Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaris schreef:Je gaat een duif die niet meer kan vliegen toch niet op die manier 'als kip' houden?
Dat dier is zijn hele manier van leven kwijt! Bij elk dingetje onraad zal ie proberen weg te vliegen, maar dat kan dan niet. Wat een stress moet dat zijn!
Echt, heel eerlijk? Mn bek valt hiervan open....
)
) helpen als we haar konden pakken en langs komen. Als het gebroken was, zou ze haar in slapen, maar het zou om een zenuwbeschadiging kunnen gaan. We kregen haar dus niet te pakken
Iedere dag kwam ze met haar mannetje eten bij ons halen. Met de dag zag je haar vleugel opknappen!! Vorige week hingen nog 2 pennen 'lam', maar een paar dagen terug zag je buiten dat ze er nog een beetje mee trekt, niets meer van!
Ze heeft ook alweer wat gevlogen!!

Oliiviia schreef:Ik wil even iets duidelijk maken, ik woon in België en hier zijn niet zo ontzettend veel organisaties die rondrijden voor gewonde duiven (toch niet als het geen wilde duiven zijn, vrees ik)
Daarbij ben ik ook niet 100% zeker of het gebroken is en wil ik hem daarom niet afmaken
Vandaag hebben we het diertje zijn hok weer eens uitgekuist en daarbij dacht ik hem gewoon in een mand te zetten, maar daar is hij uitgefladderd. Dit vind ik toch al een vrij grote verbetering, het is uiteraard niet vliegen maar het geeft mij toch wel hoop op beterschap.
De tweede duif die we hadden gevonden, hebben we vandaag kunnen vrijlaten. Na de mislukte poging in het weekend leek hij nu echt wel klaar (fladderde rond als ik te dicht in de buurt kwam etc)
Dus ermee naar buiten en losgelaten. Deze keer lukte het hem om wel over onze omheining te vliegen en daarna nog hoger en verder te vliegen. Ik ben erg blij dat we die stakker toch hebben kunnen helpen.
Daks schreef:Bassenqua iets met alles over 1 kam scheren.
Bassenqua schreef:Van de reactie eigenaar ben ik niet verbaasd, ik bel zelf ook niet meer als er weer een postduif is beland bij ons op het hok. Nog nooit heb ik een normale reactie gehad, gooi maar in de kliko, trek de kop er maar af, waardeloze duif die hoef ik niet meer......postduiven houders