BlackDancer schreef:Ik snap je punt zeker, en ik denk inderdaad niet dat het een cavia veel uit maak hoe hij eruit ziet, maar ik denk ook dat een cavia niet echt doorheeft dat hij in een opvang zit, dus qua dierenwelzijn gaan ze daar echt niet op achteruit. Het is alleen wel vervelend voor de opvang dat ze hun dieren niet kwijt kunnen inderdaad, maar dat komt denk ik omdat mensen graag een baby cavia als huisdier willen, ongeacht hoeveel aanbod er is van fokkers
En als zo'n opvang vol zit komen mensen die er vanaf willen op een wachtlijst en flikkeren vervolgens de cavia in de plaatselijke kinderboerderij of in de sloot.
Wat bestaat er toch nog een naïviteit
Ga pas fokken als je werkelijk iets toe kunt voegen aan een ras. Niet omdat ze zo leuk zijn. Die zijn er zat.
BlackDancer schreef:Naast cavia's houden vind ik het ook leuk om mooie cavia's fokken en ze steeds beter krijgen, niet alleen die leuke baby's te zien rondspringenAnders was ik zeker wel bij een opvang gaan kijken!
Hoe bedoel je "beter krijgen"? Welk ras wil je je op richten? En hoe ga je rasverbetering creëren?

Anders was ik zeker wel bij een opvang gaan kijken!