Katten van de buurman

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Re: Katten van de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 06:58

In die regio ken ik helaas geen stichtingen die je kunnen helpen, maar misschien kan je googlen op 'stichting zwerfkatten' o.i.d.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 07:07

Volgens mij zit er een stichting zwerfdier in Alkmaar.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 07:11

Ja klopt. Dat is een asiel, wie weet kunnen zij iets betekenen voor je? Ik vind het erg goed dat je dit (op een nette manier) op wilt lossen!

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 07:20

Kermis schreef:
Hij kan het asiel niet betalen, wat ik best goed kan begrijpen.

Is toch rond de 90 euro per dier en dat dan x 10? plus nest? Is heel wat centjes.
Ik wil hem helpen zolang hij openstaat voor de oplossingen. Het is een aparte man. Maar super eenzaam en best wel sneu eigenlijk.
Morgen middag ga ik naar hem toe :)

Zo als al geopperd zou die man het asiel of de dierenbescherming moeten bellen (of jij met de uitleg)
Dierenpolitie kan ook helpen.
Er zijn kortingen voor mensen met lage of geen inkomens en acties. He vorig jaar nog was er een petitie actie dat katten niet mogen worden doodgeschoten van de DB
dus hier kunnen ze dan vast laten zien wat ze waard zijn met hun uitspraken

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 07:41

Ben nu bijna op school. Vanmorgen zwaaide ie naar me :) Ik hou jullie op de hoogte en neem alle tips en advies mee !

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:07

Net stichting zwerfdier gebeld. Weet niet wat ik ervan moet denken.
Moest het asiel maar bellen en het was niet hun probleem meneer had eerder moeten ingrijpen en is verantwoordelijk. Uhm, ja geen nieuwe informatie dus, dat wist ik zo ook wel :')
Vond ze ook niet bepaald vriendelijk.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:17

Wat jammer dat de stichting zo reageert..
Ik vind dat jij goed bezig bent. Hopelijk komt er een oplossing.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:32

Ik heb meer dan goede ervaringen met deze stichting, vergeet niet dat het hun een hoop geld kost als ze zomaar 10 katten of meer opnemen zonder vergoeding. In Tuitjenhorn zit ook nog een asiel dat je kunt proberen.

Wij willen graag een kitten, maar geen kitten dat van buiten komt, dat vind ik zielig, want hier kan de kat niet naar buiten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:48

Die valt onder Waarland toch Lee? Of bedoel je niet die bij de Banne?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:48

Kittens leven binnen bij de buurman en nest is ook gewoon binnen.
Ik snap je punt maar vond ze erg gevoelloos. Ik wil ook niet dat ze katten gaan herplaatsen, maar dat de 3 geholpen kunnen worden en de rest een nieuw huisje vind via mij/bokt/ marktplaats.

Zou je interesse hebbeb in een kitten Lieveli?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:52

Ik heb ooit een asiel gebeld omdat er bij ons een zwerfkat binnen was gebracht. Antwoord was dat we hem maar weer terug op straat moesten pleuren want ja, zwerfkatten mogen vrij rondlopen op straat. Dus ik heb het niet zo op stichtingen en asiels meer. Hier in de buurt zit een keigoede, maar helaas wonen wij in Limburg.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:55

Ja ik heb wel interesse, voorzichtige interesse want ik wil liever via het asiel ivm met gezondheidsverklaring en alle prikjes en toestanden. Bovendien komt het kitten bij mijn bejaarde kat en dat moet wel klikken. Dan gaat terugbrengen naar het asiel net iets makkelijker.

Overigens denk ik dat je ze via MP heel snel kwijt bent, in onze omgeving (Alkmaar iig) zijn er veel mensen die een kitten zoeken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:02

Amandavd schreef:
Ik heb ooit een asiel gebeld omdat er bij ons een zwerfkat binnen was gebracht. Antwoord was dat we hem maar weer terug op straat moesten pleuren want ja, zwerfkatten mogen vrij rondlopen op straat. Dus ik heb het niet zo op stichtingen en asiels meer. Hier in de buurt zit een keigoede, maar helaas wonen wij in Limburg.

De reden dat ze dat zeggen is dat anders iedereen maar een kat komt dumpen onder hem mom van het is een zwerver. Vaak krijgen zwervers eerst een bandje om om de eigenaar te traceren. Zo niet dan kan gekeken worden voor opvang.
Ben jij blij als jou kat door een vervelende buurman naar het asiel word gebracht en je krijgt daar ff een rekening van 100 euro of meer? Of nog erger het asiel word aangeklaagd...daar heb ik ookal en verhaal van gehoord en dat heeft het asiel een hele hoop centen gekost.

Daarnaast hebben de dierenasiels het erg zwaar en is er een groot gedeelte van de subsidie kraan dichtgedraait. Komen heel veel mensen hun dier (gelukkig) brengen en word er helaas maar weinig geplaatst.

En ja ik geen Zwerfdier wel gelijk, die man is verantwoordelijk voor zijn dieren. Hij heeft het uit de hand laten lopen. Wil hij er wat aan doen zal hij voor een aantal afstand moeten doen, kost geld maar dan zijn de dieren geholpen, probleem opgelost en zal het probleem ook hopelijk niet opnieuw ontstaan. Verder zijn het hele lieve mensen met en groot hart en als het moet vangen ze echt wel op.
Ik denk dat je het beste toch eens contact moet leggen met de dierenpolitie.
De katten zijn hoogstwaarschijnlijk weer zwanger en dit gaat straks compleet uit de hand open.
Ik stuur je voor verdere info even een PB.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:06

Ik denk dat ik als dierenartsassistente wel redelijk kan beoordelen of ik met een weggelopen huisdier te maken heb of een zwerfkat. Ik belde ook van uit de kliniek, dus deze man wilde gewoon niks doen. En dat soort moet dan zogenaamd dierenliefde hebben.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:11

Zo, ik ben weer thuis.
Buurman is niet thuis, dus dan kom ik vanavond even langs.
Ik had bedacht om met buurman een lijst te gaan maken met: hoeveel dieren, geslacht, leeftijd, karakter, binnen of buiten kat, geholpen of niet? (Als er al dieren geholpen zijn)
En dan met mijn camera leuke foto's te maken van de katten en ze op marktplaats/bokt/etc te plaatsen.
Ik wil dan met toestemming van de buurman dierenartsen/asielen/wat dan ook bellen om een prijsafspraak te kunnen maken over het helpen van de drie katten. Dan moet hij wel bereid zijn wat geld te betalen, anders gaat het gewoon niet lukken. Ik ga me best doen :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:19

Klinkt als een goed plan Kermis. De drie `oudjes` laten helpen en de rest zien te herplaatsen. Geeft de buurman waarschijnlijk ook een hoop rust.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:25

En anders kijken of je voor een klein bedrag de andere katten op kunt laten halen via Marktplaats/Bokt/supermarkt, en dat deze zo bijdragen aan de kosten van het steriliseren van sowieso de poes(en)?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:36

Hoe is het nu Ts?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:18

heb je nog jonge katten?
een kater?
enwaar woon je.
wij willen een kat aanschaffen.