Lompe reactie van dierenbescherming of?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:10

druppeltje schreef:
I. Wat nou als je straks afhaakt om zo'n kulreden terwijl ze geen telefoniste hebben? Ik zeg niet dat dat zo is, maar dat zit gelijk in mijn achterhoofd.

Ik denk de manier waarop je de reden aangeeft misschien ook het probleem is en dat het beter was geweest als je zou aangegeven dat je nog wel hebt geprobeerd vervangend vervoer te regelen maar dat niet gelukt is (en dat ook de reden is dat je laat afmeld). Immers is het nu een beetje alsof je dacht "oh geen auto dan geef ik het op en ik denk er ook pas op het laatst aan" en daaruit spreekt natuurlijk weinig motivatie.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:13

Ik snap ook niet waarom je niet gewoon hebt gebeld? Zo moeilijk is dat toch niet?
Ibbel schreef:
branka16 schreef:

Smsje omdat ze aangaven via telefoon altijd eerder bereikbaar te zijn dan via de mail.

Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je moet béllen. Praten dus. Tenslotte solliciteer je ook naar een baan als telefonist. SMSen ipv je mond gebruiken komt als telefoonangst over. Ook al geen pré dus. Taalgebruik en reden van afzeggen zijn al genoemd als 'je komt niet goed over', dus tja, ik snap de reactie van de DB wel. Dat je nog op gesprek mag komen is een wonder. Realiseer je je dat er mensen vrijgemaakt zijn om jou te kunnen ontvangen?
Laatst bijgewerkt door Ryder op 15-05-14 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:14

ben het eens met zowel dierenbescherming als bovenstaande bokkers.
Om nou meteen al te beginnen met hey? het zijn werkgevers, geen vriendinnen.

een sollicitatie moet je wel serieus nemen, of je er nou voor betaald wordt of niet maakt in weze niks uit.
om dan af te bellen wegens geen vervoer.. dat komt erg ongeintresserd over.
als je ergens graag wil helpen/werken dan zorg je voor vervangend vervoer.
bus, trein, fiets, auto van vrienden, taxi van mijn part een auto huren, maar een sollicitatiegesprek zeg je niet af vind ik tenzij je je bedacht hebt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:14

Ayasha schreef:
Eh nee... Dan ben je nl geen vrijwilliger mee... Wel moet je tijdig afbellen.

Als vrijwilliger heb je wel aan regels te houden.
Je bent verplicht te komen op het moment dat je ingeroosterd bent.
Anders kan iedereen zomaar thuisblijven en valt het hele systeem om.

Citaat:
Als vrijwilliger hebt u rechten en plichten. Zo is het belangrijk dat u met de organisatie waar u gaat werken duidelijke afspraken maakt; bijvoorbeeld over uw werkzaamheden, inwerkperiode, vakantie enz.

Daarnaast is het belangrijk dat u het werk serieus neemt en dat de organisatie waar u voor werkt op u kan rekenen. Vrijwilligerswerk is vrijwillig maar niet vrijblijvend.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 15-05-14 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:15

Ook bij vrijwilligerswerk wordt er op je gerekend. Mensen maken tijd vrij voor jou en vertrouwen erop dat jij je aan de afspraken houdt. Een eerste gesprek afzeggen hoor je niet zomaar te doen, en áls je dat doet doe je het zo snel mogelijk, telefonisch zodat je zeker bent dat ze het weten, en met excuses. Een informeel sms'je is dan gewoon niet afdoende.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:16

In je smsje staat niet dat je nog hebt gekeken naar andere opties, zoals de fiets op het openbaar om mee naar de stad te komen. Dit zal voor de DB dus ook niet duidelijk zijn geweest. Ik kan me daarom voorstellen dat je in hun ogen heel makkelijk de afspraak hebt afgezegd.

En vrijwilligerswerk of niet: het is niet vrijblijvend. Ze moeten dus op je kunnen rekenen.
Onderling zullen de collega's daar ongetwijfeld niet zo formeel met elkaar omgaan, maar als sollicitant mag je, je best wel wat netter opstellen vind ik.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:17

Zover ik weet zijn ze de hele dag in het gebouw aanwezig en wist werkelijkwaar niet dat ze er zo zwaar aan tillen.
Ook dat er meerdere mensen kwamen was ik niet van op de hoogte.
Ik had idd verwacht dat ze mij gewoon tussen de beluren door even wouden ontvangen om te peilen wie ik ben en hoe ik over kom.

En als ik "aangenomen" was ben ik zeker op de hoogte van de verantwoordelijkheid aangezien ze die mij via de telefoon duidelijk kenbaar hadden gemaakt.
Maar ook kwam ze via de telefoon gewoon heel aardig en los over.
Daarom ook mijn nogal lompe (achterafgezien) reactie met afmelding.

@ Ryder..
Ik heb WEL gebeld, dit is ook al gemeld in een eerder bericht en volgens mij zelfs in de OP.
En het is een SMSje ook dat is eerder gemeld in het topic.

Mijn vriend mailde daarheen zonder mijn medeweten. Dus waarom? Omdat hij achter mij stond en mij duidelijk kent.

Er word wel lekker afgekraakt btw :(
Mijn bedoelingen zijn echt goed...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:18

Brainless schreef:
Ayasha schreef:
Eh nee... Dan ben je nl geen vrijwilliger mee... Wel moet je tijdig afbellen.

Als vrijwilliger heb je wel aan regels te houden.
Je bent verplicht te komen op het moment dat je ingeroosterd bent.
Anders kan iedereen zomaar thuisblijven en valt het hele systeem om.

nee hoor, je mag gewoon afbellen. Dat is het idé achter vrijwilligerswerk. :) tante doet vrijwilligerswerk, voelt ze zich niet goed genoeg, dan belt ze af. Klaar. Wel even op voorhand afbellen dat ze weten waar ze aan toe zijn maar ze kunnen je niks verplichten. Je staat nl. niet onder contract.
Alleen chinese vrijwilligers waren verplicht om op te dagen. :+

Ryder

Re: Lompe reactie van dierenbescherming of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:20

Ik denk niet dat je wordt afgekraakt, maar dat je zelf gewoon niet begrijpt dat je niet netjes hebt gehandeld. Je krijgt dus antwoord op de vraag die je in je openingspost stelt. Dat je goede bedoelingen hebt door vrijwilligerswerk te willen doen, daar twijfelt denk ik niemand aan :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:21

Ik begrijp het niet?
Ik geef meerdere malen toe dat ik nu inzie dat ik het anders had moeten doen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:21

Ik vind de reactie van de dierenbescherming terecht. Jij wilt ergens aan de slag dus moet je er ook kunnen komen ongeacht de tijd. Dat je het zo ver weg zoekt is ook niet slim, je auto zou maar ineens kapot gaan dan nog moet je zelf op het werk kunnen komen.

Wij hadden toendertijd een gastvrouw die ook afhankelijk was van de bus en daarom niet op zondag om 8.30 kon beginnen. Is fijn maar dan moet ze zelf maar zorgen voor eigen vervoer.

Dat mensen afhankelijk zijn van ov enzo vind ik zoiezo een slap excuus. Toen ik in de zorg ging werken heb ik gelijk gekeken voor een autootje. Ik kan mijn collega's er niet mee opzadelen dat ik niet kan komen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:22

Joh, niet te zwaar aan tillen. Je hebt het niet zo handig opgelost maar gelukkig heb je een herkansing gekregen. Ga naar dat gesprek, bied je excuses aan en maak duidelijk dat je heus gemotiveerd bent, en dan komt het vast goed. :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:22

Het is thuis werk.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:22

Dat is mooi. Succes met je zoektocht naar (vrijwilligers-)werk!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:24

Dankjewel Ryder :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:24

Ayasha schreef:
nee hoor, je mag gewoon afbellen. Dat is het idé achter vrijwilligerswerk. :) tante doet vrijwilligerswerk, voelt ze zich niet goed genoeg, dan belt ze af. Klaar. Wel even op voorhand afbellen dat ze weten waar ze aan toe zijn maar ze kunnen je niks verplichten. Je staat nl. niet onder contract.
Alleen chinese vrijwilligers waren verplicht om op te dagen. :+

Er zijn twee soorten vrijwilligerswerk wat dat betreft.
Ik heb ook meermaals op basisscholen gezien dat er vrijwilligers werken die bijvoorbeeld in de ziektewet zitten of met pensioen zijn. Die werken naast het vaste personeel en kunnen dus eventueel gemist worden.
Het vrijwilligerswerk bij de DB doe je wel degelijk vanuit een eigen functie. In dit geval houdt het in dat het onbetaald werk is, mogelijk krijg je nog een vrijwilligersbijdrage maar daar houdt het wel mee op.
Als je als telefoniste bij de DB werkt, kun je niet zomaar afzeggen. Het is niet zo dat ze bij de DB een voorraad telefonisten hebben die ze á la minute kunnen laten optrommelen omdat er eentje niet kan werken.

TS: ik snap heel goed dat dit niet is wat je had gewild, anders had je wel anders gereageerd. Maar vergeet niet dat je hier te maken hebt met een openbaar forum, waarop de meeste leden openbaar hun mening kenbaar maken. Opzich is hier niets mis mee, maar hierbij is de kans dus heel groot dat je reacties krijgt die je niet had verwacht of die even slikken zijn voor je.
Hopelijk kun je er wat van opsteken en vind je uiteindelijk toch werk waar jij je fijn bij voelt.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 15-05-14 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:26

De DB heeft het over een andere functie bij een ander bedrijf en niet bij hun. Het was beter als je bijvoorbeeld iets had geschreven als:

Geachte heer, mevrouw
Wegens onvoorziene omstandigheden ben ik helaas niet in staat om vandaag op de geplande afspraak aanwezig te zijn. Mijn excuses voor het ongemak.

Graag wil ik weten of er nog een mogelijkheid zou zijn voor een nieuwe afspraak.

Met vriendelijke groet, ....

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:27

Uiteraard, hier vroeg ik ook om.
Ik wil graag de meningen van anderen.

Hier leer je toch alleen maar van?

Tips zijn meer dan welkom.

EN ik snap het nu echt wel dat ik lomp heb gereageerd :)

Maar ben nog steeds van mening dat hun reactie ook anders had gekund.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:27

Ayasha schreef:
nee hoor, je mag gewoon afbellen. Dat is het idé achter vrijwilligerswerk. :)

Maar vrijwillig is niet vrijblijvend én dit gaat ook nog eens om een eerste gesprek. Ik kan me de reactie van de DB dan ook wel voorstellen en laat dit voor de TS een wijze les zijn.

Als je eenmaal vrijwilligerswerk hebt, dan kun je ook afspraken maken over de voorwaarden en daar wordt in een planning dan ook rekening mee gehouden. Iemand die wisselend belastbaar is (zoals jouw tante) zal taken hebben waarbij een keer af moeten zeggen te compenseren is, of waarbij je dan een achterwacht hebt die iets kan opvangen.

@TS: je kan de DB natuurlijk ook gewoon alsnog even bellen en aangeven hoe hun berichtje op jou is overgekomen. Daarmee toon je in elk geval goodwill :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:27

Dat was idd veel beter geweest purny :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:28

branka16 schreef:

En hier uit blijkt dat je nog steeds niet snapt dat je het niet kunt maken om zo te reageren en wat een baan bij de DB inhoud.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 15-05-14 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:30

branka16 schreef:

Joh, het kan maar zo wezen dat de persoon die het bericht heeft teruggestuurd net zijn/haar goudvis is verloren. Weet jij veel?
We reageren allemaal weleens wat heftiger dan eigenlijk de bedoeling is, mogelijk is dat nu ook het geval.
Misschien hebben ze dit inmiddels al zó vaak meegemaakt dat diegene er nu wel een beetje klaar mee is. Vervelend voor jou, want jij kan er niets aan doen dat er al zoveel voor jou zijn geweest die een afspraak afzegden, met wat voor reden dan ook.
Ik zou er niet te zwaar aan tillen eerlijk gezegd, hoewel ik me kan voorstellen dat hun manier van reageren je niet helemaal lekker zit, omdat jij voor jouw gevoel een prima berichtje had gestuurd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:31

Jolien87 schreef:
Er zijn twee soorten vrijwilligerswerk wat dat betreft.
Ik heb ook meermaals op basisscholen gezien dat er vrijwilligers werken die bijvoorbeeld in de ziektewet zitten of met pensioen zijn. Die werken naast het vaste personeel en kunnen dus eventueel gemist worden.
Het vrijwilligerswerk bij de DB doe je wel degelijk vanuit een eigen functie. In dit geval houdt het in dat het onbetaald werk is, mogelijk krijg je nog een vrijwilligersbijdrage maar daar houdt het wel mee op.
Als je als telefoniste bij de DB werkt, kun je niet zomaar afzeggen. Het is niet zo dat ze bij de DB een voorraad telefonisten hebben die ze á la minute kunnen laten optrommelen omdat er eentje niet kan werken.

TS: ik snap heel goed dat dit niet is wat je had gewild, anders had je wel anders gereageerd. Maar vergeet niet dat je hier te maken hebt met een openbaar forum, waarop de meeste leden openbaar hun mening kenbaar maken. Opzich is hier niets mis mee, maar hierbij is de kans dus heel groot dat je reacties krijgt die je niet had verwacht of die even slikken zijn voor je.
Hopelijk kun je er wat van opsteken en vind je uiteindelijk toch werk waar jij je fijn bij voelt.

aha! Dat verklaart het, tante zit in de ziektewet. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:32

Ik vind jouw bericht niet netjes, maar dat van de DB ook niet echt zakelijk.
Kan me voorstellen dat ze balen, maar ze hoeven geen oordeel te vellen over hoe jij mogelijk zou handelen in een andere situatie, dat gaat ze geen bal aan :D

Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen: Bedankt, maar dan zien wij verder af van een vervolgafspraak.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:33

branka16 schreef:

Ik vind hun reactie eigenlijk nog heel erg netjes. Ik zou van een 26 jarige een ander sms je verwachten als wat jij verstuurd hebt.
Ik denk dat je het nog steeds niet helemaal begrijpt. maar in elk geval denk je erover na. :j

Succes bij je volgende gesprek :)