Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
terwijl hij ook al hun eige kat vermoord had, maar daar zwijgen ze over. HorseTopShop schreef:Elke hond kan bijten. Groot of klein, lief of niet lief.
Daarom nooit op zo'n kleine afstand een hond passeren. De hond kan nog zo lief zijn, er kan altijd een moment ontstaan waardoor een hond gaat bijten. En dat hoeft maar een heel klein banketstaaf dingetje te zijn zoals bijvoorbeeld de hond aankijken.
Het voordeel is dat deze hond al bekend staat als "gevaarlijk".
De meeste tips zijn al gegeven, maar ik wil nog even benadrukken dat je sterker staat met meer.
Het mooiste zou zijn als er meerdere mensen aangiften gaan doen.
) maar er was ook een stel van een paar straten verderop met vijf 'vechthonden' om het even lekker over 1 kam te scheren. Die kwamen er altijd met een hels kabaal aan en hingen aan hun riemen terwijl ze uitvielen naar de andere honden. Iedereen liep van het pad als zij eraan kwamen en trok angstig hun hondje mee. Aan de ene kant heeft iedere hondenbezitter het recht om zijn hond daar uit te laten maar aan de andere kant was dit ook een situatie dat het wachten was op een ongeluk. Er werd dus eens een hondje gebeten en sindsdien riep de man van het stel: hou je hond bij je, deze bijten! De wijkagent kon hier niets mee omdat de man dus 'netjes' waarschuwde. Gelukkig ben ik verhuisd maar ik ben nog steeds verbaasd over de houding van deze man. Ik vind mijn hond ook de liefste die er is maar ik weet dat hij grote vreemde mannen eng vindt en dan hard gaat blaffen en springen, dus ik anticipeer daar op. Er zijn echter ook mensen die dat grappig vinden en contact gaan zoeken met hem. Dat vind ik ook kwalijk want ik ben nog steeds verantwoordelijk als hij bijt. HorseTopShop schreef:Ik zeg niet dat het goed is DatBenIkNou. Integenstelling zelfs. Maar deze dingen komen wel voor.
Je leert je kind ook dat ze niet zomaar een hond op straat mogen aaien. Een hond kan ervan schrikken (onverwachts moment) en kan in zo'n situatie bijten.
Als ik op straat een hond tegen kom die ik niet ken, ga ik er ook niet zo vlak langs. Het blijven dieren die onverwachts kunnen reageren.
In geval van TS is het bekend dat de hond als "agressief" bekend staat. En dan toch zo vlak langs lopen.
Neem niet weg dat TS vol in haar recht staat. Maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Houd afstand.
Het is mij alleen onduidelijk in dit verhaal of diegene die met de hond liep, wist van dit gedrag.
De man die de hond uitliet heeft het ook min of meer veroorzaakt. Ten eerste al om de hond alsnog tussen de mensen te laten terwijl hij weet dat het mis kán gaan. Maar de voornaamste reden is het vasthouden. Hond vasthouden, aan halsband trekken, tussen de benen houden staat gelijk aan spanning. Hij geeft de hond als het ware 'gelijk'. Hond heeft al tekenen van spanning getoond en hondengeleider beantwoord dit met nog meer spanning. Waarom denk je dat ze vechtende pitbulls aan hun halsband omhoog trekken en tussen de benen houden? Frustratie opbouwen omdat ze geen kant op kunnen! Zoveel frustratie opbouwen dat de hond niet anders kan dan aanvallen/bijten.

). Maar dat is pure onwetendheid. Weer hetzelfde: als de mens het nooit uitgelegd is, hoe moeten ze dan weten wanneer een hond signalen geeft of niet? Verantwoordelijkheid ligt gewoon stipt bij de eigenaar. nonskagek schreef:Honden waarschuwen ALTIJD voor een aanval, ook de gefokte vechthonden. Al is het maar een fonkeling van razernij in de ogen. Je moet het alleen weten te herkennen.
bliver schreef:aaahw arm kind.
Gewoon aangifte doen, rapport van de arts vragen. Schrijf ook een lijstje met namen op die voor jou willen getuigen. En aangezien jij zegt dat hij al meerdere honden kwijt is geraakt heb je zeker wel een sterke zaak. Ben je de eerste die wat meld dan word het moeilijker