ThreeFingers schreef:Jennyj01 schreef:Ts als je een paard rijd en die hangt in je hand dan doe je er toch ook geen scherper bit in? Dit is geen kritiek hoor gewoon een andere manier van benaderen. Aan de riem trekken kun je gewoon afleren. Zo gauw hij hangt dan sta je stil en zet de hond weer naast je neer. Druk van de lijn en weer verder. Bij een hond die dit al een tijdje doet moet je het misschien wel 100x herhalen voor hij het begint op te pakken. Maar als het eenmaal opgelost is dan is het voor de hond en baas zoveel fijner.
Hahaha zo kwam ik eens een oud dametje in het park tegen. Leuke jonge hond. En dametje bleef steeds staan. Na een half uur was ze nog geen meter verder.
Zo'n dametje was ik ook. Maar nu kun je echt een oud vrouwtje met m'n hond op pad sturen want die zal nooit aan de riem hangen. En m'n paarden trouwens ook. Die lopen ook keurig naast me zonder drammen en sjorren.
En dat allemaal zonder m'n stem te verheffen of boos te worden. Gewoon consequent zijn en geduld hebben.