boer met jachtvergunning wil hond doodschieten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:22

Miepie77 schreef:
har166 schreef:
Nee dat mag niet. De hond liep bij iemand ' eigen terrein' op. Mits er een bord staat dat het verboden terrein is dan is het toegestaan. Ik mag ook niet iedere vogel afschieten die in mijn tuin landt ( al denken mijn katten daar anders over ) Daarnaast geldt een jachtvergunning voor wild en gevogelte en niet voor honden. Officieel mag je aangifte doen voor bedreiging van dierenmishandeling, al kan de boer er het op gooien dat het zelfverdediging was. Als zowel hond en koeien geen aantoonbaar letsel hebben is dat het enige wat je legaal kunt doen. Rare kerel trouwens... zo ging mijn buurman tegen mijn hond staan schreeuwen toen deze naar hem blafte, maar dat is ook een alcoholist... de buurman, niet mijn hondje ;)

oke da's duidelijk, denk niet dat ze hem zou aangeven, maar wel goed om te horen dat dit echt niet kan

Je haalt de ene reactie eruit waar niet in wordt aangegeven dat je vriendin wel degelijk fout zit. Dit is dan ook de enige reactie wat niet klopt. Want dat van eigen terrein moet aangegeven staan is flauwekul.

@har166 wat jij zegt is flauwekul, daar klopt niks van. Je mag net zo goed niet zomaar een wei binnenstappen, dan zou ook iedereen zomaar bij mij paarden kunnen binnenlopen. :Y)

Tip TS, houd de hond aangelijnd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:23

dat er omheining staat is volgens mij voldoende om aan te geven dat het iemands terrein is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:24

Ik begrijp zijn reactie echt wel. Jouw hond is 1 van velen die dat doet en hoort dat gewoon niet te doen.
Hij zal in de praktijk echt niet daadwerkelijk schieten, maar is dat gezijk met die honden gewoon zat.
Bij mijn ouders in het dorp heeft de gemeente de korte route naar het bos afgesloten omdat er iedere keer weer honden in de aangrenzende koeienwei liepen.
Nu kan er dus niemand meer het bos in, behalve als je 30 minuten wil omlopen ipv 5.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:26

Ayasha schreef:
dat er omheining staat is volgens mij voldoende om aan te geven dat het iemands terrein is.

Inderdaad! Hond mag er gewoon niet op. Maar dat was al duidelijk..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:26

Ayasha schreef:

Lijkt mij ook...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:27

Ayasha schreef:

Waar lees jij dat de wei omheind was? Als de hond de omheining doorglipt dan is het de fout van de eigenaar van de hond. Als de weide niet omheind is dmv een hek dan is het terrein niet duidelijk genoeg afgebakend.

Iris82

Sizzle schreef:
Nu kan er dus niemand meer het bos in, behalve als je 30 minuten wil omlopen ipv 5.

Jammer dat het nodig is.

har166 schreef:
Ayasha schreef:

Waar lees jij dat de wei omheind was? Als de hond de omheining doorglipt dan is het de fout van de eigenaar van de hond. Als de weide niet omheind is dmv een hek dan is het terrein niet duidelijk genoeg afgebakend.

Neem aan dat de koeien wel achter een hek staan.
Of een sloot. :)

StalNollie

nee wil je alles op safe hebben moet je inderdaad bordjes neerhangen helaas. het is allemaal een beetje krom qua wetten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:28

har166 schreef:
Ayasha schreef:

Anders lopen die koeien toch de wei uit :')

Anoniem

Goed dat ze daar niet meer gaat lopen :j

IvankBacardi

har166 schreef:
Ayasha schreef:

waar wil je koeien anders achter houden? neem aan dat er een hek op de dam stond..
Laatst bijgewerkt door IvankBacardi op 29-04-14 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:29

har166 schreef:
Ayasha schreef:

Omdat ik vermoed dat er geen hypnose gebruikt wordt om die beesten bij te houden...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 10:29

t is mijn hond niet, verder vind ik het mooi dat ik zelf overal altijd honden los tegenkom, heb zelf oa een Herder die geen vrienden is met andere honden en daarom altijd vast zit en ik heb altijd overal last van losse honden en hier op bokt is iedereen roomser als de paus want hun hond zit altijd vast, ja ja denk ik dan, t gaat hier om een pup he, geen volwassen hond die al helemaal is afgericht en beestje had nog nooit wat gedaan, hij zag t als een spelletje, was niets serieus aan en dat ie daar niet moest zijn had ik in de openingspost al aangegeven.

StalNollie

Re: boer met jachtvergunning wil hond doodschieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:30

eerst laten luisteren aan een riem en opvoeden, dan pas een hond los gaan laten. vind dus de laatste zin geen rede om het daarop af te schuiven.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:31

euh lijn je hond gewoon aan als je er niet de baas over bent 8)7

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:31

Anders lopen die koeien toch de wei uit :')[/quote]

Als de boer gebruik maakt van een natuurlijke afscheiding van erf en openbare weg ( lees: sloot ) dan is wettelijk gezien het erf/wei niet omheind.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:32

Miepie77 schreef:
t is mijn hond niet, verder vind ik het mooi dat ik zelf overal altijd honden los tegenkom, heb zelf oa een Herder die geen vrienden is met andere honden en daarom altijd vast zit en ik heb altijd overal last van losse honden en hier op bokt is iedereen roomser als de paus want hun hond zit altijd vast, ja ja denk ik dan, t gaat hier om een pup he, geen volwassen hond die al helemaal is afgericht en beestje had nog nooit wat gedaan, hij zag t als een spelletje, was niets serieus aan en dat ie daar niet moest zijn had ik in de openingspost al aangegeven.

Huh? Vraag dan onze mening niet? :')

Ayasha
Blogger

Juist eentje die nog niet is afgericht lijn je aan. :? Die kan je nl. nog veel minder inschatten. :)
En nee, ik ben niet roomser dan de paus maar uitvallen naar de boer omdat ie boos is omdat de zoveelste rothond zijn koeien op jaagt terwijl je (de vriendin dan) zelf de fout maakt is weer het andere uiterste.
Hier is de hond gewoon aangelijnd. Loslopen doet ze op eigen weide of in de tuin.

Is er in Nederland geen aanlijn verplichting dan?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-04-14 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Ik denk niet dat iedereen Roomser dan de paus is en sterker nog, mijn hond liep nooit vast.
Maar die wist wel dat ze echt niet in de wei mocht komen. :)

Dat de hond het als een spelletje zag is prima, maar dat kon de boer niet ruiken toen hij zijn koeien zag rennen. Daarnaast of het een spelletje was voor de hond of niet, wil niet zeggen dat de koeien daar geen stress van kunnen ervaren.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 10:33

Ik val niet uit, we waren verbijsterd over zn agressie, we zeiden al meteen sorry zal niet meer gebeuren, maar die man flipte helemaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:33

En ik denk zomaar dat je vriendin geen abortussen wil vergoeden moest een van die dieren het vruchtje verwerpen. Dus die boer had gelijk dat ie boos was.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:34

Inderdaad nogal een heftige reactie van de boer maar ik begrijp hem volkomen. Zo irritant dit soort honden (en dan vooral de baasjes in de meeste gevallen... "normaal doet hij dit nooit hoor" "het is puppy gedrag") als je geen controle hebt over je hond lijn je hem aan, dat is toch logisch lijkt me?
Die koeien en de boer hebben er weinig boodschap aan dat de hond gewoon wilde spelen.

Raineri

Anders lopen die koeien toch de wei uit :')
[/quote]

har166 schreef:
Als de boer gebruik maakt van een natuurlijke afscheiding van erf en openbare weg ( lees: sloot ) dan is wettelijk gezien het erf/wei niet omheind.

Hoe komt die pup er dan van 4,5 maand? Of kon hij opeens over de sloot heen vliegen?
Laatst bijgewerkt door Raineri op 29-04-14 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Re: boer met jachtvergunning wil hond doodschieten

Misschien was dit de zoveelste hond en was de maat voor hem vol en was hij daarom zo boos :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:35

Je moet niet vergeten wat emotie met mensen kan doen. Ik maak het in mijn werk dagelijks mee.

Je weet gewoon niet wat voor ervaringen hij al gehad heeft met honden en zijn koeien.
Het is vervelend, zowel voor hem als voor jullie, en ik hoop dat jullie ervan geleerd hebben dat je de hond dus niet meer loslaat waar ie naar de wei kan lopen.