Hondje angst aanvallen na aanval grote Pitbull

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Re: Hondje angst aanvallen na aanval grote Pitbull

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:45

Ik bedoel ook niet een situatie waarbij de hond onder het bed zit. Je hoort namelijk te voorkomen dat het zover komt dat de hond onder het bed kruipt. Zit de hond eronder, ben je al te laat.
Met "mijn" oplossing heb ik anders al aardig wat honden weer normaal zien worden in hun gedrag.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:49

Ik had het over deze situatie waar het over gaat.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:52

Dat is een klein onderdeel van de hele situatie en een reactie van de hond die TS onbewust aangeleerd heeft.
Het begin van het oplossen begint buiten.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:05

HorseTopShop schreef:
Dat is een klein onderdeel van de hele situatie en een reactie van de hond die TS onbewust aangeleerd heeft.
Het begin van het oplossen begint buiten.

Daar ben ik het ook al niet mee eens.
Het begin van het oplossen begint binnenshuis.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:09

xSCWx schreef:
Klinkt heel hard: maar niet troosten. Daarmee bevestig jij voor de hond dat er inderdaad iets is om bang voor te zijn.
Naar de DA voor een check up kan nooit kwaad, maar lijkt me nirt dat het lichamelijk is als de pitbull niet bij je jack is geweest.
Zoek een brave, stabiele pitbull en laat je jack hier weer aan wennen.

Mee eens :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:01

R.X. schreef:
Bij de hond van de t's zou ik zeker zo te werk gaan hoe ik het zei.
De hond moet eerst zijn neus gaan gebruiken dan uit eigen bewegen omdat ie er voor kiest onder het bed vandaan komen.
Zeker niet met dwang (de lijn) werken.
Leerd ie niets van, is tevens slecht voor het vertrouwen in jou plus je versterkt de angst nog meer.
Geen enkel positief iets dus.

Als je iets lekkers voor zijn neus houdt is het niet meer uit eigen beweging he? Ik ben het er mee eens dat je te laat bent met de training als de hond al onder het bed of bank ligt. Maar als hij daar dan ligt en je laat hem dan iets lekkers ruiken (=bekrachtiging) dan moet je niet gek opkijken als hij er vaker onder kruipt en dan lekkere geurtjes (en hapjes!) gaat verwachten.

Overigens vind ik wel dat je hond best iets lekkers mag krijgen als hij uit eigen beweging onder het bed vandaan komt, maar dan ben je het dappere gedrag aan het bekrachtigen en niet aan het lokken.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:27

Ik sta nog steeds achter mijn werkwijze.
De hond sluit zich in dit geval af.
Je moet die neus aan de gang houden.
De hond zou zich als hond gedragen en de geur achterna gaan als ie onder het bed vandaan komt.
En dit is wat je wil bereiken.
De hond moet open blijven staan, wanneer je je afsluit neem je niet meer op en kom je niet verder.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 07:55

Citaat:
Ik vind de titel ook wel erg overdreven hoor. "aanval grote Pitbull".
Grote honden krijgen altijd de schuld door het rare aangeleerde gedrag van kleine honden. Deze "Pitbull" heeft helemaal niet aangevallen.

Dat kan jij wel vinden maar het was een Amerikaanse Pitbull XL en dat zijn echt tanks hoor!
En als er iemand schuld heeft is het niet de hond maar de baas en staat ook in mijn OP.
En ik weet niet hoe jij het noemt als een hond grommend en bijtend op een andere hond afvliegt maar ik dat noem dat aanvallen.

Edit: dit is niet de betreffende hond maar wel met dezelfde bouw
Afbeelding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:15

Zoals jij beschrijft in je OP, heeft die hond helemaal niet aangevallen, maar dat staat wel in je titel. Dat bedoelde ik ermee.
Hond op de foto lijkt op een kleine Engelse Stafford.

Arrabel schreef:
Opeens zie ik die hond op mijn Jack Russel afvliegen en jaagt haar het portiek in.

HorseTopShop schreef:
Het probleem is vaak dat de grotere hond wil gaan kijken bij de andere hond (En grote honden zijn nou eenmaal niet altijd zo subtiel en elegant) waarna de kleine hond weg loopt/rent.
De grote hond vind dit prachtig en gaat erachteraan.
Helemaal niet gemeen. Maar het is toch keigaaf om achter elkaar aan te rennen?
Sommige kleine honden krijgen het voor elkaar om als een idioot te gaan lopen krijsen, terwijl de grote hond dan nog niet eens in de buurt is.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 30-04-14 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 08:19

Citaat:
Hond op de foto lijkt mij een kleine Engelse Stafford.

Ik zal het zeggen als ik die man weer tegen kom (hij woont bij mij in het dorp), dat hij is opgelicht.
Hij heeft geen Pitbull XL gekocht maar een kleine Engelse Stafford.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:19

Arrabel schreef:
Citaat:
Hond op de foto lijkt mij een kleine Engelse Stafford.

Ik zal het zeggen als ik die man weer tegen kom (hij woont bij mij in het dorp), dat hij is opgelicht.
Hij heeft geen Pitbull XL gekocht maar een kleine Engelse Stafford.

??? Jij komt met deze foto aan..... :?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 08:25

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:41

Te eerste bestaat de xl pibull niet dat is weer een mode naam voor te groot te grof gefokte kruising van wat dan ook ;)

Verder ga ik mee met enkele voorgangers steun ja geen troost want dat is ook niet nodig troosten is menselijk en daar kan een hond niets mee. Jij hoord de rits in de branding te zijn nuet de gene die mee gaat jammeren want zo ziet jou hond het troosten.

Steunen doe je door er te zijn te beschermen waar nodig en aan te geven wanneer ze te ver gaan dus gillen zonder bijv extreme pijn is niet nodig dus daar moet je aan werken zeg daarin gerust tegen je hond dat het klaar is (Dit doe je zoals jij normaal ook ongewenst gedrag laat stoppen dan is het voor de hond duidelijk wat je wil) als je hondje ook maar een sec stil is beloon he het gedrag en kan je wel laten zien dat dit is wat je wil.

Bij het onder het bed weg kruipen kan een riem helpen kan voer helpen negeren ea ligt aan de rede en de geestelijke staat van de hond dat vind ik moeilijk oordelen. Voer zal wel naar de rust komen voer heeft namelijk geen enkele zin bij angst ookal wil je de neus bezig houden de hersenen zullen bij angst de hond niet laten eten en ontspannen.

Gaat het dier met volle angst gillen en roepen uit het niets onder de bank of bed ben het vluchten dan voor met de hond aan een riempje als het dier vlucht ben je al te laat. Aan her riempje houd je de hind rustig zonder corrigeren tegen met het woord wat je gebruikt om normaal ongewenst gedrag kenbaar te maken bijv nee of klaar dit zeg je monotoon en kalm zo dra de hond ontspant ga je belonen als je dit in alle rust doet zullen de aanvallen steeds korten zijn en ook helemaal stoppen
Let wel op belonen ook in rust geen feestjes vieren enkel rustig aaien en of met voer belonen dan de hond weer vrij laten om te doen wat deze Normaal doet

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:37

TS, wanneer een hond in een roedel gaat gillen, komen soortgenoten ook kijken, ook de roedelleider. Ik heb gewerkt met grote groepen honden (ongeveer 100 honden per groep) en een piepende of gillende hond wordt niet genegeerd. Troosten is inderdaad overdreven, maar steun bieden is prima. Ik ga mee met het advies van Seven.

Je kunt ook homeopathie proberen, zoals rescue remedy, om de angsten wat te verminderen. Succes!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 11:31

Het gaat gelukkig op het moment al weer een stuk beter maar ik zal het zeker in gedachte gehouden. +:)+