Lastige situatie met jonge kater

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:09

Quartél:
Ze geeft aan dat de kat in de tuin houden geen optie is omdat hij eroverheen klimt. En niet dat zij daardoor boom/vogel/ andere kat moet spelen.
En dit is een oplossing die misschien voor haar zou kunnen helpen de kat in de tuin te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:09

Ik zou zeggen, neem de juiste keuze voor je poes, en dat is de kater weg. Soms wordt het dier wat er oorspronkelijk was wel eens vergeten. Wij hadden dat ook, herplaatser in huis genomen en heel veel met hem bezig of alles wel goed ging maar ondertussen kwijnde onze huidige kat helemaal weg. Dat hadden wij na 2 maanden pas door, voel me nog steeds schuldig. Vooral als je zo lang probeert.
Dus kies voor je dieren, als het niet gaat dan gaat het niet. Of naar buiten, of herplaatsen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:11

Denk je niet dat hij de tuin van de schutter zou vermijden? Het lijkt me dat die persoon (hoop ik) enkel zijn tuin beschermt en als het goed is heeft katlief hier wel iets van geleerd. Het blijft natuurlijk altijd een risico om ze buiten te gooien, maar het lijkt me dat als je een beetje een slimme kat hebt hij wel door heeft dat 'ie daar beter niet meer in de buurt kan komen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 10:12

quera schreef:
Quartél:
Ze geeft aan dat de kat in de tuin houden geen optie is omdat hij eroverheen klimt. En niet dat zij daardoor boom/vogel/ andere kat moet spelen.
En dit is een oplossing die misschien voor haar zou kunnen helpen de kat in de tuin te houden.

Dat klopt, maar dat doet hij (volgens mij) omdat het in onze tuin niet leuk is. We hebben een saaie, vlakke tuin. In huis heeft hij veel meer om te klimmen dan buiten in de tuin. Wat dat betreft heeft alleen de zon een toegevoegde waarde van het naar buiten gaan.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:16

quera schreef:
Quartél:

Quartél??....ja bijna goed.
Denk jij dan dat de kat nog genoegen neemt met een afgesloten tuin?
Ik weet wel zeker van niet namelijk.
En dan heb je nog steeds het probleem waar het om draait niet opgelost.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:20

Wij hebben onze kat in het begin een bandje aangedaan en de tuin met een stroomdraad omringd. Daar zijn voor honden en katten speciale systemen voor. Je kunt zelf de afstand tot de draad en de stroomhoogte bepalen. Ze krijgen een piepje zodra ze bij de draad in de buurt komen als waarschuwing.
Voor onze kat was dit echt ideaal, wij hebben nl. Ook niet zo'n aardige buren.

Misschien krijg ik nu mensen over me heen dat dit zielig is, maar ook onze kat is veel gelukkiger buiten en kent het systeem precies en weet waar hij wel en niet mag komen.

Wellicht is dit een oplossing voor jullie?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:22

quartel schreef:
quera schreef:
Quartél:

Quartél??....ja bijna goed.
Denk jij dan dat de kat nog genoegen neemt met een afgesloten tuin?
Ik weet wel zeker van niet namelijk.
En dan heb je nog steeds het probleem waar het om draait niet opgelost.

Goh ooit gehoord van autocorrect quartel >;)

Mijn kat neemt daar wel genoegen mee. En mijn kat is ook erg ondernemend en pestte zijn huisgenootjes. Dus ja het kan zeker :D

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:28

Ik zou hem toch naar buiten laten of ik zou hem herplaatsen. Binnen houden, of in de tuin proberen te houden is voor hem niet het beste. Heel hard maar dan maar gelukkig en worden neergeschoten, of ergens anders een gouden mandje voor hem vinden waar hij gelukkig is en naar buiten kan.

Amaris

Re: Lastige situatie met jonge kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:31

Ymke nu ben ik toch wel benieuwd waar jullie wonen.. Ik ben een keer bij jullie geweest toen met een zadel overnemen maar jullie zijn inmiddels verhuisd als ik het goed begrepen heb? Welke buurt is het geworden? (mag ook in pb uiteraard)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 10:33

Ik pb je even ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:34

Je kan dan evt toch iets leuks in de tuin maken? Bv met boomstammen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:03

andere kat flink pesten dus geen normaal kattengedrag, bij stress of zin niet krijgen onzindelijk worden.... Hoe oud was de rode kater toen hij uit het nest gehaald werd?

Daarnaast als ik het zo lees had ik hem al lang herplaatst dit is toch geen leven voor de andere kat!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:18

En onthoud altijd -en dat is niet makkelijk- dat jij niet de enige bent die goed is voor dieren. De kat in kwestie heeft niet JOU nodig, maar een baasje. En als hij krijgt wat hij nodig heeft/wil, dan zal het hem worst zijn hoe de persoon heet die daarvoor zorgt.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 07:14

Quellian, dat weet ik, maar dan moet er wel iemand zijn die hem wil hebben.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:24

Gedrag komt bekend voor. Onze kater was ook zo, nu hij 2 is, is hij een stuk rustiger geworden. Maar hij moet idd regelmatig naar buiten kunnen. Een voerbal en speelgoed helpt ook wel.
Kijk eens naar petsafe, kun je de tuin mee afzetten voor katten en honden. En anders is een ander thuis, waar hij veilig na buiten kan, misschien toch de beste oplossing.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:37

Ik heb enkele jaren geleden ook een kitten in huis genomen, hij was op dat moment de 3e kat. Het was een enorm lief dier, heel aanhankelijk, vol humor en geweldig met de hond.
Maar..... een draak voor mijn andere twee katten. Mijn ene kat liet zich bijna niet meer zien en de andere kwijnde weg en werd broodmager. Nadat ik hem heb laten onderzoeken bij de DA en er helemaal niets uit kwam kon ik niets anders dan constateren dat hij enorm veel last van stress had door de kitten.
Hoe jammer ik het ook vond, de kitten moest weg. De andere twee waren er eerst en als mijn beesten ongelukkig zijn moet ik een beslissing nemen.
de kitten is uiteindelijk bij een bokker terecht gekomen en mijn beide katten zijn gelukkiger dan nooit tevoren.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:52

Waarom plaats je niet gewoon een advertentie op bokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:01

Misschien terroriseert die kat buiten de boel net zo hard als die anders binnen doet.

(Naar binnen klimmen via open staande ramen bij andere mensen in huis enz.)

Btw zie wie zo gek dat je hem buiten zo laat los lopen want stel dat die een kind aanvalt.
In die zin snap ik wel je omgeving.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:11

herplaatsen of de kater of de poes...

of weer de kater na buiten... maar dan nog heeft de poes stress.

of binnen huis in tweeen delen, maar dat is denk ik geen doen.. en voor nu en poes s nachts een eigen gedeelte geven waar de kater niet bij haar kan.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:13

Voor een rode kat heb je zo een nieuw baasje gevonden, die zijn enorm gewild. Op marktplaats en dierenasiels moet je altijd snel zijn wil je aan een rode kat komen, ze zijn namelijk zo weg.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 07:13

Fjorj schreef:
Misschien terroriseert die kat buiten de boel net zo hard als die anders binnen doet.

Btw zie wie zo gek dat je hem buiten zo laat los lopen want stel dat die een kind aanvalt.

Ik snap jouw laatste zin niet? Een kind aanvallen? Dit gaat wel heel ver he ;)
Hij is enorm lief naar mensen en vooral naar kinderen. Die kunnen alles met hem doen.

Ik heb al een advertentie staan ( niet op bokt) en al een hele leuke reactie gehad. Nu duimen dat het iets word.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:39

Ben benieuwt!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:16

Fjorj schreef:

Kind aanvalt? Het is geen valse hond maar een katertje met teveel energie _O-

Volgens mij heb jij dit iets te vaak gelezen:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar ... p-opgepakt

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:26

Wij hebben net zo'n etterbak :-) Heel lief en knuffelig, maar onze poes is de dupe...daar duikt hij gewoon bovenop, en gaat er soms best hard aan toe....We hebben nog een ex kater en daar doet hij het minder bij omdat die wel van zich af mept. De poes begint al te brommen als ze hem ziet, ook als hij even niet in de aanval gaat. Het is overigens de laatste tijd wel beter geworden, hij is meer buiten ivm het mooie weer en kan zijn energie beter kwijt. Ze mogen hier altijd naar buiten, maar met de natte winter waren ze toch veel binnen....... Wij laten de boel de boel, zat ruimte voor ze om elkaar uit de weg te gaan. In jouw geval zal ik of de kater weer naar buiten laten op hoop van zegen, of een ander adres zoeken.... omwille van de poes...