Wat moet je in huis hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:13

Sassol schreef:
WillemYntJee schreef:
@Sassol, waarom alleen ontwormen als ie vlooien heeft? Alleen lintworm wordt door vlooien overgebracht, dus dan zouden de spoelwormen etc lekker hun gang kunnen gaan ondertussen? Zeker voor honden wordt toch wel 4 x pj aangeraden, bij bijv. jachthonden tegenwoordig zelfs maandelijks.

De reden dat dieren tegenwoordig 4x per jaar ontwormd worden is vanwege menselijke gezondheid (wat na later onderzoek dus geen verschil lijkt te brengen) en niet voor de hond. 4x per jaar is echt onnodig.

Het is zeker aan te raden 4 x per jaar te ontwormen. Honden lopen buiten constant de kans wormeitjes op te nemen via de poten die ze in huis door het wassen binnen krijgen. En dan nog niet te spreken over honden die overal likken en zelfs ontlasting eten. Wormen richten enorm veel schade aan dat risico wil je echt niet lopen en dan is 4 x per jaar geen overbodige luxe.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:29

Wij ontworpen onze hond ook 4x per jaar. Hiervoor gebruiken we Milbemax en ik vind de prijs ook niet te hoog om het te laten.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:37

Een kauwkluif, anders begint onze puber labrador van 9 maand aan onze schoenen :Y)

Haha nee geintje.
Wij hebben voor onze hond een tekenband, ideaal ding! We hoeven er nooit meer een teek uit te halen.

SAKKIA

Re: Wat moet je in huis hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:38

Wij hebben twee katten en standaard in huis is:

Tekentang
Termometer
ontwormmiddel (van de DA)
Ontvlooimiddel (van de DA)

verder heb ik altijd een handdoek en een doekje klaarliggen. Dit ligt allemaal in de kittenbox die ik ooit een keer gekocht, heel makkelijk en alles bij elkaar.