Parkietenhouders!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:37

Ja, hier ook een trotse parkieten houder!

Afbeelding

Wij hadden eerst alleen het popje (blauw) en hebben later de groene (man) erbij gekregen.
Het is zoveel meer genot om te kijken hoe ze 's avonds tegen elkaar zitten en elkaar zitten te kroelen.

De pop is ook helemaal gek van haar badje, zo leuk om te zien dat ze helemaal zitten te huppelen op het haar stokje als ik met het badje aan kom zetten. De man wil ook wel in het badje (mag alleen niet :+ ) maar weet ook nog steeds niet goed hoe.

Mocht ik een tuin krijgen dat lijkt het me zo lekker om ze in een voliere in de tuin te doen <3
Wij hebben ze geen naam gegeven, luisteren ze toch niet naar. Bij ons heten ze 'Pietjes' :+

Edit:
amandananana schreef:
Zoals ik al eerder zei, misschien komt er inderdaad wel een maatje bij voor Skippy. Het heeft me heel veel moeite gekost om mijn ouders over te halen voor 1 parkiet, ik ben namelijk niet degene in huis die hierover beslist. Ik snap echt heel goed dat het beter is om ze samen te houden. :)

Ik snap dit heel goed. Wij hadden eerst ook alleen de pop (2 maanden), hebben haar handtam gemaakt. Daarna kwam de groene erbij en toen pas merkten we dat ze zoveel gelukkiger zijn met z'n 2en. En wees nou eerlijk, een parkiet kost bijna niets, en het voer en onderhoud al helemaal niet.. Je hoeft geen andere kooi te kopen etc.

amandananana

Re: Parkietenhouders!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 14:45

Ahh jij hebt ook leukerds! Waarom mag de man niet in bad? :P
Ik heb het badje nog niet geprobeerd, ga ik binnenkort eens doen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:50

Ik heb ook een kleurige bende

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:59

Die met die kuif is gaaf! Leuke foto's :)

En leuk topic amandananana!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:01

Hier ook iemand met 2 grasparkietjes. Genaamd Gentleman en Lady. :') Ze zijn nog vrij jong. Zit te twijfelen om ze tam te maken. Binnekort plaats ik hier wel een foto!

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:15

Hier ook 2 parkietjes met de naam Puk en Pip.
Ik heb Puk een jaar alleen gehad maar is nooit goed tam geworden omdat ik er helaas te weinig tijd voor heb. Pip heb ik een paar maandjes geleden erbij genomen als kameraadje voor Puk. Hij was toen 6 weken oud en een ontzettend nieuwsgierig ding in tegenstelling tot Puk. Ze zijn niet meer geheel tam maar wel onwijs nieuwsgierig en gezellig.

Een foto van Pip :)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/1800291_548427241930986_1728349067_n.jpg

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:29

Wauw wat leuk al die parkietjes! Kleurige bende!

Wij lopen tegen het probleem aan dat Funny niet op de hand wil komen zitten.. Alleen mijn moeder krijgt hem uit de kooi en alleen ik krijg m in de kooi. Dan zit die wel op je hand, als je er voer op legt.. Anders krijgen we hem dus nooit terug.. Hoe kunnen we hem dus het beste handtam maken? :)

Ik heb genoeg leuke foto's van Funny maar ik bok op mn telefoon dus kan niet uploaden :') Coming Soon dus!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:03

Wij krijgen binnenkort weer een voilliere :) ( Hebben al 2x gehad, maar toen was ik te jong om het me te herinneren ) En als het goed is krijg ik sws een eigen koppeltje valkjes, en mijn vader doet er nog wat anders bij.

Bengell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:45

xingee1 schreef:
Wat een leuke namen Bengell :) , wat naar bloedluis, waar hebben ze dan precies last van? En kwam het zomaar? Fijn dat ze goed samen met elkaar overweg kunnen :D

Bloedluis is echt heel zielig, het leek alsof ze letterlijk werd leeggezogen ;( . Eerst wisten we niet wat ze had was ze alleen een beetje duf en veel aan het krabben. Totdat ik op gegeven moment ontzettend jeuk kreeg en rode puntjes zag, het arme beestje zat helemaal onder. Alles twee keer moeten bestrijden echt alles.. het hok, speeltjes, tafeltje, vloerbedekking...
Voordat we haar kregen heeft ze 1 dag in een buiten volière gezeten, waarschijnlijk heeft ze het daar opgelopen.

Er komen al leuke foto's voorbij <3 . Mijn vogeltjes zitten trouwens binnen, ze mogen iedere avond even losvliegen en bengelen := .

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 18:06

Kaboutertjes schreef:
Hier ook 2 parkietjes met de naam Puk en Pip.
Ik heb Puk een jaar alleen gehad maar is nooit goed tam geworden omdat ik er helaas te weinig tijd voor heb. Pip heb ik een paar maandjes geleden erbij genomen als kameraadje voor Puk. Hij was toen 6 weken oud en een ontzettend nieuwsgierig ding in tegenstelling tot Puk. Ze zijn niet meer geheel tam maar wel onwijs nieuwsgierig en gezellig.

Een foto van Pip :)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/1800291_548427241930986_1728349067_n.jpg

Puk en Pip heb ik ook over gedacht voor Skippy haha!

xingee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:36

Erg leuke foto's allemaal. En wat een dierenboel pearlix :P gezelligheid!

Extra spannend Gub voor het eerst een nestje, wel een hele leuke nieuwe ervaring. Zou inderdaad als je nog meer nestjes krijgt druk worden, dat word je volière verdubbelen :')

Seleenntjee zelf vind ik tam maken juist erg leuk. Je bouwt een goede band op samen met je vogel en zelf vind ik dat heerlijk om met ze te kroelen :+:

Bengell wat naar voor de vogel, maar gelukkig is het goed gekomen met hem! :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:42

Ah super leuke topic!

Ik heb 2 grasparkieten Coco en Armani.
Coco heb ik al 5 jaar sinds 2009 en Armani heb ik sinds 2013 herfstvakantie hellaas ben ik bij hem/haar (geen idee wat het nog is) dat ze de kruiperziekte heeft ze kon tot vorige maand niet vliegen tot deze maand begint ze lekker in de veren te zitten ze wordt weer een mooie parkiet:-)
Zal snel ff een foto sturen.
Oja en ze zijn allebij tam Coco heb ik in een grote volieren tam gemaakt en Armani was gelijk de eerste dag al tam gemaakt dat ik d'r had.

xingee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:23

Trysteffy leuke namen! Wat houd kruiperziekte precies in?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:43

Kruiperziekte houdt in dat je er niet meer mee kan kweken het is een virus er mogen geen andere vogels er bij komen bij het vogeltje als je er mee wilt kweken. Bij de kruiperziekte ken je ook zien dat ze geen vleugels en helle lelijke vleugels telt ook voor staart!
Het ken tot lang duren of nooit of ie nog ken vliegen Armani die heeft sinds deze maand ontdekt dat ze goed ken vliegen dus ze is me een beetje aan het uitproberen van pak me dan zoals nu zit ze lekker op me schouder een beetje te babbelen naar Coco toe die ze roept.
Ik ben bezig om eenfoto te plaatsen:-)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:02

Armani staart en vleugels nu:
Afbeelding

Afbeelding
Armani net bij mijslechte foto:

Afbeelding

Je ziet op die foto dat ze totaal geen staart en vleugels heeft

Dit is dan Coco:

Afbeelding

xingee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:40

Maar ze kunnen er wel helemaal van genezen van die virus? en de staart en vleugels kunnen ook weer mooi worden? ondanks dat zien ze er allebei mooi uit! :)

xingee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:44

dit zijn mijn knappe dame en heer <3

dit is Pepper

Afbeelding Afbeelding

En dit is poetie

Afbeelding Afbeelding

Ben erg blij met deze kinders, zijn schatjes :+:

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:22

xingee1 schreef:
Maar ze kunnen er wel helemaal van genezen van die virus? en de staart en vleugels kunnen ook weer mooi worden? ondanks dat zien ze er allebei mooi uit! :)

Ze kunnen er helaas niet van genezen deze virus blijft altijd in hun en kunnen ook daarom andere vogels besmetten maar bij de vogels zoals Coco die is al langer bij me die is vanaf oktober besmet met deze virus daar voor nog niet maar bij hem zal je niks merken alleen dat je hem niet bij de vogels ken neerzetten. Bij Armani zie je het dus bijna niet meer alleen dat je het nog ziet bij haar staart.
Ik baalde wel toen ik er achter kwam dat ze deze virus had omdat ik graag 1 keer een nestje wou voor de ervaring helaas ken dat dan niet want dan worden de kleintjes er mee geboren en ken je ze beter afmaken om zo te zegen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:22

xingee1 schreef:
dit zijn mijn knappe dame en heer <3

dit is Pepper

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

En dit is poetie

[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

Ben erg blij met deze kinders, zijn schatjes :+:

Aahh wat een leuke kleurtje hebben de jouw<3

Tobiaspruim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:44

xingee1 schreef:
Dat zijn er een hoop Tobiaspruim! En kunnen ze allemaal goed met elkaar opschieten?

ja hoor, we hebben een heel groot hok met een hele grote vlucht dus ze hebben ook veel ruimte

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:05

Bij mijn ouders woont mijn parkietje.
Het begon allemaal met 2 parkietjes, eentje ging dood en er kwam een nieuwe. Helaas heeft deze ook niet lang mogen leven en er kwam nog een nieuwe, de derde dus terwijl die andere nog steeds in leven was.
Toen ging die derde ook dood en hebben het er maar bij gelaten.
En toevallig vd week heeft mijn ma er nog een parkiet bij gehaald want ze vond het toch wel erg zielig dat die ene altijd maar alleen was.
Ik gok dat die ene vanaf het begin af aan tot nu toe, al een jaar of 8(?) is?
Hoe oud kunnen ze eigenlijk worden?

Ik heb geen idee hoe tam die parkiet is die er nieuw bij is.
Maar die ene hebben we zelf tam gemaakt, erg leuk.
Dit is die van ons;
AARGH, foto te groot!
http://nl.tinypic.com/r/27yn7r9/8

Edit foto bijgevoegd.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 06:52

Halen jullie je parkiet uit de kooi als ze nog niet helemaal tam zijn? Ik ben er nu nog mee aan het wachten omdat ik bang ben dat ik m misschien niet meer terug in zn kooi krijg en het dan te stressvol wordt..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 07:00

Ja hoor, die twee van mij gaan vanzelf weer terug als ze honger krijgen of willen gaan slapen.
=)

xingee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 07:31

Vervelend dat het helaas niet meer kan genezen trysteffy :(, maar ze kunnen er wel oud mee worden toch? dankje ben ook erg blij met ze :D

Leuk! tobiaspruim, ben wel benieuwd als je foto's hebt? :P

Amandananana je kunt vaak ook voer op je hand neerleggen en je hand in het hokje doen, en kijken of ze komen dat is vaak ook een manier om tam te maken :) bij een hebben we ook telkens het hokje opengelaten en die kwam uitzichzelf :)

Wij hebben ze ook gekortwiekt in het begin om tam te maken, omdat ze door het hele huis vlogen en soms tegen dingen opbotsten. Nu kunnen ze allebei vliegen en zijn ze tam :) en weten ze ook waar wat staat, ook wel fijn :))

xingee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 07:32

En als je inderdaad zo een draak hebt en als je hem wil pakken en hij wegvliegt dan vindt ik voor het beginstadium kortwieken wel fijn. zodat hij niet in de stress raakt. en jullie goed aan elkaar kunnen wennen :)