wel of geen puppy's bij deze hond? hulp gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

is er animo voor een Amerikaanse Bulldog pup.

Ja
Geen stemmen
Nee
72 (100%)

Totaal aantal stemmen: 72

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:18

Het is al eerder gevraagd, maar buiten het karakter (wat niet goed is) is deze hond medisch wel goed?

Gewoon voor de lol een nest fokken kan ik persoonlijk niet achter staan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:20

loesje4600 schreef:
Ik dank jullie voor jullie mening, Nu ik het zo lees denk ik niet dat het verstandig om met deze hond te fokken. :D
Graag dan ook een slotje.

verstandige keuze denk ik ook als ik de reacties lees:)

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 21:21

@Horsetopshop: bedankt voor je mening, Ik zal er nog eens goed over na gaan denken.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:24

ThreeFingers schreef:
@xxxlottie een hond is al veel eerder geslachtsrijp. Gemiddelde ligt rond de 8ste maand.
Dus de hond is niet te jong!

Maar mijn vraag is ook, ,waarom wil hij fokken?

De eerste weken nemen pups veel van de moederhond over, dus bij angst signalen van de moederhond kunnen pups dit gedrag overnemen.
Als het bij de teef in de genen zit. Is de kans groot dat ze dit ook vererft.

Geslachtsrijp betekend niet fokrijp ;)
Aangeraden wordt (van wat ik vond op internet)
Grote rassen: vanaf 18 tot 24 maanden oud
Medium rassen: vanaf 15 tot 18 maanden oud
Kleine rassen: vanaf 12 tot 18 maanden oud

loesje4600

Re: wel of geen puppy's bij deze hond? hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 21:26

Bedankt voor alle antwoorden, na dit topic hebben wij besloten om geen pups van deze hond te nemen.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:28

Ik zou het niet aanraden en zeker eerst een hele hoop informatie gaan zoeken en misschien eens een afspraak maken met jullie dierenarts om te overleggen. Wat zijn de erfelijke aandoeningen die bij dit ras veel voorkomen en is jullie hond daar drager van of niet is heel belangrijk! Ook het feit dat de hond van kleins af aan al zo onzeker is, zou ik een reden vinden om het niet te doen. Een grote hond geeft grote nesten en heel veel werk. Een vriendin van mij heeft van haar grote hond één nestje gehad van 8 pups en was blij dat ze destijds werkeloos was, want het was erg veel werk.
Wat betreft de leeftijd om te fokken wordt aangeraden 2 tot 6 jaar en vanaf de 2e of 3e loopsheid (split oestrus niet meegerekend, dit is als de teef 2x heel kort na elkaar loops is geworden).

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:35

loesje4600 schreef:
Bedankt voor alle antwoorden, na dit topic hebben wij besloten om geen pups van deze hond te nemen.

Ik ben blij met deze reactie. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:36

Patries90 schreef:
Er zijn al brood fokkers genoeg...

Dus Ts is een broodfokker?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:42

Pret nestjes ... Brood fokkers... Gewoon 1x voor de leuk, voor mij allemaal 1 pot nat

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:44

Ben ik dus absoluut niet met je eens....
Een broodfokker is iets compleet anders dan iemand die een keer een nestje wil.
Ik heb het met mijn hond overwogen, en ik schaar mezelf toch echt niet onder het kopje broodfokker

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:46

Dat hoef je ook niet met me eens te zijn maar heb genoeg ellende qua honden gezien.. het hoeft niet eens hetzelfde principe te zijn. Wel net zo erg in mijn ogen

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:46

Patries90 schreef:
Pret nestjes ... Brood fokkers... Gewoon 1x voor de leuk, voor mij allemaal 1 pot nat

Broodfokker:
''Een broodfokker is een honden-, katten- of paardenfokker die dieren fokt met als voornaamste doel geld te verdienen, en het welzijn van de dieren ondergeschikt stelt aan de economische belangen. Een dergelijke fokker let daarom niet zo op de gezondheid en het karakter van het dier. De dieren groeien niet op in een huiselijke omgeving, maar eerder ''

Zegt de TS ergens dat het haar hier om geld gaat? Ze vraagt om tips en let wel degelijk op het karakter (luistert naar wat wij haar hier aanraden over het karakter)

Jammer dat je zulke uitspraken doet :n
Pretnestjes en 1x voor de leuk is voor mij hetzelfde :j maar staat compleet los van broodfokkerij!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:49

Patries90 schreef:
Dat hoef je ook niet met me eens te zijn maar heb genoeg ellende qua honden gezien.. het hoeft niet eens hetzelfde principe te zijn. Wel net zo erg in mijn ogen

Ik ook, heb zelf een broodfok hond gehad, maar dat betekend niet dat je iedereen over 1 kam moet scheren.
En zijn goede en slechte fokkers, zowel bij rashonden als bij pretnestjes, en daarnaast hekje broodfokkers, die altijd slecht zijn. Die 20 nesten zonder ouders hebben van 15 verschillende rassen, etc

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:50

Goede keuze om niet met de hond te fokken TS!!!!!

Zou haar laten steriliseren en gewoon van haar genieten zoals ze is.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:51

Van een broodfokker moet je niet kopen, sneu voor de honden die er zitten natuurlijk, maar als er wordt gekocht bij een broodfokker, blijven er broodfokkers bestaan...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:54

Dat klopt batlow, en dat ben ik ook zeker met je eens. Dit was echter twaalf jaar geleden, en toen wist ik nog niet wat ik nu weet

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:56

LadyMadonna schreef:
Dat klopt batlow, en dat ben ik ook zeker met je eens. Dit was echter twaalf jaar geleden, en toen wist ik nog niet wat ik nu weet

Nee, daar gaat het ook niet om, omdat je een broodfok hond hebt gehad. Het gaat er meer om dat een bokker zegt: Er zijn genoeg broodfokkers. Ja dus? Daar moet je dus niks van kopen...

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:59

Ik zeg niet dat het hetzelfde is, voor mij is dat het echter wel in de zin dat ik het vreselijk vind dat mensen hier aan beginnen als je bekijkt hoeveel overschot aan honden hier in deze wereld leven.

En ja idd kopen bij broodfokkers helpt je niet net zo min als een keer voor de lol een nestje daarvoor lopen er gewoon teveel honden.. teveel puppy fabrieken in bijvoorbeeld Roemenië waar ook een pup uitgezocht word voor de leuk, als cadeautje voor de kerst... en dan worden ze groot en afgedankt komen op straat en worden daar doodgeknuppeld en erger..

Pups in Spanje leuk voor de jacht voor de galguero, na een seizoen afgedankt en opgeknupt aan een boom.. levendig op een Brand stapel of in een vlaggenmast...

en de asielen hier.. zogenaamde valse pitbulls of honden die niet meer bij het interieur passen...

Moet ik nog even doorgaan? Er zijn gewoon teveel honden...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:12

Nee hoor ik weet zelf dat er genoeg honden zijn, ik zeg ook niet dat ze moet gaan fokken. Ik ging alleen op de reactie broodfokker in, meer niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:13

En teveel katte , en teveel paarden... En ik heb me vorig jaar suf gezocht naar een boerenfox....
Tja...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:16

LadyMadonna schreef:
En teveel katte , en teveel paarden... En ik heb me vorig jaar suf gezocht naar een boerenfox....
Tja...

Overal is te veel van! Zelfs te veel mensen. Veel mensen weten gewoon niet hoe een hond op te voeden, zo gaat dat hier in NL. Hond vertoont k*t gedrag, dus weg ermee.. Geen geld meer? Hond aan de boom knopen. Zo jammer, maar ik zal er niks aan kunnen veranderen. Als je maar van jezelf weet dat je er niet aan mee doet

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:19

En als iedereen dan denkt... er is teveel van alles... Tja. Dan komt men zeker nergens van zulke problemen af...
Maar het ging hier over honden.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:21

Patries90 schreef:
En als iedereen dan denkt... er is teveel van alles... Tja. Dan komt men zeker nergens van zulke problemen af...
Maar het ging hier over honden.

Ja en daar gaat het ook nog steeds over ;)

Geloof dat ts al een juiste beslissing had gemaakt, dus ik ontstip. Succes met je hond Ts!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:22

Patries90 schreef:

wat een onzin zeg!!!!

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:24

suuzepuus schreef:
Patries90 schreef:

wat een onzin zeg!!!!

Men mag een eigen mening hebben toch?