Majabeestje schreef:Hier is een beetje de ongeschreven regel dat je je hond aan de lijn doet als je ziet dat een ander de hond ook heeft aangelijnd. In het park hier in de buurt waar veel honden loslopen dus;)
Ik ga er ook altijd vanuit dat als een hond losloopt, hij vriendelijk is. Anders loopt ie ook niet los toch? (Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk en dit soort uitzondering hebben vaak het type baasje die de hond ook niet zo'n band 'caution' om zou doen, dan was de hond überhaupt niet los geweest namelijk)
En mensen die je hond aaien.. Volwassenen vragen meestal wel en de meeste kinderen ook. Sommigen niet, maar dan helpt zo'n band ook niet ben ik bang.
Als mijn hond gevaarlijk zou zijn zou ik sowieso al zeggen 'niet aaien' als iemand dat van plan is.
En je hond ongevraagd aaien of roepen vind ik ook niet tof hoor. Helemaal omdat ik nog steeds bezig ben tegen mensen opspringen af te leren en dat errrg moeilijk gaat als iemand enthousiast reageert als de hond springtMaar ik ben bang dat zo'n band ook niet helpt in dit soort situaties. Dit soort mensen denken altijd dat zij de uitzondering zijn en dus de hond gewoon aanhalen als hij in training is.
Deze regel houden wij er ook op na. Als wij een aangelijnde hond zien, lijnen we die van ons ook aan. Maar dus ook al vaker agressieve honden tegengekomen die gewoon loslopen, prima maar muilkorf ze dan. Dan kunnen ze los en veroorzaken ze geen problemen of gewonden... kan me daar echt aan storen.
Zo'n hond moet je gewoon aangelijnd houden, dan kan ook niemand iets zeggen als hij daadwerkelijk iets doet naar een loslopen de hond die bij hem in de buurt komt.
Maar ik ben bang dat zo'n band ook niet helpt in dit soort situaties. Dit soort mensen denken altijd dat zij de uitzondering zijn en dus de hond gewoon aanhalen als hij in training is.
die kan dat ook heel goed zelf inschatten, hij is er stukken beter in dan ik, dus ik laat dat meestal maar bij hem
denk ook dat het vreselijk uitmaakt of je ze zelf als pup hebt opgevoed
jammer dat mensen dat onderscheid blijkbaar niet kunnen maken......

al vragen ze hier wel altijd of het mag, maar ons Dimo is heus eng natuurlijk, dat scheelt 

tenzij het mensen zijn met 0 dierenkennis
Daar is geen tuigje voor nodig .