Konijntje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Konijntje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:08

Ik zou zowiezo gewoon even wachten tot de baasjes terug zijn....een ander mans dier verkopen is strafbaar ook nog eens. Want je vind hem,verkoopt hem en wat dan? Dan kunnen de eigenaren als zij terug zijn alles openbaar zetten om het beestje te zoeken,komen ze bij jullie uit en aangifte word gedaan. Denk niet dat je daar blij van word. als 1 van mijn buren dit zou doen serieus...hoop ik dat ze goed verzekerd zijn want ik zou laaaaaaiend zijn.

Ik heb ook wel eens een konijntje gevonden. Wat ik heb gedaan? Netjes verzorgd en fotos gemaakt en rondgehangen met telefoonnummer van mij. Na 1,5 dag werd ik gebeld en netjes t konijntje teruggegeven aan een gezin met 2 kinderen die overal gezocht hadden. Vind absoluut een no no als je hem zomaar even ergens neer kwakt en verkoop etc...

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:16

Mioux: niet zomaar hoor er komen notabene mensen in huis om de container aan de weg te zetten!!!
Die zien toch ook het briefje op de deurmat liggen!!
Ik zou mij kapot schamen als ik de zorg over een dier zou hebben en die ontsnapt dat ik er vervolgens niets aan zou doen om het dier terug te vinden.

Ik had ook gewoon het konijntje kunnen laten lopen hoor. Je draait de rollen nu wel een beetje om hoor hij zit goed verzorgd bij ons hoor en volgende week beginnen de scholen weer dus dan zijn ze vast weer terug van vakantie. Lijkt mij dat je dan je eigen dier wel mist en anders heb je er niets mee op.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:22

Om de container aan de weg te zetten, hoef je niet in huis te zijn.... :P
Weet niet of het konijntje daar normaal buiten in een hok zit?? Als ze hem daar voeren, komen ze misschien wel helemaal niet in huis. Als je bij het hok kunt dan, zou je daar een briefje op kunnen hangen??

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:32

Ik zou inderdaad meer moeite doen....en langer geduld en anders briefje in de deur hij zit bij die en die opvang, als je er zelf geen tijd in wilt steken om even te wachten. Meeste zijn 1 a 2 weken op vakantie,dus kan nog best even duren... vind dit gewoon veel en veel te kort en kru om te zeggen ik doe hem wel in de verkoop. Misschien is iemand helemaal gek van dat beestje en weet die nergens vanaf. Zou iemand bij mij aan verkeerde adres zijn...

container kan ook iemand anders voor hun buiten zetten dus misschien is het vakantie van 1 of 2 weken. Zou of even wachten of zeggen ik breng hem naar de opvang,meld wat er gebeurd is,en doe briefje in de deur daar waar t konijntje zit. Andermans dieren verkopen zonder weet mag gewoon weg niet.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:34

De post wordt ook weggehaald dan moet hij of zij ook ons briefje hebben gezien.
De tuin is goed afgesloten.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:39

Mioux: je moet goed lezen ik zeg nergens dat ik er geen tijd aan wil besteden!!! Ik zeg dat hier volgende week weer de scholen beginnen en aangezien ze leerplichtige kinderen hebben zullen ze hun konijn dan wel missen lijkt mij.
En ja ik neem hem mee naar mijn werk als ze hem niet komen halen er is hier geen opvang of dierenambulance in de buurt.
En sowieso er zal neem ik aan toch iemand zijn die tijdens de vakantie voor hun dieren zorgt en zijn namelijk meer dieren in huis.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:40

Eigenlijk verdienen jullie buren geen dieren als ze er zo mee omgaan vind ik...
Overigens zijn wij zo aan ons witje gekomen, die is ook gedumpt ergens op een rotonde omdat de eigenaren op vakantie wilden :r
Laatst bijgewerkt door Leanne_Salvo op 02-05-14 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:40

Misschien is het een bekende van hun die niet alles kwa post gaat lezen,iemand die hier de katten doet als wij weg zijn en of vissen en post die leest ook echt niet onze post hoor maar legt het op 1 stapel op tafel. Dus zou gewoon of geduld hebben of zeggen briefje door deur dat je t konijntje bij die en die opvang hebt gebracht

en als volgende week de scholen beginnen,waarom dan niet tot dan wachten? waarom dan al zeggen dat je hem op de kinderboerderij brengt en in de verkoop?

zou tot ze minst op dan wachten. als de scholen begonnen zijn en geen gehoor dan pas zeggen oke nu in de verkoop en wel met briefje laten weten of iets. dan kunnen ze jouw achteraf nooit beschuldigen

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:43

Ik zeg toch dat het konijn blijft tot de scholen beginnen!!!

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:45

En als jullie verzorger een kat mist vindt jij het normaal dat hij niet gaat zoeken?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:49

sandra8 schreef:
En als jullie verzorger een kat mist vindt jij het normaal dat hij niet gaat zoeken?

Ábsoluut niet, maar ik heb helaas erger meegemaakt -O-
Bij ons in de straat hadden mensen een hele oude, blinde kat. Toen ze op vakantie gingen zou er dus iemand voor zorgen. Toen het beestje op straat liep, heeft iemand hem meegenomen en naar het asiel gebracht :? (als je in een woonwijk een kat ziet lopen, zou niet het eerste zijn wat ik denk dat het om een zwerfkat gaat...) Daar hebben ze hem een week gehouden, maar omdat er niemand kwam (baasjes waren nog op vakantie en 'verzorger' heeft geen enkele stappen ondernomen :( ) hebben ze hem in laten slapen omdat ze de kans 0 achtten dat deze ooit geplaatst zou worden......
Lekker thuis komen van vakantie...

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:52

Wij hebben ook konijnen, ze zitten in een ren in de tuin. Er was er eens eentje ontsnapt, de halve straat was bezig om te zorgen dat ie niet de weg op rende. Ze vermoedden al dat ie van ons was, maar wij hadden de deurbel niet gehoord.
Ben erg blij met onze oplettende buren :) Waren wij niet thuis geweest, dan hoop ik toch ook dat ze ons konijn niet zomaar wegbrachten... Ook al zijn het geen 'schootkonijnen' en besteden we geen uren per dag aan ze

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:55

Lees toch eens goed aub ik breng het konijn niet zomaar weg hoor!!! Ze zit hier vanaf zondag en blijft sowieso tot volgende week woensdag

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:07

Stel ze hebben het diertje bewust los gelaten. Komen ze thuis van vakantie sta jij voor de deur, asjeblieft uw konijntje. Zie de gezichten al voor me. Dachten ze er vanaf te zijn!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:23

Ah, ok sorry TS, overhaaste reactie. Bij nader inzien vind ik dat je al best veel moeite hebt gedaan.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 11:48

Attent ik heb ook zo mijn vermoedens maar ik wacht maar af

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:14

Kentaro schreef:
sandra8 schreef:

Bij ons in de straat hadden mensen een hele oude, blinde kat. Toen ze op vakantie gingen zou er dus iemand voor zorgen. Toen het beestje op straat liep, heeft iemand hem meegenomen en naar het asiel gebracht :? (als je in een woonwijk een kat ziet lopen, zou niet het eerste zijn wat ik denk dat het om een zwerfkat gaat...) Daar hebben ze hem een week gehouden, maar omdat er niemand kwam (baasjes waren nog op vakantie en 'verzorger' heeft geen enkele stappen ondernomen :( ) hebben ze hem in laten slapen omdat ze de kans 0 achtten dat deze ooit geplaatst zou worden......

Jeetje vreselijk zeg... dat mag het asiel niet eens, je moet minimaal twee weken wachten en als opvang wacht ik in vakanties zelf langer, omdat een vakantie ook wel is 3 weken of langer duurt.

@ TS
Je hebt toch een konijntje alleen? Zou eerst kijken wat de mogelijkheden zijn te koppelen dan, konijntjes zijn graag samen :D

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 15:53

Nou het konijntje is opgehaald. Mensen waren erg blij de verzorger had het konijntje niet gemist |o
Alles weer goed gekomen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:56

*\o/*
Dat wordt geen bos bloemen voor de 'verzorger' van het konijn... :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 15:58

Dat vind ik nou ronduit schandalig -O-
Wel een verstandig konijn +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:01

Wat goed dat jij het beestje veilig bij jou gehouden hebt!
Zo zie je maar....

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:14

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:04

Kentaro schreef:
sandra8 schreef:

Ten eerste zou ik een oude blinde kat lekker binnen laten als je er zelf niet bent en er slechts af en toe verzorging langs komt. Ten tweede had die kat gewoon gechipt en geregistreerd moeten zijn of anders een bandje met adres of iets erop moeten staan, vooral omdat hij op straat loopt. Dan zou dit allemaal niet gebeurd zijn.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:25

Ik heb mijn kat ook alleen maar een halsbandje om als ik haar naar buiten stuur.. Als ze binnen is, heeft ze geen bandje om. Daarintegen is ze wel gechipt enz.
Maar inderdaad, veelste vroeg actie ondernomen van het asiel. Zonde.

Het konijntje, schandalig dat die verzorger hem niet miste.. Dat valt toch op lijkt me, een leeg hok :?
Naja, ala het maar niet weer gebeurd!
Top van je ts, dat je hem zolang gehouden hebt.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:50

Ik wilde al zeggen, de verzorger pakt de post zonder verder te kijken.
Maar hij s weer naar zn baasje. Fijn.