Thanks allemaal! Ik heb ook reactie gehad van een opvang uit de buurt, die raadt net als velen van jullie castreren af. Ze zegt dat koppelen aan een gecastreerde voedster wel een mogelijkheid is als ze genoeg ruimte hebben. Alleen bedacht ik me later pas: dan zit je binnen een jaar geheid weer met een eenzaam zittend konijn... kleine kans dat ze tegelijk overlijden. Hoe doen jullie dat met jullie bejaarde konijnen?
Ik ga sowieso komend weekend zorgen voor speeltjes. Zijn uitloop ren van ongeveer 1m² staan op tegels, dus ruimte om te graven heeft hij niet. Wel is iets verderop een grasveldje, dus kan ik misschien zelf een ren kopen om hem af en toe daar eens op los te laten 
StalNollie schreef:gaat vaak juist niet goed en zeker niet als dit konijn er al lang zit.
eerste waar ik op kom is waar bemoei je je mee. mensen willen het niet je hebt het voorgesteld. klaar!
koppelen zou de meeste kans hebben bij een gesteriliseerde vrouw, maar dan nog heeft zijn ram zijn ballen waardoor hij de vrouw zal blijven dekken. en castreren op deze leeftijd, dat je daar überhaupt aan denkt?
en binnen of buiten ik zou voor buiten kiezen heeft het konijn veel meer de ruimte, aandacht geven doe je vooral door hem uitdaging te geven door tunnels/zand/steen/hout etc.
knuffelen en aaien is voor een konijn geen aandacht het zijn namelijk geen knuffelbeesten !
Lekker vriendelijk zijn we weer 
Jij bent misschien een typ die "klaar" zegt als een mens nee zegt, ik doe dat niet als ik dierenleed zie (eenzaamheid) en ga dan graag een stapje verder. Zoals je misschien hebt gelezen ben ik informatie aan het verzamelen, óók over het castreren want ik ben nou eenmaal geen ervaren konijneneigenaar, dus vraag ik of dat überhaupt een optie is. Wees blij dat ik niet blind naar de dierenarts loop en een castratie eis maar van tevoren advies vraag. Ik ben nog helemaal niets van plan en zal die eigenaar echt niet vervelen tot ik een goed, degelijk plan heb. En hun kennende zijn zullen ze het alleen maar fijn vinden als iemand zich over hun konijn ontfermt zodat hij in elk geval menselijke aandacht krijgt. Het zijn erg nuchtere vriendelijke mensen.
Geloof mij dat dat konijntje blij is als ik aan kom lopen
Rent als een gek door zijn hok van opwinding, rent daarna constant achter me aan en gaat er uitgebreid bij liggen als ik hem vanaf de grond aai. Dus ja, volgens mij vindt hij dat wel degelijk fijner dan opgesloten in zijn hok zitten zonder een mens te zien 
(vanuit zijn hok ziet hij niks of niemand, alleen als iemand daar bewust heen gaat voor z'n fiets of voeren/verschonen, dus sorry als ik dat konijn iets fijnere laatste maandjes probeer te geven)