Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSCWx schreef:Klinkt heel hard: maar niet troosten. Daarmee bevestig jij voor de hond dat er inderdaad iets is om bang voor te zijn.
Naar de DA voor een check up kan nooit kwaad, maar lijkt me nirt dat het lichamelijk is als de pitbull niet bij je jack is geweest.
Zoek een brave, stabiele pitbull en laat je jack hier weer aan wennen.
R.X. schreef:Bij de hond van de t's zou ik zeker zo te werk gaan hoe ik het zei.
De hond moet eerst zijn neus gaan gebruiken dan uit eigen bewegen omdat ie er voor kiest onder het bed vandaan komen.
Zeker niet met dwang (de lijn) werken.
Leerd ie niets van, is tevens slecht voor het vertrouwen in jou plus je versterkt de angst nog meer.
Geen enkel positief iets dus.
Citaat:Ik vind de titel ook wel erg overdreven hoor. "aanval grote Pitbull".
Grote honden krijgen altijd de schuld door het rare aangeleerde gedrag van kleine honden. Deze "Pitbull" heeft helemaal niet aangevallen.
Arrabel schreef:Opeens zie ik die hond op mijn Jack Russel afvliegen en jaagt haar het portiek in.
HorseTopShop schreef:Het probleem is vaak dat de grotere hond wil gaan kijken bij de andere hond (En grote honden zijn nou eenmaal niet altijd zo subtiel en elegant) waarna de kleine hond weg loopt/rent.
De grote hond vind dit prachtig en gaat erachteraan.
Helemaal niet gemeen. Maar het is toch keigaaf om achter elkaar aan te rennen?
Sommige kleine honden krijgen het voor elkaar om als een idioot te gaan lopen krijsen, terwijl de grote hond dan nog niet eens in de buurt is.