oudere hond uit het asiel-> medische problemen... wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Re: oudere hond uit het asiel-> medische problemen... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:12

Wat een fijne oplossing!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:13

Super dat jullie er zo voor gaan en idd het asiel werkt duidelijk mee dus niets dan lof! Tenslotte werken daar ook maar gewone mensen en is er vaak niets bekend over een achtergrond en zoiets als urine druppelen valt nu eenmaal in een kennel echt niet zo op als in huis (je hebt van die honden die de halve waterbak door de kennel mee nemen en dan is het niet gek dat de vloer regelmatig wat nat is.

Hopelijk is het in zijn voorpoot ook een ontsteking en wordt het opgelost gelijk met de anti biotica voor de andere infectie. Hier wordt geduimd dat het mee mag vallen!

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 11:31

Even een kleine update.

Sinds zaterdag geven we Antibiotica, en hij doet het super goed! Geen druppeltjes urine meer en eigenlijk heeft hij ook helemaal niet meer binnen geplast. Arm diertje, heeft denk ik echt pijn gehad. Ik merk ook dat hij meer energie heeft en vrolijker is.

Ook krijgt hij ontstekingremmers erbij, en ik merk dat hij nu echt een stuk beter loopt.. Aan de ene kant fijn natuurlijk, maar aan de andere kant maakt het me ook ongerust.

Vrijdag hebben we een afspraak bij de orthopeed. Ik ben echt heel benieuwd en hoop dat we een diagose krijgen (en dat deze goed te verhelpen is!)

Het is echt een super lieve hond. En hij komt nu erg bij. Sinds hij bij ons is, is zijn vacht echt een stuk verbeterd en ik merk dat hij nu langzamerhand uit zijn schulp komt

Het enige is dat hij en onze jonge hond aan het klieren blijven... Die hebben niet snel rust samen... Ik hoop dat hij snel een keer zijn grens aan gaat geven.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:33

Super zeg, wat leuk om te horen dit :j

Ons jonkie ;laat het oudje ook niet voldoende met rust.
En het oudje is te lief om grenzen aan te geven want de kleine ziet ze als haar puppy :')
Daarom nemen we de kleine in de nachten mee naar boven, dan heeft het oudje ook haar rust.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:38

Wat een geweldige update. Hopelijk komt hij helemaal van zijn pijn af en kan hij de laatste jaren bij jullie genieten!

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:38

quartel schreef:
Super zeg, wat leuk om te horen dit :j

Ons jonkie ;laat het oudje ook niet voldoende met rust.
En het oudje is te lief om grenzen aan te geven want de kleine ziet ze als haar puppy :')
Daarom nemen we de kleine in de nachten mee naar boven, dan heeft het oudje ook haar rust.

En hoe doen jullie het dan overdag? Laten jullie de honden hun gang gaan? Of corrigeer je de jongste?
De oudere vind het heel leuk om mee te spelen, maar dan breken ze met z'n tweeen het huis af...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:40

Zo lang ik zie dat het oudje het nog trekt en leuk vind laat ik ze lekker gaan.
Als het me te druk word laat ik ze even uitrazen in de tuin.
Maar als ik zie dat het oudje er echt geen zin in heeft dan corrigeer ik zelf de jongste......maar dit komt zo goed als nooit voor hoor.
Ik ben er vooral voorstander van ze lekker te laten gaan zolang het binnen de grenzen valt

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 13:13

Ik had het namelijk ook aan onze cursus instructeur gevraagd. Die zei ook dat ik ze moest laten gaan. De oudere hond is volwassen en waarschijnlijk behoorlijk tolerant voor de puber. Als hij het echt zat is zal hij het wel aangeven. Maar soms word ik echt knettergek van ze...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:25

Ik kan er altijd wel om lachen.....de kleine is dan zo vreselijk slim en ondeugend :')
Maar als ik het zat ben gaan ze maar mooi buiten verder..........of ik laat ze even racen op het veld hier achter....dan zijn ze het ook kwijt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:22

Ts, ik vind je een kanjer dat je zo je best doet en deze oude man nog een kans geeft ondanks zijn mankementjes. Ik duim voor een goede uitslag!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:28

PenP2014, en zo zie je maar weer wat een ontzettend voorbarige negatieve conclusie jij trok. Zowel over het asiel als over TS zelf.

Super TS! Super dat je een oudere hond een kans geeft. Dat ze dan wat sneller met langdurige kwaaltjes kampen is geweten en dan is het heel netjes dat het asiel niet volledig de handen ervan aftrekt. Alleen maar super! :D

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 10:32

Wat voor honden heb je quartel?

Ach ja, PenP2014 heeft het beste met dieren voor. Mij maakt zo'n reactie niet uit, het is haar mening en ze bedoeld het goed. Ik denk dat er genoeg mensen rondlopen die zonder na te denken een hond uit het asiel halen, en als hij dan niet bevalt hem terug brengen. Dat is voor die hondjes ook niet leuk.
Dat wij er anders instaan, is zo vanaf het begin ook niet te weten.

Als ik de twee honden zo blij zie rondlopen over het veld, ben ik ook blij. Ik ben echt heel blij met ons oudje en hoop dat we hem nog een mooi (en lang!) thuis kunnen bieden.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:33

Wij hebben een labrador en een mengsel van van alles en nog wat....... een beetje maltezer/achtig iets :') een zwabberding.
Ze kunnen echt niet meer zonder elkaar. Als de oude het leven laat heb ik mooi een probleem :=