Drie leeuwenwelpjes in zoo opgegeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 03:38

Gezien mijn hond ook eens een kitten heeft laten verdwijnen zonder ook maar een plekje achter te laten, vind ik het niet vreemd.
Het heeft geregend, dat beetje bloed is zo weg.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 07:17

eilleen333 schreef:
En dat is dus het resultaatvan wilde dieren in een te klein hokje stoppen...

Het is 'natuurlijk' gedrag voor leeuwen. Het komt ook voor bij jonge leeuwinnen in het wild bij het eerste nest.

Amandavd

Re: Drie leeuwenwelpjes in zoo opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 07:35

Juist omdat de dieren zich zo moeilijk voortplantte lijkt mij dat je er alles aan doet om de drie welpen te behouden, blijkbaar hebben ze bij de dierentuin te weinig Discovery Channel gekeken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 07:36

Ach ja, leeuwen in dierentuinen zijn over het algemeen sociaal gestoord dus ik kijk hier niet zo heel vreemd van op.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 07:58

Wat ik dan weer raar vind. Jullie vinden te kleine hokjes zielig maar ze moeten de welpjes wel eerst apart houden omdat ze anders worden opgegeten. Ik neem aan dat jullie de kleine hokjes zielig vinden vanwege dat het niet natuurlijk is, maar dat is welpjes apart houden toch ook niet? Kan aan mij liggen maar volgens mij is dit gewoon de natuur.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:06

fourseasons, in de natuur schermt een leeuwin haar welpjes de eerste dagen tot zelfs weken af van de rest van de groep. Zo vreemd is dat dus niet.

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:11

Jullie gaan ervan uit dat de andere leewinnen het gedaan hebben, maar hoogstwaarschijnlijk heeft de moeder het zelf gedaan. Zoals Janouk al zei gebeurt wel vaker bij het eerste nest zelfs in het wild. Dus ook al scheid je mams en kinders af van de rest het kan alsnog gebeuren.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:30

Cayenne schreef:
fourseasons, in de natuur schermt een leeuwin haar welpjes de eerste dagen tot zelfs weken af van de rest van de groep. Zo vreemd is dat dus niet.

Dan is het alsnog niet natuurlijk om ze zelf af te gaan schermen want dat doet de moeder dus.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:32

Als ze allemaal in een verblijf zitten van een paar meter dan gaat dat een beetje moeilijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:51

fourseasons schreef:
Cayenne schreef:

Dan is het alsnog niet natuurlijk om ze zelf af te gaan schermen want dat doet de moeder dus.

In dierentuinen is het voor de moeder onmogelijk om zich af te schermen. In het wild zit er dan soms bijna een kilometer tussen de nieuwe moeder en de groep. Dat is in een dierentuin natuurlijk onhaalbaar. Ze blijven elkaar ruiken en dus blijft de stress ook bestaan.