De eerste weken (volgens mij tot 12 wk) moest ze mee naar de slaapkamer (van onze trainer, puppycursus)
Daarna langzaam afbouwen naar de gang boven, toen naar de gang beneden en daar slaapt ze nog steeds.2. Er zijn honden die heel dominant zijn over hun voer, soms ook tegenover mensen. Hoe valt dit te trainen? Wanneer is een 'goed' moment om het voerbakje eens weg te pakken, wanneer pak je een kauwbotje weg zonder dat het als een straf over komt? Wanneer geef je het dan terug?
Niet afpakken! Dan denkt de pup juist dat hij iets geweldigs in het bezit heeft. Je kunt beter ruilen voor iets wat nog lekkerder is (bijv. leverworst)
3. Feit of fabel: de duur van een puppywandeling komt overeen met het aantal weken leeftijd?
Of het een feit/fabel is geen flauw idee, maar wij hebben het wel als richtlijn aangehouden.
4. Als je pup speelt met een andere hond, en die andere hond doet vervelend tegen de pup (op stal hebben we er wel zo rond lopen die geen reden nodig hebben om een andere hond tegen de grond te drukken bv), grijp je dan in, of laat je de pup 'hondengedrag' ervaren?
Voor de eerste (volgens mij wederom 12 weken, ik ben dat allemaal al weer vergeten) mogen pups geen nare ervaringen hebben met andere honden. Dus wij lieten haar alleen bij honden waarvan we wisten dat ze niks zouden doen. In andere situaties pakten wij (ja dat was echt het advies) haar in die weken op van de grond. Na die weken hebben we haar gewoon alles laten ervaren, niet aan de lijn! Honden houden wel rekening met pups, dus ze zullen niet zomaar raar doen. (Daarom moet je ze ook nooit wassen, want dan was je de puppylucht er af)
Succes met jullie pup
) Derde nacht, ze piepte 10 minuten, rest van de nacht stil, vierde nacht piepte ze 5 minuten, rest van de nacht stil. Hierna hebben wij haar nooit meer gehoord 's nachts