Miepie77 schreef:har166 schreef:Nee dat mag niet. De hond liep bij iemand ' eigen terrein' op. Mits er een bord staat dat het verboden terrein is dan is het toegestaan. Ik mag ook niet iedere vogel afschieten die in mijn tuin landt ( al denken mijn katten daar anders over ) Daarnaast geldt een jachtvergunning voor wild en gevogelte en niet voor honden. Officieel mag je aangifte doen voor bedreiging van dierenmishandeling, al kan de boer er het op gooien dat het zelfverdediging was. Als zowel hond en koeien geen aantoonbaar letsel hebben is dat het enige wat je legaal kunt doen. Rare kerel trouwens... zo ging mijn buurman tegen mijn hond staan schreeuwen toen deze naar hem blafte, maar dat is ook een alcoholist... de buurman, niet mijn hondje
oke da's duidelijk, denk niet dat ze hem zou aangeven, maar wel goed om te horen dat dit echt niet kan
Je haalt de ene reactie eruit waar niet in wordt aangegeven dat je vriendin wel degelijk fout zit. Dit is dan ook de enige reactie wat niet klopt. Want dat van eigen terrein moet aangegeven staan is flauwekul.
@har166 wat jij zegt is flauwekul, daar klopt niks van. Je mag net zo goed niet zomaar een wei binnenstappen, dan zou ook iedereen zomaar bij mij paarden kunnen binnenlopen.
Tip TS, houd de hond aangelijnd.

Die kan je nl. nog veel minder inschatten.