ik wordt er gek van.. wat eet mijn hond Wel???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

Re: ik wordt er gek van.. wat eet mijn hond Wel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 11:26

Voelt zich heel schuldig gister kreeg hij er 1 al haal ik het meteen weg als het merg er uit valt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:26

als je nou ff goed leest heb ik zelfs geschreven dat mergpijpjes vast kunnen komen te zitten,dus ja het probleem ken ik...maar dan toch krijgen ze hier als ik het in huis heb gerust een mergpijpje...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:31

kimmie261 schreef:
als je nou ff goed leest heb ik zelfs geschreven dat mergpijpjes vast kunnen komen te zitten,dus ja het probleem ken ik...maar dan toch krijgen ze hier als ik het in huis heb gerust een mergpijpje...

Dan is het toch goed! Ik vond het alleen verwarrend dat je dan wel zegt "en no problem hoor,je kan in alles wat je geeft wel problemen zien...". Als je er hetzelfde over denkt dan ik, dan snap ik ook niet dat we überhaupt een discussie hebben (:
Vind wel dat je iets aardiger kan doen trouwens, je komt een beetje kortaf over ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:36

Zolang je voornamelijk de compleet versie's voert is het prima hoor.
Maar je kan ook als afwisseling eens een keertje een enkelvoudige geven, maar neem dan wel een vleessoort wat niet standaard in de gewone kvv zit.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:38

daar kan ik ook niets aan doen hoe je mijn posten leest...ben aardig genoeg vind ik zelf :D

en ja,tegenwoordig is in alles voor de hond wel een probleem te vinden,stokken /ballen/rodi/smuldier/mergpijpjes/slipkettingen..zo kan ik eigenlijk wel alles opnoemen wat met "hond "te maken heeft en eigenlijk ergens iemand wel een probleem mee ondervonden zal/zou kunnen hebben...??

bij verstandig gebruik kan je naar MIJN mening best een mergpijpje geven,en nee zal niet zo zijn dat een hond aan voedingswaarde daar ene week op kan leven,en já zijn vast veel betere dingen die je kan geven,maar...ik geef zonder enig probleem ondanks alle 'maren' gerust hier mijn honden mergpijpjes...

en daarmee is het dus voor MIJ en MIJN honden een no problemo...dat een ander er weer een probleem mee heeft/van maakt,daar moet degene die info wil dan maar zelf weten met welke info ze wat doen...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:48

Beter Rodi dan niets.
Je kunt ook kijken of hij andere merken kvv lekker vindt (mijn pup doet het geweldig op het, niet dure, huismerk van caroba).
Je kunt daarnaast eens proberen of hij bijv een kwartel wel lekker vindt.
En ik weet niet of het een heel konijn is? Maar hele prooidieren vinden ze soms ook raar.
Vis ga ik hier van de week uitproberen (helaas lust pup hier alles maar reageert ze soms qua ontlasting heel erg :(), heb zalmlijfjes liggen :)

En natuurlijk kun je pups op vers vlees zetten, liever zelfs zou ik bijna zeggen.
Onze pup is er ook op afgespeend, heeft nog nooit brok gehad en dat hoop ik zo te houden :)

Oh, en misschien overbodig, natuurlijk kunnen botten (mits idd geen dragende botten van alle dieren groter dan je hond -kip kan natuurlijk wel) van de slager, maar geef geen rauw varkensvlees!!
Ik zou ook uitkijken met mergpijpen, gewoon liever niet. Ze krijgt hier wel het uitgekookte vet als ik soep maak (uiteraard ook nooit gekookt bot).

Succes, ik hoop dat je hondje weer gaat eten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:59

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:17

Mijn reu van anderhalf heeft maanden heel slecht gegeten, bleek een voedselintolerantie te hebben. Dit was niet het enige probleem van niet willen eten hoor. Ik voer vers vlees voor hem en mijn teef en wisselde heel veel af aan diersoorten, mijn reu is door het afwisselen ook heel erg kieskeurig geworden en begon alleen nog bepaalde smaken te eten tot uiteindelijk bijna niks meer. De voedsel intolerantie zijn wij mee aan de slag en zoals het er nu uitziet kan hij niet tegen rund. Hij krijgt nu Carnibest lam en verder niets en we hebben hem chemisch laten castreren. Hij eet nu stukken beter, vaak 1 tot anderhalve kilo per dag (en nog is hij wat schraal). Af en toe slaat hij een maal over maar gelukkig geen dagen meer zonder eten. Ik zou bij slecht etende honden uitkijken met veel afwisselen, mijne werd daar alleen maar moeilijker van. Ik ben ook echt wanhopig geweest zo slecht at hij, maar ik denk de combi castratie en 1 soort vlees (compleet uiteraard) lijkt te werken.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 20:02

Hij is al gecastreerd..

Die man van de winkel zei dat ik dus verschillende diersoorten moest voeren.
Vandaar dat ik dat nu probeer..
De vis eet hij ook niet.

Overigens wilde de kat daar ook niks van terwijl hij een enorme veel vraat is

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:01

Bij kvv hoef je niet af te wisselen in vleessoorten, het mag natuurlijk wel. Mits je compleet voert.
Kvv (kant en klaar vers vlees) is gemalen, het ene merk wat fijner dan de andere.

Bij barf is het we belangrijk dat je afwissel. Maar mij barf stel je een compleet menu zelf samen.
Bij barf geef is dus alles in stukken.
Voordeel van barf vind ik zelf dat je precies weet hoeveel en wat je dier binnen krijgt. En je bent niet afhankelijk van wat de fabrikanten erin stoppen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:07

verschillende diersoorten is vooral nodig als je kvv voert waar niets aan toegevoegd is
als je een versie geeft waar een vit/min preparaat in zit, dan is die nood niet zo aanwezig.
hier krijgt ie wel een aantal soorten, maar word er ook genoeg niet gegeten
en mag hij geen kip ivm allergie.

maar hier worden verschillende soorten lotgering gegeten
mulder, smuldier, naturis

rodi lust ie niet, carnibest vind ie ook bah :roll:
de diersoorten die hier wel werken zijn rund, lam, paard, eend, wild , vis en alles waar pens in zit ;)

konijn, geit en haas vind ie niet lekker :n

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:37

Je kunt ook het nieuwe vlees mengen met het oude vlees. Dan heb je meer kans van slagen. En pak dan ook de natuurlijk of kip, zelfde diersoorten als in rodi. Daarna pas de andere smaken voeren.

Begin met ongeveer 1/4e nieuw vlees en 3/4e oud.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:39

Ik heb alleen de OP gelezen, maar heb je al gedacht aan echte BARF voeren? Dus niet KVV (Die worsten die je in de dierenwinkel kan kopen) maar echte BARF.
Na jarenlang ellende ben ook ik overgestapt naar BARF en het bevalt me echt heel goed.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:45

HTS , ben niet TS, maar Barf wil ook niet altijd helpen, hier werd dat een zootje, werd meer eten verstopt dan opgegeten
fijn als dan in de zomer na een week er van alles voorbij komt kruipen ;) :+
toen maar weer fijn terug op KVV met Barf toevoegingen zeg maar (dus pens wel in lappen , af en te ene eenden nek etc )

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:23

Eten verstoppen??? Ben je er niet bij dan als ze eten?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:14

ik ga er niet naast staan politieagenten nee, (blijf wel in de buurt om te checken of het allemaal wel goed gaat, maar niet continu met het oog op de hond zeg maar)

barf dingen krijgt hij sowieso buiten in dit huis )(geen goede plek om te eten binnen) dus dan binnen no time ligt er van alles verstopt in de tuin , in de zomer niet cool :=

maar het is er ook maar 1 he , scheelt...dalijk in het volgende huis komt er een kennel achter het huis, dan wil ik in de toekomst wel weer Barf proberen, maar dan krijgen ze in de kennels te eten (in februari staat nummer twee gepland ;) dan wil ik kennels hebben voor het eten en de momenten dat ze even niet handig zijn om in huis te hebben , ze blijven wel gewoon in huis leven)

maar voor de 1 is Barf idd de oplossing, voor de ander is het speelgoed :roll:
nu ben ik met de huidige waf er wel uit wat wel en niet werkt
met de tweede straks gaan we het weer zien :)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 13:13

Vis en konijn wil meneer niet..

Rund was zo op.
Wat ik alleen niet terug kan vinden is of die worsten van barff dus volledig zijn of dat ze echt afgewisselt moeten worden..
Morgen ga ik eend proberen dan kip.
Is dat ook niks ga ik gewoon is per merk kijken wat volledig is en wat meneer lekkervind en dan zie ik wel

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:14

Heel vreemd dat ze het kunnen verstoppen.
Ik blijf er altijd bij. Is maar een paar minuten. Het is sowieso aan te raden erbij te blijven en in de gaten te houden. het zijn toch stukken dier dat je te eten geeft.
Hier krijgen er 2 in de bench eten, 1 in de gang en 1 in de huiskamer hun eten. Geen geknoei, geen gerotzooi met het eten.
Heb het ook echt nog nooit eerder gehoord.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:16

japielover schreef:

Rund was zo op.
Wat ik alleen niet terug kan vinden is of die worsten van barff dus volledig zijn of dat ze echt afgewisselt moeten worden..
Is dat ook niks ga ik gewoon is per merk kijken wat volledig is en wat meneer lekkervind en dan zie ik wel

BARF (en NRV) is echt het voeren van hompen dier. (Of hele dieren)

Barf is een Engelse afkorting die staat voor ‘Bones And Raw Food’. Zoals de naam al zegt, bestaat Barf hondenvoer uit zelf samen te stellen verse rauwe voeding. De hoeveelheden vlees, groentes en andere aanvullingen worden vastgesteld aan de hand van percentages welke je zelf moet berekenen en dan zelf het voer moet samenstellen. In Barf hondenvoer wordt gebruikt gemaakt van geschikte rauwe botten, orgaanvlees, spiervlees, groentes die gepureerd zijn en soms nog aanvullingen zoals rauwe zuivel en eieren.

De foto hieronder is bijvoorbeeld een klein deel van het BARF-menu wat mijn honden gisteren gekregen hebben. Pens.
Moet het zelf nog wegen, snijden, etc. In combinatie met vleesbot, spiervlees, orgaanvlees en groente heb je een compleet BARF-menu.

Die worsten die je voert is geen BARF. Dat is KVV.
Let op: Niet voor gevoelige kijkers.
http://i62.tinypic.com/34qpfsx.jpg
http://i59.tinypic.com/192nio.jpg

En ja, goede KVV is volledige voeding, maar dat moet op de verpakking staan. Toch is afwisselen geen overbodige luxe.
Ze raden aan om per week minimaal 5 diersoorten te geven en minimaal 1 keer per week pens.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:01

HTS, die van ons is een apart geval ;) nogal ene oertype wat betreft een hoop zaken , zo ook eten en knaag materiaal (er verdwijnt hier nog al eens wat in de bank, de tuin, onder de bank...maar ook iets langs een plint leggen en 5 minuten lang denkbeeldig zand er over heen gaan staan schuiven met zijn kopwerk :+

zoals gezegd, ik hou het wel in de gaten, maar ik ga er niet naast staan , geef mijn beestje graag de rust en vrijheid om normaal te eten zonder dat ik er bij sta en er naar sta te kijken.
hij is dermate gevoelig dat hij daar juist slechter van gaat eten.
maar barf word hier dus ook niet goed gegeten qua tempo, te veel moeite ofzo :?

ik denk dat TS het over het merk Barfmenu (oid) heeft trouwens.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:03

japielover schreef:

Rund was zo op.

Tinlo is de producent van de kvv "BARFmenu". Deze worsten zijn NIET compleet op zichzelf. Dan moet je minstens 4 diersoorten voeren + vis (in 3 weken tijd).
Koop je Smuldier, dan zit er een premix bij van vitamine A, D en E, waarmee ze het volgens richtlijnen 'compleet' mogen noemen. Ook al zijn de percentages niet kloppend en heb je maar 1 diersoort. Naar mijn mening is Smuldier dan ook niet echt compleet.

Dus zou je hond maar 2 of 3 diersoorten lekker vinden van het BARFmenu, zou dat mijns inziens beter zijn dan alleen maar de 'complete versie' van Smuldier zijn. Je kunt namelijk zelf vitamine A, D en E toevoegen dmv supplementen.

Lever bijvoorbeeld bevat veel vitamine A. Vis(olie) bevat veel vitamine D en vitamine E zit in ei, noten/zaden en groente/fruit. Koop je levertraan heb je al vitamine A & D. Als je tarwekiemolie koopt, zit je al aan vitamine E.
Beiden makkelijk te doseren en toe te voegen.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:07

Ik geef door het eten vaak zalm olie of schapenvet daar zit ook vitamine in..

Ik bedoel idd het merk barff vis en konijn daarvan eet hij dus niet.
Ik ga zo is kijken welke merken er hier te koop zijn

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:11

als hij van het merk wat je nu geeft wel rund lust + misschien andere smaken (hier word lam, wild en eend goed gegeten, kip vaak ook, maar dat voer ik niet ivm allergie)
dan heb je al een aantal diersoorten, je zou er eventueel ook 1 keer in de week pens bij kunnen geven
hier krijgt ie 1 keer in de week een penslap of bij slecht weer een bakje gemalen pens)
hier wissel ik de diersoorten die hij wel eet, af met af en toe smuldier vlees compleet, pens compleet en pure pens (voor de slechtweer dagen )

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 12:55

Owja

kan je als je barf wil voeren dan ook bij de slager halen??
Dan wil ik af en toe daar wat halen voor de afwisseling en om op te kouwen knagen

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:03

TS wat je misschien naast het echte losse vlees en carnibest etc kan proberen is Renske..
Toen onze hond niets meer ad door medicijn gebruik hebben wij hem dit gegeven.

Is als ik me niet vergis gekookt vlees. fijn gepureerd.