GROOT Insect/ Parasiet/ in oor kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: GROOT Insect/ Parasiet/ in oor kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:00

Inderdaad, ik had ook al de weekenddienst ingeschakeld van de DA. Dit zou ik zo snel mogelijk eruit willen hebben. Wat nou als het in de nacht dieper gekropen is?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:05

Misschien is het er vannacht wel zelf uit gekropen......
Ga dan maar eens zoeken waar het gebleven is :')
Ik zou er in ieder geval niet meer gerust op zijn want wie weet waar je die dan weer terug gaat vinden.
Dat word slapen in een ski pak vrees ik :')

Hoe is het nu??
Zit het er nog of is het weg???

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:11

Ik hoop dat het insect niet verder in het oor is gekropen... :n

TS, misschien wel meteen even een DA bellen waar je nu terecht kan, of voorzichtig het insect proberen uit te halen (maar zou dat toch liever door een DA laten doen).

Ik hoop dat het kitten er niets aan overhoudt, hoor!

Sterkte!

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:16

Een teek is vaak ook donkerder volgens mij en heeft geen voelsprieten ben benieuwd wat het wel is

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:21

Een made heeft geen voelsprieten, maar toch is dat wel het eerste beest waar ik ook aan dacht. Het zou eventueel een meelworm kunnen zijn, of een larve van enig ander insect.

Zaak is deze er zo snel mogelijk uit te krijgen, er zijn naardere wezens op de wereld dan teken. Helemaal wanneer deze in het oor van een kat zitten.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:22

Als je echt serieus denkt dat t iets levends is snap ik niet dat je tot morgen wil wachten hoor -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:18

Ik vraag me dan altijd serieus af wat men zou doen als zoiets in zijn of haar eigen oor zou zitten .... :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:21

nikitabanana schreef:
Een teek is vaak ook donkerder volgens mij en heeft geen voelsprieten ben benieuwd wat het wel is

een volgezogen teek is lichtgrijs/beige...je hebt ook rode maar die worden niet groot en rond

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:25

Je kunt het insect er ook proberen uitspoelen, spuitje lauw water in het oor en dan zou het moeten meekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:25

quartel schreef:
Misschien is het er vannacht wel zelf uit gekropen......
Ga dan maar eens zoeken waar het gebleven is :')
Ik zou er in ieder geval niet meer gerust op zijn want wie weet waar je die dan weer terug gaat vinden.
Dat word slapen in een ski pak vrees ik :')

Hoe is het nu??
Zit het er nog of is het weg???

Jij weet vast nog wel een goed plekje voor zo'n vies beest :))

Ik zou er meteen mee naar de da gaan maar wie ben ik :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:33

ik zou het beestje in de houtgreep nemen en met goed licht en een pincet gaan kijken of ik het er uit zou krijgen....maar wie ben ik :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:37

Inderdaad gewoon er zelf uit halen. Kitten in een handdoek rollen en hup met een tangetje het pakken.
Ik hoop dat je nu al wat ondernomen hebt?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:16

Arm beest. Zit de kitten niet steeds met haar kop te schudden?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:23

Ik zou ook zo snel mogelijk een dierenarts bellen. In het geval van maden kan het heel snel gaan en die gaan ook vele malen dieper dat je ze niet ziet. Heb dat op het werk eens meegemaakt met een hond. Die man wachte ook omdat hem het schuttersfeest belangrijker was. Wat een ellende had dat arme dier. Heeft het overigens niet overleefd. Maden hadden al teveel schade aangericht.

Snap nooit zo goed dat mensen altijd denken tot na het weekend te moeten wachten. Dierenartsen werken ook in het weekend. :)* Dat is nu eenmaal hun werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:29

geerke schreef:
ik zou het beestje in de houtgreep nemen en met goed licht en een pincet gaan kijken of ik het er uit zou krijgen....maar wie ben ik :D

Ik ook..
Hier al eens met een verwaarloosde kat gehad die de maden in haar poot had zitten (tussen de tenen in)
Pincet er bij en plukken maar. (Pincet heb k daarna maar geschonken, m'n wenkbrauwen er weer mee doen ging me net wat te ver)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:30

dees_daan schreef:
geerke schreef:

Ik ook..
Hier al eens met een verwaarloosde kat gehad die de maden in haar poot had zitten (tussen de tenen in)
Pincet er bij en plukken maar. (Pincet heb k daarna maar geschonken, m'n wenkbrauwen er weer mee doen ging me net wat te ver)

Mwa, ik vind poten wel wat anders dan in het oor. Daar raakt heel makkelijk wat beschadigd. Ik laat 't wel aan de DA over, kan die meteen het oor en de gehoorgang onderzoeken.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:44

Hoe is het TS? Ben je al naar de DA geweest?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:48

Ik had ook zelf het beest eruit gehaald, water in het oor doen is heel vervelend voor de kat maar ik heb altijd oordruppels thuis en pincetten genoeg. In de handdoek en dan voorzichtig vastpakken en kijken of het meegeeft, zo ja dan er gewoon uithalen. Zo nee, naar de da.

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:55

hoe groot is het?
zit het vast?
beweegt het veel of zit het maar op 1 plek?
als het niet vast zit dan meteen eruit halen en vooral zorgen dat het niet de gehoorgang in gaat.
Als je het vandaag niet ziet denk ik dat je beter naar de da kan gaan straks zit dat beest in je kitten :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:14

ik denk niet dat het een made is,een made is namelijk nooit alleen...heeft vele broertjes en zusjes.Dan zou het hele oor vol moeten zitten.
Heb dat een keer meegemaakt bij een pup die we in beslag genomen hadden.Maar dat was dusdanig ernstig dat we daar linea recta mee naar de da zijn gereden.Uit zijn piemeltje en anus kwamen ze ook.
Ingeslapen,de da stond zelfs er bij te huilen |(

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:18

jeetje wat erg Geerke!

Maar ts, hoe gaat het met de kitten, is het insect er al uit of weet je al wat het is?
Lijkt me toch wel verstandig om langs de dierenarts te gaan voordat het wat schadelijks aanricht..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:38

geerke schreef:
ik denk niet dat het een made is,een made is namelijk nooit alleen...heeft vele broertjes en zusjes.Dan zou het hele oor vol moeten zitten.
Heb dat een keer meegemaakt bij een pup die we in beslag genomen hadden.Maar dat was dusdanig ernstig dat we daar linea recta mee naar de da zijn gereden.Uit zijn piemeltje en anus kwamen ze ook.
Ingeslapen,de da stond zelfs er bij te huilen |(

Kan wel hoor als men het niet goed herkend. Die hond waarvan ik sprak had de eigenaar ook niet gezien dat de kop van de hond vol zat....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:04

Ts, beweegt de boel nog?? En heb je nog iets ondernomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:43

_San87_ schreef:
dees_daan schreef:

Ik ook..

Mwa, ik vind poten wel wat anders dan in het oor. Daar raakt heel makkelijk wat beschadigd. Ik laat 't wel aan de DA over, kan die meteen het oor en de gehoorgang onderzoeken.

Dat is het ook, maar als je het ziet zitten zou ik het er zelf uit halen en niet gaan zitten wachten tot het dieper gaat en meer schade aan kan richten, juist omdat het daar meer schade aan kan richten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:50

Shirley schreef:
Ik vraag me dan altijd serieus af wat men zou doen als zoiets in zijn of haar eigen oor zou zitten .... :o

Volgens mijn EHBO boekje ongeveer dit, als een mens een insect in het oor heeft:
christel0908 schreef:
Je kunt het insect er ook proberen uitspoelen, spuitje lauw water in het oor en dan zou het moeten meekomen.

TS ben je al naar de DA geweest en wat was het nou voor een beest?
Kan me namelijk hier in NL eigenlijk geen beesten bedenken met voelsprieten die groot genoeg zijn om goed met het blote oog te kunnen zien die iets in oren te zoeken hebben.