Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Noek_Bronco schreef:TS zei al eerder dat hij buiten de loopse periode perfect normaal is, en met het implantaat niet..
Amandavd schreef:Omdat castratie nu niet meer de nummer een oplossing is betekent dat ook niet dat het ineens slecht geworden is. Wat deden jullie zelf in de periode dat hij chemisch gecastreerd was? Hebben jullie zijn beweging opgevoerd? Wat voor voer gaf je hem? Hoeveel gram sperziebonen? Hoe vaak voer je hem? Dat zijn allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.
Estera schreef:Noek_Bronco schreef:TS zei al eerder dat hij buiten de loopse periode perfect normaal is, en met het implantaat niet..
Nee, dat heb je volgens mij niet goed gelezen. Sinds zijn 6,5 jaar begon het gedrag en toen heeft hij dat implantaat gekregen, sindsdien gaat het goed tot afgelopen winter het bedrag weer begon.
tita schreef:Ik persoonlijk snap niet wat men bezielt om een beest niet te castereren of het nu een kat-hond-konijn is.
Een kennis van mij gaf de hond altijd een soort prikpil (ook reu)
Maar mijn voorkeur is ballen eraf maar helaas....of het werkt....hij weet hoe het is
Chessie schreef:Weet je zeker dat het loopse teven zijn? Ze worden idd zoals eerder genoemd gewoon het hele jaar door loops en niet perse in het voorjaar
Moet wel heel toevallig zijn willen er meerdere ongeholpen teven rondlopen die tegelijk loops zijn
. Wel zei de DA dat als het over een maand nog zo erg is we een implantaat kunnen doen.fleurtjeuh schreef:Misschien overgaan op vers vlees?
Ik weet niet of het een optie is, maar heb er wel eens goede verhalen over gehoord/
ingeb0rg schreef:Houd toch op met dat gezemel. Mijn DA zegt altijd, als de reu geen dekdienst heeft zorgen die ballen alleen maar voor ellende.
Ik heb wel een paar gegadigden!
Ik zou ook voor castratie gaan. Heeft het dier meer rust
Amandavd schreef:Magda, het is een algemeen feit dat honden na castratie meer kans op dik worden vanwege de hormoonproductie die geloof ik afneemt. Dus ja het gebeurt wel, en zeker bij rassen die al meer kans op dik worden hebben.

Wat is dat nou voor onzin voor een gewone huishond van bijna 9
Cemlys schreef:Amandavd schreef:Magda, het is een algemeen feit dat honden na castratie meer kans op dik worden vanwege de hormoonproductie die geloof ik afneemt. Dus ja het gebeurt wel, en zeker bij rassen die al meer kans op dik worden hebben.
Maar het is iets wat de eigenaar helemaal zelf in de hand heeft. Minder energie nodig betekent ook minder geven en dat komt bij de eigenaar weg. Mijn honden hebben nooit overgewicht gehad, maar bewegen hele dag door. Lopen s winters en s zomer buiten of in de schuur, alleen s avonds binnen. Voer is van goede kwaliteit en ze krijgen, vooral mijn grootste reu meer als geadviseerd. Verder zijn ze gezond en ontzettend actief. Castratie heb ik indertijd voor gekozen omdat mijn reu last had van zn hormonen en hij ongelijke ballen had qua grootte. Andere reutje was 3 en gecastreerd toen ik hem overnam. Was vierkant, stonk, was lui, kreeg een grote zak pedigree mee.liep bij zn vorige eigenaren weg. Inmiddels is hij een kg lichter. Stinkt niet meer, actief en vrolijk. Loopt hier los op het erf.
Castratie hoeft niet altijd het gedrag en welzijn te verminderen. Zelf goed voeren en beweging aanpassen aan de hond (hier bv zwemmen ivm arthrose ipv veel lopen). Overigens gaat ie van 3kg afvallen nog niet dood. Dus je kan het wel even aankijken. Al moet dit niet elke 2 maand voorvallen
Om maar aan te geven dat dit prima voorkomen had kunnen worden.