dagen rustig aan doen? In de zin van niet loslopen, springen etc.?
Saartje was na een dag of vier niet meer te houden; eindelijk pijn vrij!!
-Namiro-
Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-14 08:53
Dat probleem heb ik nu dus ook rien10! Sky is gewend om los te lopen en zich uit te kunnen leven.. Ze is nu dus helemaal hieperdepieper en wordt daardoor dus echt vervelend. Ik denk dat ik haar vanavond echt even los laat rennen op de wei. Zolang ze niet over greppels heen springt zal dat toch geen kwaad kunnen?
Even meenemen aan de fiets? Dan kan ze lekker bewegen, maar je hebt toch min of meer controle. Bij Saartje was het "eindelijk pijnvrij" niet pijnvrij van de operatie, maar ze bleek al lang last van haar baarmoeder te hebben. Na twee miskramen en toen noodzakelijk de hele boel er uit, had ik een andere hond terug. Veel levenslustiger. Inclusief hechtingen dus
Ik zou het echt niet doen, het is even vervelend maar wel nodig. Zet haar aan het werk met denk spelletjes
-Namiro-
Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-14 15:27
Jullie hebben gelijk. Even door de zure appel heen bijten. Ze heeft nog nooit naast de fiets gelopen, dus dit lijkt me niet het moment om dat te gaan oefenen! hihi
Ik ga vanavond met haar speuren. We zijn begonnen met een cursus Mantrail, dus daar gaan we vanavond lekker mee aan de slag. Daarna een gevulde Kong Wobler en een langere wandeling. Dan moet ze haar energie weer even kwijt zijn..