Farmfood hondenbrok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:19

I_Nicky_I schreef:
Onze honden krijgen KVV (Barfmenu) maar hebben ook een tijd farm food gehad en we waren daar op zich ook tevreden over. Het ligt per hond heel verschillend dus het is een kwestie van testen denk ik waar jouw hond het goed op doet.

ja inderdaad, gewoon van alles proberen en kijken waar hij het beste op reageert.
Succes!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:21

Lante schreef:
Ik voer orijen, granenvrije brok van pure, natuurlijke producten, biologisch. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Die heeft mijn moeder ook gevoerd, prima brok als je het mij vraagt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:17

Nef1985 schreef:
LhinnOlijf schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=sNnGOlqVcJw dit gaat over blikvoer, kijk en huiver.

Dit heb ik laatst ook helemaal bekeken (deel 1t/m4?),wist dat het rotzooi was! Maar dat het zo erg is...

Willen jullie een linkje plaatsen naar de andere delen? Volgens mij zoek ik niet goed ofzo :P

LhinnOlijf

Re: Farmfood hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:17

De andere delen over blikvoer ...
https://www.youtube.com/watch?v=0AVm9CjiipM
https://www.youtube.com/watch?v=VmAbsUF7mQY
https://www.youtube.com/watch?v=sNnGOlqVcJw
https://www.youtube.com/watch?v=Pi9Ez8P99Ho

Dit is ook een mooie eye opener: https://www.youtube.com/watch?v=Z5ijcmpn9ts

En verder over diervoeding, kijk naar de energiebehoefte van je hond, eventuele allergieën, geperste vs geëxpandeerde brok en adjectieven aan het hondenvoer. Vaak voegen de grotere, commerciële merken kankerverwekkende conserveermiddelen toe aan het voer. Als je daar een keuze uit gemaakt hebt, kan je daar de fijnste brok bij zoeken. Succes!

Geperste brok vs geëxpandeerde brok: https://www.youtube.com/watch?v=UE23-W7v37U

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:23

Hier voeren we ook farmfood.

Heb hier ook een moeilijke eter en die eet het ook.
Farmfood heeft ook pens dat kun je ook nog 9roberen. Is wel vanuit de vriezer maar hier at de moeilijke eter het zo op

arosier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:25

Ik voer het mijn hond nu ruim 1,5 jaar. Daarvoor kreeg hij totalbite. Hij had altijd jeuk en heel Zn buikje onder de soort puisten. Toen over gegaan op farmfood de standaard variant met elke zondag vers vlees ook van farmfood afwisselend met vuile pens en rundvlees compleet.

De puisten werden minder maar nog niet naar mijn zin. Nu krijgt hij de glutenvrije variant met Schotse Zalmolie voor de smaak en dit werkt perfect! Ik heb een vrolijke hond met goede ontlasting en bovenal geen jeuk en een mooi roze buikje! Voor
Mij niks anders meer!

En daarnaast is een geperste brok veel beter dan een geexpandeerde brok! Op YouTube staat een filmpje van de brokken test van farmfood.

Daarnaast krijgt mijn hond ook de gedroogde runderhart als snoepjes en heeft hij een herten gewei en sinds een paar dagen ook een gedroogde hertenhuid. Ook hier is hij dol op!

Oké, het is niet het goedkoopste voer maar, voor een jeuk vrije blije hond heb veel over!

Voordat je begint met farmfood, lees dan wel even op de site hoe je moet overschakelen ivm ontgiften enz.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 13:29

Hij krijgt voor het slapen gaan altijd wat lekkers.
Dit kan variëren van gerookte kip tot kluifbotjes en nu zijn het de pedigree tandenborstels.
Misschien moet ik daar ook wat in aan gaan passen.
Nu met die tandenborstels lijkt het ook weer toe te nemen.
Hij heeft gewoon warme plekken op zijn lijf ook -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:34

Als jouw hondje zo slecht eet, vraag ik me af of hij deze brokken gaat eten... Wij hoorden goede ervaring over deze brokken en zijn ze ook gaan proberen. Onze honden zijn nogal zeikerds met eten :P Het zijn net paardenbrokken :+ Echt niet dat ze het aten! Toen heb ik het geprobeerd nat te maken met heet water. Rook erg lekker. De een moest het nog steeds niet en de ander ging na het eten ervan aan de dunne -O-

(onze Kazuo heeft ook onwijze jeuk gehad en hij bleek achteraf een darmbacterie te hebben....... Na behandeling daarvan is alle jeuk weg. Zou dat een mogelijkheid zijn?!)

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:36

ik voer mijn hond nu sinds een jaar farmfood brok afgewisseld met Smuldier vlees. Mijn hond had idd kreeg in eens enorme jeuk, alles uitgedokterd. conclusie was de Cavom brok waar ie zn gehele leven op stond was de boosdoener.

Farmfood verschilt weinig van Cavom brok, alleen eern ander bindweesel suplement.

Op farmfood doet de hond hety weer super goed.

arosier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:38

quartel schreef:
Hij krijgt voor het slapen gaan altijd wat lekkers.
Dit kan variëren van gerookte kip tot kluifbotjes en nu zijn het de pedigree tandenborstels.
Misschien moet ik daar ook wat in aan gaan passen.
Nu met die tandenborstels lijkt het ook weer toe te nemen.
Hij heeft gewoon warme plekken op zijn lijf ook -O-

Pedigree zal ik als ik jou was mee Stoppen, zoute bende. En kip word door farmfood afgeraden, lees maar is op de site.

Die van mij is ook een slechte eter maar met die variant met Schotse Zalmolie gaat het als zoete koek naar binnen

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:40

Quartel ik zou sowieso beginnen met het stoppen van het voeren van die pedigree tandneborstels.... dikste troep ooit wat daar in zit...
begin met een graanvrije brok, (en dus ook graanvrije snacks) en zoals iemand anders ook zei, haal kip en rund eruit.
Het liefste 1 diersoort nemen en daar eerst maar eens een paar weken mee beginnen.
Eend en lam wordt daar vaak voor gebruikt. Maar dus niet alleen je brokmaaltijden, ook je tussendoortjes moeten op de schop als je een hond hebt die gevoelig is of allergie heeft. Dan kan je nog zo mooi hyperallergene brokken voeren maar als je hem dan een pedigree tandeborstel als bijv dentastix geeft dan helpt het allemaal niet.
koop dan gedroogd vlees (zelfde vleessoort als je brok) voor tussendoortjes.

Angie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:42

Ik ben ook tevreden over Farmfood.
hier een hond die snel reageert op voedsel en ook vrij lastig is met wat hij eet.
Farmfood gaat goed, mooie glimmende vacht, geen jeuk, weinig ontlasting en van een goede structuur.

Heb nu voor de volgende keer de glutenvrije variant besteld om te kijken of hij het daar nog beter op doet.
Als afwisseling geef ik hem de pens/hart variant uit de vriezer ook van Farmfood.

Ik weet niet of je een Jumper in de buurt hebt, daar kan je namelijk farmfood ook scheppen zodat je eerst kan proberen of hij goed reageert ipv gelijk een grote zak te moeten kopen. :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 13:43

Darm problemen heeft hij nooit gehad.
Ik heb hem wel eens verdacht van maag problemen.
Daarvoor heb ik hem toen mee naar de DA genomen.
Hij kreeg daar een allergie prik die alles oploste.
Zijn vacht werd weer mooi en hij rook niet meer.
Ook de jeuk en de warme plekken waren weg.
Dus ik denk echt dat het door het voer komt.

dentastix....dat was het woord wat ik zocht inderdaad.......goed voor de tandjes dacht ik maar in dit geval dan misschien wel niet zo heel erg goed.

Ik heb op die stukjes gedroogde kip nooit wat gemerkt bij hem

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:56

Dentastix is troep. Het is zo zacht dat het zo op gegeten is. Wil je de tanden poetsen van je hond? Dan moet je hond minimaal 5 min knagen op een botje per dag ;) De aanmaak van speeksel en het schurende effect van het botje 'poetst' de tanden ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:11

Een dier met mogelijke voedselallergie mag in eerste instantie niks anders dan zijn brokken. Dus ook belonen met brokken. Wij strooien wat brokken over de grond als tussendoortje (stuk of 10) die kan hij dan "zoeken", vindt hij net zo leuk.

Die allergieprik is waarschijnlijk prednison geweest.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 14:21

manlief in nu naar een dierenwinkel die het spul verkoopt.
Hij laat zich daar gelijk even adviseren over wat we nog als extra kunnen geven.
Beessie is dat nou eenmaal zo gewent en we verwennen ze ook graag :o
Ik ben dan zo een doos dat ik me vreselijk schuldig ga voelen als ik hem teleur moet stellen :')
De grote hond krijgt ook strooisels over de vloer als wij naar bed gaan.
Die gaat met de kleine mee op ander voer omdat die tussen de tenen ook lijkt te jeuken.
Maar die is al wat ouder.

De kleine heeft het meeste last en die is net 1,5.

Inmiddels is het in huis......we kregen er een mooi maatbakje bij met daarin kleine brokjes.
En bij het geven daarvan werden ze wel ernstig blij _/-\o_
Vanavond de grote test dus.
Pens kauw staafjes voor in de avond....die kan ik door midden doen, dat is precies genoeg als hapje.

Ik ben benieuwd hoe ze op dit voer gaan reageren.
Zou fijn zijn als er snel verbetering zou komen voor die kleine rat

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:09

Nou nou....ze eten er goed van.......beter nog dan van wat ze eerder kregen, zelfs de moeilijke eter _/-\o_

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:25

Wat is het exact geworden?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:48

Ik ben eigenlijk ook benieuw waar je nu voor gekozen hebt..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 17:05

farmfood classic.
Ik moet ergens beginnen.
Ik heb genoeg voor beide honden voor 1 maand.
Als ik dan nog geen verbetering zie gaan we wat anders proberen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:57

super succes!!!

Enne tandenpoetsen doe je het beste door geen brok maar vlees te gaan voeren dan is dat knaagwerk al niet eens nodig. Wil je graag knaagmateriaal voeren kijk dan eens op zooplus.nl daar een groot assortiment gedroogde snacks. Gezond, lekker knaagwerk.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 18:02

die laatste dentastix geef ik aan de grote hond. Die reageert niet zo idioot als die kleine op dat spul.
En als ze op zijn dan haal ik ze niet meer.

De kleine krijgt een half pens staafje in de avond en de grote een handje van die brokken als strooisel.

Ik sta er echt van te kijken hoe goed ze het eten, daar zag ik wel even tegenop.
Nu maar hopen dat dat ook voldoende gaat werken.

Ik heb echt medelijden met die kleine...... :(:)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:04

Mijn hond op oudere leeftijd ook overgezet op Farmfood.
Doet het er goed op.

Hopelijk helpt het bij jou!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 18:24

dit is onze prins Charles trouwens

zwabber is de naam

Afbeelding

Hij is nog liever dan hij er uit ziet alleen zijn vacht is nu wat warrig.

Onze Labrador is nu ongeveer 10 jaar oud en echt ook de liefste lab :j
Bij haar merk ik alleen een verkleuring van vacht tussen de tenen van 2 poten.
Ook zij gaat over op dit voer hiervoor.

Ik ben benieuwd.......iedereen heel erg bedankt voor het mee denken!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:33